Vakantie!!! min of meer - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu Vakantie!!! min of meer - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

Vakantie!!! min of meer

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

21 November 2006 | Japan, Beppu

Goeeedemiddag!

Zojuist mijn laatste tentamen gehad. Eitje.
Bijna even simpel als die van vrijdag, maar over deze heb ik zo'n 17 minuten gedaan om het helemaal in te vullen, terwijl ik met Intercultural Communications al in 10 minuten klaar was. Dat is wel een nieuwe ervaring voor me: zitten slapen tijdens een tentamen... Je mag namelijk pas na 40 minuten weg en als je vrij gauw klaar bent, heb je dus tijd over om te slapen. :p
Vrijdag was er een zanglerares bij koor die me nog wat tips heeft meegegeven, maar volgens haar ben ik mezzo in een vierdelig muziekstuk en hoge alt in een driedelig stuk. Right. Ik kan dus echt niet bij de hoge tonen komen, maar ik had vrijdag gewoon net een lucky day waarop ik vrij hoog kwam. Ik stond er eerlijk gezegd zelf ook verbaasd bij te kijken. Maar we zullen wel zien hoe het gaat. :)
Krisje en ik zijn begonnen om op de computer Secret of Mana te spelen met z'n tweeen, wat wel erg gezellig is, maar niet zo handig aangezien we dus met twee paar handen op een klein toetsenbordje moeten spelen. Secret of Mana is een Super Nintendo spel dat je ook als multiplayer kan spelen. We zijn al twee avonden aan het spelen geweest, best wel verslavend spelletje eigenlijk.
Maar aangezien dit onderwerp jullie waarschijnlijk niet zo erg interesseert zal ik maar doorgaan. ;)
Zaterdag zouden Krisje en ik met een aantal mensen met de bus naar beneden gaan om te gaan oefenen voor de Oceanie/Afrika-week. Had ik daar al over verteld? Dit is een week waarin alle culturele dingen hier om Oceanie en Afrika draaien met in de cafetaria etnisch eten en op dinsdagavond 5 december een groots optreden waarin een aantal landen worden geintroduceerd door middel van dans en zang. Er zijn alleen niet zoveel mensen uit Oceanie, dus mogen ook anderen meehelpen. Vandaar dat ik meedoe voor het zingen. (NIET voor de hula-dans, dat laat ik aan soepelere mensen over)
Zaterdag zou het dus de eerste oefening zijn, maar toen Krisje en ik bij de bushalte kwamen was alleen Christoph uit Duitsland er. Gigi (UK) kwam niet opdagen evenals Tam (Indonesie?). Toen we uiteindelijk bij het oefenzaaltje kwamen, bleek het een typisch Japans buurthuis te zijn: schuifdeuren, schoenen uit, zitkussens maar geen stoelen en een heleboel dingen met kanji erop. Volgens Funaki (iemand van het internationale office-afdeling) zijn er een heleboel buurthuizen en worden ze ook gebruikt als opvang als er een orkaan is ofzo. (Alsof de buurthuizen niet zouden wegwaaien... ze zien er nog gammeler uit dan de meeste gewone huizen)
Voor het dansoptreden moesten er grasrokjes gemaakt worden van plastic, dus daar ben ik zo'n 3 a 4 uur mee beziggeweest, maar er werd niet gezongen, dus toen vonden Krisje en ik het rond een uur of 2 wel weer welletjes.
Op het laatste moment werd er nog een afspraak gemaakt voor het koor: oefenen op woensdag!!! Krisje gaat proberen ons te begeleiden op haar fluit, maar ze is er woensdag niet, dus we zullen wel zien. :)
Ik had afgesproken met Boram dat ik zondag met haar mee naar de kerk zou gaan, dus zondag ben ik voor het eerst naar de kerk geweest!!!
Het is echt net een sprookjeskerkje met een erg rood dakje en heel erg witte muren, een klein tuintje met vrolijke bloempjes aan de voorkant en helder glas-in-lood-raampjes. Natuurlijk had ook de kerk Japanse kenmerken: schoenen uit en geen fatsoenlijke deuren. Maar het is ook zo schattig gebouwd enzo. Er was denk ik een man of 30/40 aanwezig, maar het was stampvol. En het overgrote deel is internationaal. Ik kende al een vrij groot gedeelte van gezicht of zelfs al van naam. (!) :o
De preek is in het Engels met de Japanse versie op een groot scherm en het zingen is in het Japans met de uitspraak eronder ook op het scherm, maar er word niet zoveel gezongen.
Eerst was er een kinderpreek waarin de kerk werd vergeleken met een taart (Dit begreep ik! En ik kon er ook wel mee sympatiseren, ik bedoel, wie wil er nou niet vergeleken worden met een mooie taart? En er stonden allemaal mooie plaatjes van taarten op het scherm!!! :D)
De volwassenpreek was vrij wetenschappelijk en geen hel en verdoemenis-donderpreek. (Gelukkig! ;)) Het was hier en daar een beetje lastig te volgen, maar wel interessant. Toch anders dan ik gewend ben.
Na de preek kwam er een ronde met aankondigingen en dankzeggingen en aangezien iedereen elkaar leek te kennen, was dat een vrienschappelijke aangelegenheid. Er werd me ook nog gevraagd of ik me even voor wilde stellen voor de hele gemeente. Slik... Maar er waren dus niet zoveel mensen, dus ik kon het aan :p ;)
Na de dienst was er een repetitie voor het kerstkoor en aangezien mijn vrienden en bekenden bleven (ik ging er uiteindelijk heen met 2 vrienden en een groep die ik al vrij goed kende en kwam in de kerk nog meer bekenden tegen) heb ik ook gezellig mee gezongen. Hierna zijn we met een grote groep naar een restaurant geweest waar we hebben gegeten. Ik zat aan tafel met Boram en 2 onbekenden en heb gezellig zitten kletsen en eten. Ik snap alleen nog steeds niet hoe je fatsoenlijk ramen kan eten. Volgens mij is het onmogelijk om het zonder geluid te eten of om je eten in 1 keer in je mond te stoppen. Ramen is een soort spaghetti in soep met groenten (in meer of mindere mate) en vlees (en mindere mate). Het is een beetje soepig, maar het is toch geen soep. Okay, dat klinkt vaag, maar neem maar van mij aan dat het zo is. :p
Uiteindelijk was ik pas rond een uur of 4 weer thuis, maar ik heb me uitstekend vermaakt.
Gister was ik lekker vrij en ben ik met Krisje naar Beppu geweest, want ik wilde nog breinaalden hebben (ik moet toch wat) en Krisje wilde souvenirs voor de mensen hebben die ze deze week opzoekt. Uiteindelijk heb ik bij de 100 yen shop ook alvast een kerstboom enzo gekocht, want ik weiger kerst te vieren zonder kerstboom. (Hoe is het trouwens met Stewart? Die is ook al weer bijna een jaar. Is hij al uit zijn pot gegroeid? En nu ik toch op dit onderwerp zit: hoe is het met Francis en mijn andere plantjes? Nog aardbeitjes gehad laat in het jaar of is dat te optimistisch?)
Krisje was ook goed geslaagd: die heeft een tv gekocht. Daar gingen we oorspronkelijk niet voor, maar ach, anders hadden we er een andere keer mee moeten slepen ;)
Toen we thuiskwamen ben ik aan het koken geslagen zodat Krisje kan gaan leren enzo voor vandaag en haar spullen in kon gaan pakken. Het eten was wel lekker, maar het werd niet helemaal wat het wad moeten worden: het vlees viel om de een of andere reden al na 2 minuten in de pan uit elkaar en ik had minder rijst dan ik dacht te hebben, dus ik heb uiteindelijk extra rijst meegekookt met de groenten. Dat noem je nou improviseren. :D
Gisteravond op internet gelijk maar opgezocht hoe ik een breiwerk op moet zetten en dat blijkt heel gemakkelijk te zijn! Het breien zelf kon ik me ook nog wel herinneren, moest alleen de averechtse steek even opzoeken. Maar de wol die ik heb is niet echt geschikt voor een averechtse steek, dus het word gewoon lekker simpel. Een mooie sjaal haha! :D:D:D
Hoeveel sjaals ik wel niet ben begonnen in mijn leven! En veel verder dan 1/10 van de hele sjaal ben ik volgens mij nooit gekomen! ;)
Vandaag had ik dus een heel simpel tentamen van Travel and Hospitality Management en nu ben ik aan het typen.
Ik had ook weer een brief van oma! Dank u wel!!! :D:D:D En natuurlijk ook iedereen bedankt voor alle kaarten en brieven die ik krijg! Ik ben er erg blij mee elke keer!!!

Tot zover :)

  • 21 November 2006 - 15:57

    Janita:

    Heey, Jeempig dat ze dat een tentamen mogen noemen als dat zo snel te maken is! Wel relaxt voor jou! Maarreh brijen??? Verveel je je al zo erg dat je DAAR aan moet gaan beginnen?? Heb je ook al geraniums gekocht dan? ;) Heel veel plezier daar en zie je volgende update al tegemoet!

  • 22 November 2006 - 01:56

    Marit:

    Nee. geen geraniums, maar wel andere plantjes. O.a. een lidcactus ;)
    Overigens brei ik elke winter wel hoor! je kan het doen tijdens computer kijken, boek lezen of als je met iemand aan het kletsen bent. Zelfs als je aan het MSN'en bent. Gewoon snel tussendoortje dus. :D
    Wat de tentamens betreft: qua cijfer is het wel relaxt, want als ik hier geen voldoende voor haal weet ik het ook niet meer, maar aan de andere kant voel je je wel een beetje opgelicht: waarom ben je in vredesnaam naar alle colleges gegaan en heb je je huiswerk gemaakt als je het tentamen ook zonder al die dingen had kunnen halen?
    Beetje jammer.
    Maar dank je wel en jij ook veel plezier in Nederland (hoe gaat het trouwens met je commitees enzo?) en ik zie jouw update tegemoet! (Mag gewoon via mail hoor ;) :p)

  • 23 November 2006 - 08:14

    Arjanne:

    Driemaal raden wie eindelijk een kaartje heeft opgestuurd :p

    Druk, druk, druk overal dus ;-) Anni wordt morgen gesteriliseerd :| Ben nu al zenuwachtig :|

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 56184

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: