Foul weather, heel erg vies - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu Foul weather, heel erg vies - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

Foul weather, heel erg vies

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

11 November 2006 | Japan, Beppu

Good afternoon ladies and gentlemen.
Ik heb vanochtend extra punten verdiend door voor de klas wat te vertellen over Nederland en immigratie, samen met Krisje en Ji-ji uit Engeland. (vandaar het Engels ;))
De afgelopen dagen waren redelijk rustig, maar ik heb een beetje last van mijn keel en veel hoofdpijn, dus ik doe het lekker rustig aan ook allemaal. Mijn regelmatige toetsen voor Japans gaan nog steeds allemaal erg goed en ik ben me een beetje aan het voorbereiden op mijn tentamens komende week. Gisteravond had ik al voor mezelf besloten dat ik niet weer tot half 11 ging zingen vanaf 6 uur, maar om 8 uur begon mijn hoofdpijn echt de pan uit te rijzen en over het algemeen voelde ik me niet zo lekker, dus ik ben naar huis gegaan en lag al om half negen in bed.
Echter toen ik me lekker op mijn zij wilde gaan nestellen deed mijn rechteroorlel wl erg zeer, dus ik heb mijn 2e oorbel er eens uitgehaald: bleek het te bloeden. :(
Met gekookt water goed schoongemaakt allemaal, maar ik ga maandag wel even langs de health clinic voor wat desinfecteer-achtig-iets. Over gekookt water gesproken: ik heb een theeketel gekocht en naast de zakjes met fatsoenlijke thee die mijn geliefde ouders hebben opgestuurd (en die ik bewaar voor speciale gelegenheden) drink ik nu elke avond wel instant-appelthee. Ja, dat bestaat hier in Japan. Nou ik toch op het eten/drinken onderwerp ben aangeland: ik heb laatst Japanse soba (dikke spaghetti) met groenten en tomatensoepig iets klaargemaakt wat erg lekker smaakte! :D:D Met dank aan een Chinees op mijn verdieping voor het idee. ;) Ik gooi tegenwoordig gewoon een heleboel dingen bij elkaar en zie wel wat het wordt. Ik heb gister ook weer een onbekende groente gekocht, maar ik zie iedereen in mijn keuken ermee in de weer en er is mij verteld dat ik het kan bakken en koken en dat het geweldig is in soep, dus ik zie wel wat het wordt. :o Ook het ik taiyaki gekocht, wat ik vaak in Japanse series heb gezien en ik wilde het gewoon een keertje eten, ik bedoel, ik zit nu eenmaal in Japan, dus dan kan het he? Hoe dan ook, ik vind ze erg lekker!!! Krisje niet, want het is een deegachtig iets in de vorm van een visje met zoete rode bonenpasta en Krisje lust de pasta niet.
Maar gisteravond toen ik weer in bed lag na mijn oor behandeld te hebben begon het heel erg te flitsen en te gieten en de wind stond recht op mijn raam dus ik heb het raam zelfs dicht moeten doen... ik heb mijn ramen nagenoeg nooit dicht, zelfs niet midden in de winter. Tenzij ik de kachel aanzet, maar dat doe ik ook bijna nooit.
Ik heb niet specifiek naar de bliksem gekeken, maar ze waren heel erg fel en volgens Krisje erg mooi. De donder viel gelukkig wel mee.
Hoe dan ook, dit geweldige weer van gister houd ook vandaag aan, dus ik zit opgesloten op mijn kamertje (ben toch maar niet naar de softbaltraining gegaan, mede dankzij de regen, het feit dat we een extra lange training zouden hebben van 6 uur, mijn keel en hoofd en de gedachte dat ik morgen fit genoeg moet zijn om op te treden) en ben wat films aan het kijken en keeldingetjes aan het eten met hete citroenthee. Ik ben nog boodschappen wezen doen, want ik had geen brood meer en mijn keeldingetjes waren op (ik loop ze al de hele week te slikken) en ik wilde er gewoon even uit, dus ik ben door de regen naar de bushalte gelopen en naar beneden gegaan. Bij de supermarkt kwam ik Shao Lin nog tegen uit China. We zaten samen bij softbal, maar zij is er mee gestopt. Nog even staan kletsen en ik heb haar gewezen op de werther's original, want ze wist ze niet te vinden, terwijl ze ze zo graag at in China (hoezo de wereld is klein). Ik heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om een hele grote bordeauxrode warme wikkelsjaal te kopen en ik moest witte sokken hebben mocht ik in staat zijn volgend kwartaal de theeceremonie-klas te volgen.
Toen op naar de bushalte waar het inregende en natuurlijk kwam de bus van 22 niet, was ik net te laat voor de bus van 2 over en moest ik dus wachten op de bus van 35. Gelukkig was er een roofvogel heen en weer aan het vliegen wat een prachtig gezicht was en af en toe slaakte hij ook echt zo'n kreet die je normaal alleen in films hoort. Ik heb ook nog een "gevecht" gezien tussen de roofvogel en een kraai/raaf wat het ook is, maar dan supersize. Echt waar, alles in Japan is supersize, behalve Japanners en de zakken chips. Als je verder ook door de supermarkten loopt dan blijf je verbaasd staan van de rare dingen die Japanners verzinnen qua eten, soms positief (yukimi daifuku!!!) en soms heel negatief. (kom op, kitkat met groene theesmaak?!? Eeeeuhw!!!)
Eenmaal terug in APHouse begonnen aan mijn nieuw gekochte instant citroenthee (die citroen mocht iets duidelijker maar goed) en mijn nieuwe sokken gepast: ze passen!!! Trouwens, die instant-thee is best raar, er zit al suiker in en smaakt verder nog best gewoon, alhoewel engelse zakjes thee toch echt het beste smaakt!
Ik had nog geprobeerd mensen uit te nodigen voor een kopje thee, maar niemand is thuis. Krisje is op multicultureel kamp, waar ik dus niet heen kon vanwege softbaltraining en het optreden morgen. (achteraf had het nog best gekund, maar ja, als iedereen alles van tevoren wist was de wereld vast heel anders.)
Ik ben dus helemaal alleen!!! :(:(:(
En toen probeerde ik naar huis te bellen, waren ze weer eens de hort op. :(:(:(
Maar nu heb ik tenminste wel tijd om mijn weblog te updaten :D:D:D
Laat ik eens verder gaan met film kijken (lang leve youtube, zit ik tenminste niet om films verlegen) en dan kan ik daarna verder met Economie en Sherlock Holmes. Die laatste had ik een poosje geleden gekocht in een boekwinkel met een Engelstalige afdeling. Geen lichte kost, maar ik ben nog nergens een winkel tegengekomen waar ze tegen fatsoenlijke prijzen engelstalige boekjes verkopen die je gewoon even tussendoor kan lezen als je een uurtje tijd hebt. Jammergenoeg...
En voor ik commentaar krijg dat ik gewoon Japanstalig moet lezen: lezen doe ik ter ontspanning en moet ik kunnen doen zonder er te diep bij na hoeven te denken, als ik na wil denken dan pak ik wel een leerboek. ;) :p
Ik zag er trouwens gister zo mooi uit :D Ik had mijn oranje rok aan met mijn op het laastste moment ingepakte zwarte coltrui en dat samen met haar dat leuk krulde voor een keer, in toom gehouden door mijn nieuwe haarspelden met witte en rode glimmertjes :D
Ik kreeg nog een opmerking van Sayo, de koorleidster, dat ze me in de verte had zien lopen, maar niet zeker was of ik het was, omdat ik er zo anders uit zag ;)
Maar ik ga me dus verder in mijn eentje vermaken met een filmpje. Tot laterz!!!

  • 11 November 2006 - 07:54

    Marit:

    Wauw, ik heb deze aflevering niet eens hoeven te corrigeren vanwege gigantische spellingsfouten!

  • 11 November 2006 - 08:55

    CMB:

    Hoezo, de hort op? Om 08.10 uur? In drómenland waren we nog!! Je moeder springt het bed uit, neemt op: niemand aan de andere kant. Maar dat was jíj dus.
    Margoed, dáárvoor hebben we telefonisch reeds excuses gekregen en aanvaard (met moeite ;-) ).

    Veel plezier en succes met het kwinkeleren morgen en beterschap met je hoofdpijn en zo.

    Doei.

    Bij jouw reactie: Hûh? Vanwege gigantische spellingsfouten heb je geen correcties hoeven doen?
    Hahahahahahhaha, gggapje
    :-))

  • 11 November 2006 - 08:56

    CMB2:

    Oei, foutje: Margoed.
    Ik bedoelde natuurlijk: Maar goed.
    Is bij deze hersteld.

  • 12 November 2006 - 00:21

    Marit:

    Wat een gebazel. En dan nog taalfouten maken ook. Tsssk tsssk! ;)

  • 12 November 2006 - 04:06

    Krisje:

    Tadaima!

    Kamp was echt heel leuk :D heb me echt goed vermaakt!
    De insecten waren natuurlijk ook weer super-size aanwezig....wormen die 4x zo groot zijn als in NL, etc!

    maar nu ga k ff slapen, want ik werd al om half 7 gewekt voor ochtendgymnastiek en nu ben k moe

    ......zzzzzzzzzz.....

  • 12 November 2006 - 12:21

    Marit:

    Fijn dat het leuk was. Sentosai ging ook goed. Trusten!

  • 12 November 2006 - 23:09

    Marit:

    Het stond idd al op mijn to-do list mocht ik in Nagasaki komen, wat ik niet voor onwaarschijnlijk houd aangezien daar 10 andere studenten zitten. Thnx! :D

  • 13 November 2006 - 12:55

    Marit:

    Nieuwe fotoos:
    pacifica1986.spaces.live.com

  • 13 November 2006 - 19:49

    Arjanne:

    Hey, mijn oma heeft je brief gekregen. Ze was er erg blij mee, ze heeft m zelfs hardop voorgelezen :p

  • 13 November 2006 - 23:20

    Marit:

    Mooi, daar schrijf ik ze voor :D

  • 16 November 2006 - 11:44

    Arjanne:

    Update, update, update :p

    Ben ik subtiel genoeg? :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 56185

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: