DEFENSE!!! DEFENSE!!! - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu DEFENSE!!! DEFENSE!!! - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

DEFENSE!!! DEFENSE!!!

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

19 Februari 2007 | Japan, Beppu

Deze week heb ik een heeeeeleboel dingen gedaan en meegemaakt en eerlijk gezegd heb ik teveel gedaan om allemaal op te schrijven, dus ik zal het bij de highlights houden:
Ik heb een aantal avonden bij Sayo gelogeerd en daar heb ik met het zootje voor het eerst chanpon gegeten, een soort groentensoep met weinig soep en heel veel groenten. Natuurlijk ook weer veel Uno gespeeld en helaas ben ik mijn status "ongeslagen" kwijt geraakt door veelvuldige samenspanning tegen mij :( Zo gemeen, ze kunnen gewoon niet tegen hun verlies! ;)
Ook deze week is er weinig van slapen gekomen. Alleen op Valentijnsdag had ik overdag geen afspraak, dus die dag heb ik besteed aan het hoognodige schoonmaken van mijn kamer, inclusief stofzuigen. Natuurlijk ook een sok van mij opgezogen, dus die moest ik redden uit de gemene stofzuiger. Het was nog wel een net gewassen sok! :)
Het Japanse Valentijn is anders dan het Nederlandse in de zin dat Valentijnsdag de dag is waarop meisjes chocolade geven aan hun vriendjes, de jongens die ze leuk vinden en de mensen jegens wie ze een verplichting menen te hebben. Ik heb dus ook chocola mogen ontvangen als dank voor mijn vriendschap en de last die ze me elke keer weer bezorgen enz. Ik, als goed geintegreerde buitenlander, heb ook wat chocola weggeven en een aantal mensen blij gemaakt. Maar 14 maart is het White day, het omgekeerde van Valentijnsdag, dus dan verwacht ik van een aantal mensen (lees jongens) toch wel chocola terug. White day is dus hetzelfde als Valentijn, alleen dan zijn de jongens de pineut.
Ik heb op youtube trouwens een aantal nummers van the Corrs gevonden die ik nog nooit eerder had gehoord, dus ik luister nu constant naar dezelfde nummers.
Heb deze week nog gekookt met Amir. Hij vroeg of ik rijst had waarop ik antwoorde, nee ik heb geen rijstkoker. Spontaan kreeg ik een rijskoker aangeboden aangezien hij er toch twee had. Ik ben nu dus de trotse eigenaar van een eigen rijstkoker. Ik ben zo geintegreerd: ik draag een korte rok in de winter, terwijl ik met mijn mobiel loop te fidelen, ik ben gek op rijst en heb m'n eigen rijstkoker en ik doe aan de Japanse versie van Valentijnsdag. Jaja, waar gaat het heen met de wereld?
Afgelopen vrijdag was de verjaardag van Sayo dus donderdag ben ik naar de stad gegaan om een cadeautje te kopen en vrijdag kon ik bij Sayo logeren. Eigenlijk wilde ze haar verjaardag niet vieren, want ze voelde zich zo oud (23), maar we hebben toch een feestje gebouwd: Hara en Watanabe kwamen om half 12 's avonds met een zelfgemaakte taart aan (ik vond het niet eens vreemd meer dat ze om die tijd nog aankwamen...) en we hadden allemaal cadeautjes en natuurlijk hadden we Uno!!! Tot vijf uur 's ochtends Uno gespeeld, maar de meesten moesten die dag werken (Hara zelfs al om 9 uur!) dus toen toch maar opgebroken. Toen Sayo en ik die ochtend op waren vroeg ze me mee naar een basketbal-wedstrijd waar ze kaartjes voor had gekregen. Maar eerst die dag nog terug naar de berg, want Krisje zou thuis komen die dag. We hadden eigenlijk weinig tijd om bij te kletsen of zelfs maar fatsoenlijk te eten, want ik moest op tijd weg voor de wedstrijd en Krisje voelde zich niet helemaal goed, dus zij lag daarvoor op bed.
Uiteindelijk was het een ontzettend gehaast. Ik had om half 7 afgesproken met Sayo, maar ik had de juiste bus gemist en de eerst volgende deed er een eeuwigheid over om naar het station te komen en toen moest ik nog een bus vinden naar B-con plaza, terwijl het ondertussen als kwart voor 7 was. Ik had Sayo al gemaild dat ik laat zou zijn (ben nog steeds zo blij dat ik een mobiel heb gekocht) maar je weet maar nooit met die gekke Japanners, misschien word alles wel na aanvang hermetisch afgesloten, en de aanvang was om 7 uur... >_<
Ik was er uiteindelijk 5 voor 7... phew... :D
Toen Sayo en ik naar binnen gingen, waren ze net het aanmoedigen aan het oefenen (roep DEFENSE DEFENSE als ze moeten verdedigigen en hamer op je trommels als ze aan moeten vallen), ja, ze waren dat serieus aan het oefenen... :D:D:D
We hadden plek op de 2e rij waar we nog net niet het zweet op konden vangen van de spelers (gelukkig maar). De wedstrijd ging tussen de prefectuur Oita en Touyama en was dus sowieso van regionaal, misschien wel nationaal niveau. Het was een goede wedstrijd alhoewel Touyama na de eerste helft wel heel erg achter begon te lopen. Het hele gedoe deed erg Amerikaans aan met de aanmoedigingen en alle entertainment er om heen. Ik heb die avond een heleboel zwaar geindoctrineerde Japanners gezien: kindjes van een jaar of 4/5 die stonden te cheerleaden wat erg schattig was, maar daarna kwamen de 6 tot 12-jarigen die lieten zien wat ze allemaal wel niet hadden (terwijl ik dacht: wat sta je nou te showen: je hebt nog niks!) en later ook de volwassenere groep die wel wat had om te laten zien en dat ook met plezier deed. Maar er was in de grote rust ook een kinderteam aan het spelen tegen een ander kinderteam. Een heleboel lopende koters gezien die wedstrijd, maar dat deed er niet toe ;) Al die kleine kotertjes die op hoge baskets aan het schieten waren en af en toe nog serieus raakten ook :D:D:D
Tussendoor ook nog een aantal uitdagingen voor het publiek enzo (raak vanaf de middenlijn, scoor meer punten dan deze professionele speler, enz) en over het algemeen was de sfeer geweldig! Ik heb me echt ontzettend vermaakt en ik was blij dat Sayo me had meegevraagd.
Die vrijdag moest ik trouwens nog naar Oita voor een gesprek voor de oficielige geit. Ik had de dag ervoor een mailtje gekregen met: je hebt de baan, maar ik wil je nog even ontmoeten voor je begint, kan je morgen of overmorgen komen? Nou eigenlijk niet, maar als het dan zo nodig moet ga ik wel later naar Sayo. Na eerst een heleboel gedoe over de tijd enzo hadden we afgesproken dat ik er om 6 uur zou zijn. Dan moet je dus om 4 uur van APU weg. Dus na 2 uur reizen en zo'n 5 euro uitgegeven te hebben aan vervoer kom ik daar, om na 5 minuten (als het al zo lang was) klaar te zijn met het gesprek en weer naar huis te kunnen, weer een reis van zo'n 2 uur en 5 euro... o_O VAAG GEDOE!!!
Zo, dat wilde ik even kwijt. :D
Ik ben een paar weken terug trouwens nog door Krisje geintroduceerd aan een online-spel wat zowel zij, Bas als haar vader spelen. Ik ben dus ook begonnen en heb ondertussen een aantal vrienden gemaakt. Met 2 van hen heb ik heel leuk contact nu. Ik heb ook een aantal films binnen, dus ik vermaak me wel komende weken.
Heb vandaag ook permissie om te werken aangevraagd, dus dat heb ik als het goed is 1 maart binnen. Morgen logeer ik weer bij Sayo omdat we overmorgen vroeg gaan schaatsen (eindelijk) met z'n vijven.
Heb vandaag ook nog fotoos geupload (ja, ik weet het, ik heb er de tijd voor genomen, maar dan heb je ook wel wat hoor! 100 fotoos! ;) ja ja, ik heb goed mijn best gedaan!)
http://pacifica1986.spaces.live.com
Hoe vonden jullie trouwens onze zelfgemaakt taart? Wastie niet mooi??? Krisje en ik waren er in ieder geval erg trots op!
De groenten voor vandaag!

Marit

  • 19 Februari 2007 - 08:40

    Moeders:

    Hoi Marit,

    Even tijd genomen om je foto's te bekijken, de hel ziet er stomerig uit zoals je al zei.
    Leuk om die gezellige plaatjes te kijken van taart eten drinken en vrolijk zijn, maar ik mis toch wel het plaatje van wat jij over jezelf schetste. Dus graag de volgende keer Marit in korte rok en met mobiel op de foto. Veel plezier verder. kus

  • 19 Februari 2007 - 10:26

    Marit:

    Hahaha! :D Is goed, ik zal de volgende keer iemand een plaatje laten schieten. ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 56205

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: