Vakantie - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

27 Februari 2007 | Japan, Beppu

Hallo allemaal!

Vorige week dinsdag ben ik eindelijk gaan schaatsen met het zootje!!! Hara had eerder eens gezegd dat hij in zijn vroegere woonplaats bijna elke dag naar de ijsbaan was gegaan om te schaatsen, dus we verwachten veel van hem, maar helaas... hij was de slechtste schaatser van de drie. Ik heb alledrie de Japanners moeten leren schaatsen, alhoewel Miwako een natuurtalent bleek te zijn die weinig instructie nodig had.
Die dag was het prachtig weer en ik heb geschaatst in slechts een dun truitje en een sjaal! Ook is mijn gezicht die dag verbrand (en omdat mijn neus nog steeds rood is lijkt het net of ik aan de drank ben op het moment) we hadden niet verwacht dat het zonnetje zo heerlijk zou schijnen omdat het de dag daarvoor frisjes was en de nacht ronduit koud.
Ik had bij Sayo gelogeerd en aangezien er wat misverstanden waren over de vertrektijd, moesten we uiteindelijk naar het station rennen om de bus nog te halen. Al met al hebben we zeker 3 uur op het ijs gestaan als het niet nog langer was. Op een gegeven moment stonden we zelfs maar met z'n drieen op het ijs!!! Dat was wel lekker. Sayo en ik hadden die ochtend een Japans iets met rijst gemaakt om als lunch te eten, dus we hadden eten enzo bij ons. In Japan hoef je nooit drinken mee te nemen omdat er altijd en eeuwig automaten met drinken in de buurt te vinden zijn, zowel warm als koud. :)
Toen we terug wilden, bleek de bus pas over 3 kwartier te komen, dus wij dachten: "het is een mooie dag, heerlijk weer, laten we de berg afzakken naar de volgende bushalte." Ik zal niet zeggen dat het een stomme gedachte was, want het was lekker wandelen, maar we hadden intelligentere acties kunnen ondernemen (alhoewel ik nu niet aan iets kan denken)
Hoe dan ook, we hebben de bus gehaald, maar die bleek vol te staan om de een of andere reden en er bleven maar mensen instappen! Ik blijf verbaasd staan over hoeveel mensen er in een bus passen. :D

Krisje was naar kamp gegaan, maar eerder terug gekomen, dus de rest van de week heb ik samen met Krisje absoluut niks gedaan! :D:D:D Lekker hoor! Wat zitten kletsen, boeken zitten lezen, wat zitten downloaden en films gekeken en zondag naar de kerk. Het was saai, ik begreep het Japans en het Engels niet: de normale vertalers waren er niet en alhoewel ik de invallers dankbaar ben voor hun pogingen, was het resultaat nogal krom. Maar na de dienst heb ik van Indonesisch eten kunnen genieten: erg lekker! Geen idee hoe heet eigenlijk... Met Alex nog wat boodschappen gedaan en Nederlands geoefend. De grootouders van Alex spreken kennelijk nog Nederlands met elkaar, dus Alex kent ook wat woorden Nederlands, alhoewel hij het verder niet kan spreken. Maar het is wel grappig als hij ineens wat tegen je zegt in het Nederlands, want dan moet je je eerst bedenken: wat voor taal spreekt hij (er zit natuurlijk wel een beetje accent aan), dan realiseer je je dat Alex ook wat Nederlands kan en dat hij dat vast zojuist sprak en dan moet je nog proberen te ontcijferen wat hij ook weer zei. ;)
Gistermiddag ben ik met Lance naar Oita gegaan om eerst wat te eten en daarna te kijken in zijn klas hoe hij het doet zodat ik het volgende week zelf kan doen. Tijdens het eten kwamen we erop dat hij derdejaars is, maar wel een stuk ouder dan ik en ineens vertelt hij me dat hij alcoholist is/was. Okee, dat is nogal een bom laten vallen! Tja, hoe moet je daarop reageren? Maar ik denk dat ik het redelijk heb opgelost, dus wees niet bang :p
Na het eten maar eens op weg naar de klas. De weg was vrij simpel en het was inderdaad het gebouw waarvan ik dacht dat het was waar we moesten zijn. Die zin is een beetje krom, maar ik hoop dat het begrijpelijk is. ;)
De klas zelf bestaat uit wat zakenlui en huisvrouwen, in totaal een man of 8. Het is een leuke klas en ze begrijpen al redelijk wat Engels, dus ze zijn niet zo hopeloos als zowel de doos van "het interview" als Lance ze hadden afgeschilderd. Zelfs hun uitspraak is redelijk leefbaar. Overigens, mama, ik had het er met Lance over, maar je krijgt dus geen reisgeld.
Na de les was een leerling zo vriendelijk ons naar het station in Beppu terug te rijden, wat hij kennelijk vaker doet, dus dat scheelt in ieder geval al weer in tijd en kosten.
Maar zoals waarschijnlijk al wel duidelijk is, zie ik het wel zitten! :D
Dat was het weer voor vandaag, ik zal de fotoos van het schaatsen en straks opzetten. Het zijn er niet veel en ik sta er niet op denk ik.
Jullie weten het te vinden?
pacifica1986.spaces.live.com

Tot laterzzz!

Okee, dat klinkt heel fout, maar goed.

  • 27 Februari 2007 - 03:37

    Krisje:

    T regent en ik moet zo er doorheen voor het theeleuten *sniksnik*. Gelukkig heb k hier ondertussen al 3 paraplu's :).

    En je hebt gelijk, helemaal niks doen is heeeeeeerlijk :D
    (maar we studeren nog ook hoor! voor de mensen die zich afvragen of we uberhaupt nog studeren)

  • 27 Februari 2007 - 08:48

    Marit:

    Wie zijn we?! IK voer helemaal NIKS uit AND I LOVE IT!!!
    mwuhahaha :D:D:D

    Maar voor het theeleuten heb je wel een leuk en duur presentje gehad, dus je mag niet klagen, toch? Bovendien heb je met je voormalige ganggenoten bij kunnen kletsen, dus denk maar niet dat ik je zielig vind :p

  • 27 Februari 2007 - 15:01

    Jan En Janke:

    zo hier weer even een klein berichtje.
    Leuk om je verhalen telezen. je moet schrijfster worden zeg.Hier is alles goed. het regent hier.
    Succes met alles
    groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 56214

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: