Een tripje naar Oita met gids - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu Een tripje naar Oita met gids - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

Een tripje naar Oita met gids

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

02 Oktober 2006 | Japan, Beppu

Hallo allemaal!

Mijn weblog deed een beetje raar dus het verhaal van eergister heb ik er pas vandaag opgezet en ik vervolg gelijk met gister en vandaag. Lekker veel leeswerk dus. En kijkwerk, want ik heb fotoos en een filmpje gemaakt :D

Goed, gister zijn we met z'n vieren (Lun, Jason, Krisje en ik) naar Oita geweest waar Lun een gids had geregeld. Deze gids, meneer Kato (of Kato-san in het Japans), leidde ons eerst dwars door Oita naar Oita-jo. Weten jullie nog wat dat betekent? Juist! Een kasteel!!!
Daar aangekomen bleek dat er geen kasteel meer stond (en waarschijnlijk al heel lang niet meer gestaan heeft) maar er stonden nog wel een aantal bijgebouwen en de muur. De muur staat ook heel mooi op de fotoos en die hebben we beklommen. Ook de tuin was nog intact dus ook daar heb ik natuurlijk fotoos van gemaakt (ik ben gek op Japanse tuinen, ook al zijn er meestal geen bloemen te bekennen).
Dit is trouwens de link naar alle fotoos, want het paste niet allemaal hier op de site:
Net toen we het kasteel uitliepen begon het ineens behoorlijk te regenen, maar gelukkig regende het in Beppu ook een beetje dus hadden we een paraplu meegenomen. Kato-san hield ook niet zo van regen dus we zijn naar een overdekt winkelcentrum geleid. Dit was de eerste ietwat Nederlands aandoende winkelpassage die ik hier gezien heb. Vanuit de verte zagen we al een heleboel stoeltjes staan en toen we dichterbij kwamen zagen we ook allemaal schattige kleutertjes in uniformpjes met muziekinstrumenten enzo, dus wij gingen zitten om te bekijken wat er ging gebeuren, maar er gebeurde maar niks, dus eerst maar wat gaan eten. We hebben gegeten bij een Japanse versie van een fastfoodrestaurant en ik zou je niet kunnen zeggen wat ik nou gegeten heb... ja rijst natuurlijk met vlees iets en een heleboel ui die ik gelukkig bij Krisje kwijt kon die naast me zat. ;) Geen idee hoe het nou heette, want je kon kiezen uit small of medium.
Ik kon natuurlijk de small niet eens op. Ik weet niet wat het is met mij en Japans eten: ik vind het ontzettend lekker, maar ik krijg het allemaal echt niet op. En dan al die kleine Japannertjes om me heen die nog een tweede portie bestellen... weird.
Anyways, tijdens het eten hoorden we ineens de kleutertjes op treden, dus die hebben we gemist. De rest was niet echt boeiend, dus we zijn doorgelopen.
Ik weet niet of ik het al gezegd had, maar in Japan zit op elke hoek wel een Pachinko-hal; de Japanse casino/gokkastenhal. Ook in de winkelpassage zat er een en wij als echte touristen zijnde moesten even naar binnen ;) Krisje heeft een aantal fotoos hiervan genomen, dus kijk ook op haar weblog :D (krisjeinjapan.waarbenjij.nu)
Ook op de weblog van Lun staan een aantal fotoos, waaronder fotoos van ons, de link naar zijn fotoos is deze:
Daarvoor had Jason een arcade gezien en hij wilde graag naar binnen om te zoeken naar een bepaald spel: Dance Dance Revolution. Eenmaal daarbinnen ontdekten Krisje en ik al gauw de purikura-machines, dus wij hebben met z'n vijven in een klein hokje purikura gemaakt, erg klein maar wel erg leuk :D:D:D
Hierna zouden we naar een museum gaan, maar eerst moesten we de auto van Kato-san opzoeken. Gelukkig paste het met zijn vijven in een auto :p. Bij het museum bleek de tentoonstelling gesloten ofzo (wij begrepen de Japanse mevrouw niet helemaal ;)) dus zijn we maar weer in de auto gestapt.
Na een hele poos gereden te hebben door steeds wisselend landschap (was wel heel mooi hier en daar en het grappige is dat het allemaal binnen de stadsgrenzen lag hoewel er dus ook gewoon complete rijstvelden enzo waren) kwamen we bij een park/speeltuin/onsen/botanische tuin waar we hebben rondgewandeld en een heleboel gefotografeerd hebben. Daar was ook boven op de berg dus een warmwaterbron waar we lekker met onze voetjes in hebben gewaad... terwijl het regende. Hele rare gewaarwording, maar wel ontzettend cool. Hier heb ik ook een filmpje gemaakt waarin iedereen zich (half) voorstelt.
De link:
of zoek op Marit en onsen op youtube.com
Daarna even hard de berg op gerend via een hele enge trap, maar het uitzicht is wel cool. Helaas zijn de fotoos zwaar mislukt, maar goed.
Daarna terug met de auto naar Oita station, want Kato-san moest naar huis voor het eten. Wij zijn nog uiteten geweest in de Tokiwa, maar ik werd erg beroerd van ik denk de maissoep, dus het eten zal ik verder niet beschrijven ;) :p
Toen we terug waren in Beppu bleken er van het station naar APU geen bussen meer te gaan!!! Dus wij hadden ons al helemaal voorbereid om vanaf de laatste halte te moeten lopen (zo'n 2 uur vanaf de voet van de berg naar APU en dat is zonder verdwaald te raken...) maar gelukkig kwamen we Qin, die op de vierde verdieping bij Krisje woont, tegen en hij wist ons te vertellen dat er toch nog een bus ging. Wij (en vooral Jason want hij had het al eens gelopen) waren erg blij hiermee!!!
Daarna gedoucht, op mijn bed geploft en als een blok in slaap gevallen, want morgen zou de eerste schooldag zijn!!! (vandaag dus)
Ik maak het verhaal later af, want ik heb nu visite :D
Tot later!!!

• 21 Juni 2007 - 07:48

Cswitmhqf Fsgcx:

vxpia kxmdv lzxefbvj qcuxb qlrzs pfwkyrhle adyfhki