HENTAI!! PERVERT!!! - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu HENTAI!! PERVERT!!! - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

HENTAI!! PERVERT!!!

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

16 November 2006 | Japan, Beppu

Afgelopen zondag was het Sentosai!!! (-sai betekent overigens festival, vandaar ook het tenkusai)
We kwamen er in de middag aan en toen was het nog best lekker warm, maar we moesten pas 's avonds optreden en zoals jullie op de fotoos hebben kunnen zien traden we op in yukata's. Katoenen dingetjes: erg koud!!!
's Middags kregen we eerst nog gratis mochi met een sausje te eten, wat weer erg lekker was. :D
We hebben weer een aantal uurtjes geoefend voor we op konden treden en tegen die tijd was het heel erg afgekoeld, liep ik al een poosje in yukata rond en had ik het dus heel erg koud. En dan was er nog het feit dat de band (obi) om de yukata behoorlijk strak hoort te zitten en als je dan lange noten moet aanhouden is dat nogal problematisch... Tijdens het optreden zelf wist ik spontaan de tekst van 1 liedje niet meer (mijn hersenen begonnen te bevriezen :p) maar gelukkig zong het publiek vrolijk mee en ze klopten bij dat nummer ook, dus dat kwam helemaal in orde.
Daarna kon ik eindelijk mijn kleren weer aan en wat rondkijken. Het was precies zoals ik me een traditioneel tempelfestival had voorgesteld: kleine onbetaalbare eetkraampjes, mensen in traditionele kleding, een tempel (duh) en gewoon een leuke buurtsfeer. Het was een vrij kleine schrijn, vandaar de buurtsfeer.
Op de terugweg naar huis kwamen we nog de mikoshi tegen. Dat is een optocht waarin in een draagbare tempel de plaatselijke godheid door de buurt word gehosd en gesjouwd en gegooid met veel kabaal en dat moet dan geluk brengen. Erg indrukwekkend en interessant.
Gister tijdens softbal werd ik voorgesteld aan Suguru die dus één van de mikoshi-dragers was!!! Dat was wel leuk om te weten.
Ik ben ook gister met Krisje naar een vergadering geweest voor de Oceanie-week, want daar willen we aan mee doen. A.s. zaterdag moeten we dus oefenen voor ons optreden op 5 december (!) maar ik heb al gezegd dat ik NIET ga hula-dansen, maar strikt aanwezig ben voor het zinggedeelte. Maar misschien als het er niet te ernstig uitziet doe ik nog wel een dansje mee ;)
Gisteravond ben ik met Krisje, Jason en Win (of hoe je het ook schrijft, hij is in ieder geval uit Amerika) uit eten geweest in een Japans restaurant, maar voor fotoos moet je bij Krisje zijn, want ik had gister geen tijd om mijn foto-toestel te pakken. Het was erg lekker, maar ik heb eigenlijk geen flauw idee wat ik nou exact gegeten heb... Daarna zouden we naar een zandbad gaan wat volgens Jason een geweldig ervaring was, maar voor we daar waren moesten we eerst door een buurt met volwassen vermaak... Laten we dat niet nog eens doen... heb nu wel een heleboel echte uitsmijters gezien, was ook de eerste keer. :)
Toen we bij het bad aankwamen bleek het elke derde woensdag van de maand gesloten te zijn. Driemaal raden wat voor dag het was. ;)
Toen maar naar het gewone bad gegaan, waardoor we nu een mooie souvenir hebben: een handdoek met een plaatje van het zandbad!!! :p Er was een hele aardige oudere vrouw die ons bleef vertellen er vooral meer koud water bij te doen, want het water was erg heet, maar ik vond het heerlijk. Alles tintelde van de hitte en het was ook wel lekker voor mijn blauwe plekken: ik had met softbal namelijk 2 keer een bal tegen mijn been gehad. Ik sta trouwens in het buitenveld met softbal, want dan hoef ik niet na te denken waar ik hem heen moet gooien. Precies geschikt voor mij: geen nadenken gewoon pure kracht om dat ding ver weg te slingeren. Helaas moet de bal ook nog gericht worden en dat wil nog wel eens problematisch bij mij zijn... Ik heb serieus geen gevoel voor richting. Maar nu terug naar de uitgaansbuurt: nog een aantal trutjes gezien en een gozer waarvan ik zou zweren dat het een mannelijke prostituee of zo'n zogenaamde beschermer was en ook nog 2 meisjes in maid-kostuums (zie ook de foto hier voor een indruk van een maid-kostuum... very creepy!).
Toen we bij de bushalte stonden te wachten kwam er ook nog een schijnbaar vriendelijk oud mannetje naar ons toe die vrolijk tegen Jason begon te praten over dat Jason zo lang was. ALLES zou zeker wel lang zijn? En toen Jason het niet leek te begrijpen begon hij het maar aan Win te vragen, die het ook niet helemaal begreep. Daarna begon hij tegen Krisje en mij. Ik verstond niet woord voor woord wat hij zei, waar ik erg blij om was, maar ik begreep de grote lijnen zeker wel en ik was erg blij dat de bus kwam! HENTAI! PERVERT!!

Vandaag had ik mijn eerste toetsen en mijn luistertoets heb ik zwaar verpest, tenzij ik goed ben geworden in gokken, wat ik hiervoor nooit echt ben geweest... en hetzelfde geldt voor economie. Ik had wel geleerd, maar ik kreeg vanochtend een email in mijn inbox over bussiness ethics: "Ja, je hebt vanmiddag een mondeling tentamen en je moet een stukje uit het nieuws van vannacht of vandaag bespreken en daarin laten zien wat je geleerd hebt tijdens college en een oplossing aandragen om de wereld te verbeteren en dat in 50 seconden"... ik was zoooo blij dat ik elke ochtend mijn mail bekijk en dat het vervelende ding vandaag ook werkte (in tegenstelling tot de voorgaande dagen), maar ik was gelijk ook zwaar gestresst, want ik had dus het eerste periode Japans, het vierde economie waarvoor ik nog het een en ander moest herlezen en daarna dan dus nog Business Ethics, waarvoor ik nou spontaan ook nog eens op een leuke creatieve manier een speech van 50 seconden moest schrijven...!!!!!!!
Tijdens Economie kon ik me ook niet echt concentreren met deze geweldige stressvolle gebeurtenis om naar uit te kijken en bij sommige vragen had ik echt geen flauw idee waar het nou over ging, maar het was allemaal multiple choice, dus ik zal het sowieso wel gehaald hebben.
Bussiness Ethics was erg interessant: heel leuk om te zien hoe veel mensen probeerden een verhaal van tenminste 2 minuten in 50 seconden te stoppen en sommigen waren echt heel creatief geweest. En het ging volgens een strikt schema: 50 seconden speech, 10 seconden om van speecher te wisselen. Ik heb er 88 aangehoord vandaag en 87 beoordeeld... :(
Nou vraag je je misschien af: is die email echt pas van vanochtend of overdrijft ze? Het antwoord is: ja echt waar, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik afgelopen maandag niet naar college geweest ben omdat ik ziek was en dat ze toen al in grote lijnen de opdracht heeft uitgelegd, maar dan nog: de details kwamen pas vanochtend. :o
Na Bussiness Ethics, wat uitliep tot 18.07, moest ik boodschappen doen, dus ik ben in de bus naar beneden gestapt. Ik moest staan en ik werd aangestaard door een jongen die op een gegeven moment aarzelend vroeg: Mari? waarop ik hem vragend aankeek, vaag de persoon herkennend. Toen zei hij dus dat hij van softbal was waarop ik ineens de mikoshi-persoon herkende. Het was heel grappig, want ik vroeg dus in het Japans die van de mikoshi en meteen wist het meisje naast hem ook waar ik het over had dus die begon te lachen en wij ook, want het klonk best wel stom. Maar goed, even staan kletsen, ik weet nu dus zijn naam (zie boven) en ik heb hem voor mij op de stop-knop laten drukken (hij zat er naast en ik moest staan) en toen maar afscheid genomen... 2 weken lang geen softbal :(:(:( Vanwege toetsen, quarterbreak (3 dagen vrij, die ik dus in Kyoto doorbreng) en er was nog iets.
Ik moest om 8 uur terug zijn in APHouse voor de vloer-vergadering en gelukkig kwam de bus eens op tijd. Ik had het goed bekeken, want op de terugweg deelde ik de bus met 1 jongen die sliep. Snel wat te eten klaargemaakt, maar tijdens het eten werd er op mijn deur geklopt dat het tijd was, dus ik heb het allemaal maar weer terug in de magnetronbak gegooid, heb mijn vork gepakt en ben gewoon lekker tijdens de vergadering doorgegaan met eten. De aanwezigheid checken duurde toch uren. Er was niet veel boeiends te melden, behalve het noemen van een nieuwe regel: na 12 rustig doen ook in de keuken en niet meer rennen in de gangen. Van mijn part mogen ze dat naar 22.30 uur vervroegen, maar ik ben hier al lang blij mee. Niet dat ik denk dat het veel uitmaakt, maar ik moest laatst om 01.00 uur nog mijn joggingbroek aanschieten om te vragen of ze alsjeblieft even wat zachter wilden schreeuwen aangezien sommige mensen proberen te slapen.
Maar ik heb morgen het eerste uur tentamen en het is al behoorlijk laat, dus ik ga naar bed en ik check vandaag even niet op grove fouten, dus vergeef me als ze er in zitten.
Hier nog de link naar mijn fotoos, voor het geval het nog niet duidelijk is. Staan wat nieuwe fotoos op van het sentosai enzo.
pacifica1986.spaces.live.com
Tot de volgende keer!!!

  • 16 November 2006 - 18:38

    Arjanne:

    Yay update :p

  • 16 November 2006 - 23:18

    Marit:

    Yup, had even tijd. Deel alvast even mee dat de volgende waarschijnlijk wat aan de late kant gaat komen aangezien ik tijdens mijn uitwisseling geen toegang tot een computer heb. En dan is er natuurlijk nog het tijdgebrek...
    Dusss... geen gezeur aub, het komt vanzelf wel ;)

  • 17 November 2006 - 09:50

    Krisje:

    yeeh, je foto is veranderd ^__^.

  • 17 November 2006 - 11:34

    Arjanne:

    Maar ik vind het leuk om te zeuren, flauwerd :p

  • 18 November 2006 - 00:06

    Marit:

    Nieuwe foto bij profiel! Bekijk hem goed, want heeft me veel moeite gekost hem daar te krijgen. ;)

  • 19 November 2006 - 14:31

    Tante Meis:

    Hi Marit, heb net je laatste berichtje gelezen.Jullie hebben al heel veel gezien, jammer dat je ook nog moet studeren! Die kimono staat je goed eigenlijk had je je haar nog zwart moeten verven. Wat lijk je op deze foto ontzettend op je tante toen ze nog zo`n 20 jaar jonger was.Het heeft lang geduurd eer ik tijd had om je site te bezoeken maarik geniet van de foto`s. Groetjes en sterkte met de stresserige toestanden.Tante Meis

  • 20 November 2006 - 02:27

    Marit:

    Bedankt voor de reactie :D
    Hoe gaat het met Lydia en haar Russisch? Ik heb hier een aantal klasgenoten uit Uzbekistan die Russisch spreken ;) Er lopen hier ook een aantal "echte" Russen rond, maar niet zoveel.
    Hoe is het met de poes?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 56140

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: