Eerste collegedag... - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu Eerste collegedag... - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

Eerste collegedag...

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

02 Oktober 2006 | Japan, Beppu

Mijn eerste collegedag hier @ APU...
Voor het eerst was het hier ontzettend druk op de campus en liepen er overal mensen "hisashiburi!!!" te gillen. Hisashiburi betekent iets als: Dat is lang geleden!!! Leuk je weer eens te zien!!!
Daar liep ik dan, in mijn eentje (nou ja, Krisje liep naast me, maar als ik dat zeg dan valt het dramatische effect in het water) naar mijn eerste les Japans. Krisje had een ander college, dus onze wegen scheidden zich bij het hoofdgebouw.
Ik loop in mijn eentje de trap op, wring me langs allerlei Aziaten langs om bij mijn klaslokaal te komen. Iedereen staart me aan, want ja... ik ben de enige Westerling in de hele klas van 25 personen...
Ik heb een hele leuke lerares voor Japans, ik hoopte al dat ik haar zou krijgen :D Ze is erg grappig en lijkt ook erg aardig te zijn. In mijn klas heb ik trouwens drie mensen die Pluie ofzo heten en 2 met de naam Nun. Dus Pluie-ichi-san, Pluie-ni-san en Pluie-san-san. Snap je 'em Janieke? Tellen in het Japans he! :D
De klas zelf was vrij makkelijk, ze heeft in de hele les 3 woorden gezegd die ik niet kende, maar aangezien we wel vrij veel kanji uit het hoofd moeten leren (waar ik niet zo'n ster in ben) en we wel leuke opdrachten en boeken hebben, hebben zowel Krisje als ik besloten dit semester gewoon op dit niveau te blijven doen.
In mijn klas zijn heel veel mensen die in de voorgaande semesters de basisklassen Japans hebben gevolgd, maar zij hebben volgens mij veel meer geleerd in 1 jaar tijd, dan ik in 2 jaar tijd. Heb trouwens vandaag ook gelijk huiswerk opgekregen: schrijf een stukje over jezelf waarin je je voorstelt enz. en het moet op niveau zijn... dus geen: mijn naam is Marit. Ik ben Nederlandse. Aangenaam kennis te maken.
Maar goed, dat was dus Japans (om 8.45 uur!!!). Ik was vrij vanaf 10.20 uur tot 14.15, want toen begon mijn eerste les introductie Economie. Het boek is vrij basis en goed helder en dat was de lezing van de docent ook. Hij herhaalde alles heel vaak en hij gaf goed aan wat nou de verbanden tussen de verschillende termen waren. Ook dit vak moet ik kunnen halen :D Professor Sinha gaf ons 20 minuten eerder vrij, dus toen moest ik weer een poosje wachten tot 16.05 voor de volgende les. Overigens was ik bij economie ook weer bijna de enige westerling. Er was nog 1 westerse jongen en dat in een klas van een man of tachtig.
Als laatste had ik Bussiness Ethics en blabla (ben de rest van de titel vergeten). De professor van dit college is een echte lachebek en ze lijkt me heel aardig, maar ze had wel het idee dat iedereen elkaar kende en goed vrienden was ofzo, want we moeten voor donderdag groepen van 5 gevormd hebben... Nou ja, dat komt dan wel. Dit college werkt heel veel met groepswerk en je krijgt ook geen tentamen, maar je cijfer word gebaseerd op je discussietalenten in de klas. Ok... mijn mening uitten over iets voor 100 man, misschien wel meer? Lichtelijk overenthousiast :) Ik weet niet of ik dit vak leuk ga vinden, maar ze gaf ons vandaag al na 20 minuten vrij, dus ik was al om kwart voor vijf thuis in plaats van kwart voor zes. :D
Morgen moet ik weer erg vroeg op, maar dan hebben Krisje en ik samen les, dus dat scheelt al weer.
Ik had vandaag ook eindelijk mail van het softballen: ze trainen op woensdag en zaterdag en ik ben uitgenodigd om volgende week een training bij te wonen :D:D:D
O ja, vanavond heb ik samen met Krisje curry-rice gemaakt en het was heel erg lekker :) :D :)
Goed, genoeg verslagen getikt voor vandaag.
Tot de volgende keer!!!

  • 03 Oktober 2006 - 08:06

    CMB:

    Als die aardige mensen nu ook maar aardig blijven !!
    Fijn in ieder geval dat je het naar je zin hebt.
    Met hoeveel ziten jullie nou in de klas, ca. 25 of met 100+ ? Je mening uiten voor 10 man of 100, wat is het verschil? Nul, niets, rien, nothing, niente, zip, noppes, nada. Of zie ik dat weer verkeerd?
    Luister naar je vader: Je kunt het. Immers: wie wil, die kan! Even een zure appel misschien, maar dat geldt natuurlijk ook voor de meeste anderen. Uitkomen voor je mening is voor hen die uit een land komen waar minder of geen vrijheid van meningsuiting bestaat lastiger dan voor jullie als westerlingen, lijkt me.
    Nou ja, sterkte ermee en suc6.

    Zoen van je vader en tot een volgende keer

  • 03 Oktober 2006 - 16:33

    Marit:

    Bedankt voor de oppepper :D Ik hoop ook dat de aardige mensen aardig blijven haha.
    De klasgrootte verschilt per college, Japans is zo'n 25 man, Travel and Hospitality management 245...
    O ja Floor en Janita, het spijt me dat ik het voor de zoveelste keer vraag, maar mag ik aub weer jullie addressen hebben? Ik heb namelijk jullie nieuwe adressen (ondertussen ook al weer een jaar oud) nog steeds niet in mijn adressenboekje geschreven. :o

  • 03 Oktober 2006 - 23:35

    Natalie:

    Aaah Marit je foto is zo schattig! Goed dat je het allemaal zo goed kunt volgen. Groetjes :)

  • 04 Oktober 2006 - 10:31

    Arjanne:

    Het doet me genoegen te lezen dat je eindelijk net zo moet zwoegen als alle arme studenten hier in Nederland :p

    Zaterdag vier ik m'n verjaardag, je bent uitgenodigd hoor, hehe :p

  • 04 Oktober 2006 - 18:38

    Janita:

    Heey! Okeej heb mijn adres even naar je gemaild!! zie je post nou wel komen ;) Succes met de colleges!! Leer je eindelijk wat het is om te studeren ;)

  • 04 Oktober 2006 - 23:14

    Marit:

    Ik hoor het al weer... wat zijb jullie allemaal hard! Ik zit hier maar in een vreemd land te zwoegen op een vreemde taal en dan heb je nog het lef me uit te nodigen voor je verjaardag ook... :p;)
    Vandaag heb ik denk ik wel tijd om up te daten en wat terug te mailen, dus look forward to it. :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 56176

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: