Ik ben er bijijijijna. O wacht... ik ben er al! - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu Ik ben er bijijijijna. O wacht... ik ben er al! - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

Ik ben er bijijijijna. O wacht... ik ben er al!

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

19 September 2006 | Japan, Beppu

Hallo hallo!
This is your captain speaking, niet uit de cockpit, maar uit Beppu!!! Heb 2 hele dagen geen internet gehad... wat een ramp. Nu heb ik 2 dagen gemist in mijn mooie chronologische verslag. :'(
Maar laat ik daar niet verder over zeuren. :p
We zijn dus veilig in Beppu gearriveerd.
Gisterochtend zijn we heeeeel vroeg opgestaan om op tijd op het vliegveld te zijn, maar uiteindelijk deed de trein er iets langer over dan verwacht en hadden we op het vliegveld zelf iets meer tijd nodig dan verwacht waardoor we uiteindelijk maar net op tijd waren voor het vliegtuig :$
(Ga je schamen... doe ik al)
De vliegreis zelfde duurde maar 55 minuten, maar ik mocht bij het raam zitten van Krisje dus ik heb me erg goed vermaakt met uit het raampje staren. (totdat we bewolkt gebied in kwamen that is.) Het is echt heel apart om zo vanuit de lucht de Japanse steden te kunnen bekijken. Zo zie je bijvoorbeeld heel mooi hoe men steden om obstakels als bergen heeft heen gebouwd en hoe in steden die tussen bergen inliggen elk mogelijk plekje is volgebouwd. Heel apart en leuk. De landing was wel erg cool, want we gingen door laaghangende bewolking en om het vliegveld is het helemaal volgebouwd, ook met hoge gebouwen, dus we gingen vrij laag over.
Toen na wat wachten met de bus naar Beppu. Dit duurde bijna 2 uur waarin ik maar heb geprobeerd wat te slapen, want die nacht had ik niet veel slaap gehad. Zenuwen he... of gewoon een heel slecht bed. OVer slecht bed gesproken, ik ben heel de laatste dag in Osaka vergeten te vermelden!!! Die komt dan eerst hoor. Goed, de laatste dag in Osaka zouden we naar het aquarium gaan waar een walvishaai ofzo zou moeten zijn en dat het grootste aquarium ter wereld is (zeggen ze). Toen ik echter even mijn Lonely Planet er bij pakte voor de richting stond er als waarschuwing bij dat het er op zon- en feestdagen stikt van de Japanners, maar wij als Westerlingen zijnde dachten: we willen dus we gaan, wat kunnen al die kleine Japannertjes ons nou maken? (niet persoonlijk bedoeld mocht u zichzelf in de categorie kleine Japanner indelen)Nou... heel veel dus!!! Het was echt heel druk en die altijd beleefde vriendelijke Japanners die je graag bij willen staan, vergeten dat ze dat willen op het moment dat het druk word. Kindertjes worden verdrukt door fotograferende volwassenen, lieve schattige Nederlandse meisjes worden verdrukt door fotograferende kindertjes.
MAAR: het was wel een mooi aquarium, maar toch niet die 14 euro waard. Gelukkig hadden wij kortingskaartjes, want wederom hadden wij een metro-kaart gekocht. Hiermee konden we ook gratis een boottochtje maken, wat we hebben gedaan na wat uitgerust te hebben in het zonnetje onder genot van live-muziek (ik ben op dat moment op mijn schouders verbrand. Ik was zo trots!!!) De boottocht was erg gezellig, hoewel het uitzicht niet echt denderend was: industrie, industrie en je raad het nooit: industrie. Er stond een lekker straf briesje, we hadden wederom live-muziek (allemaal Titanic-liedjes en dat op een zeilboot) en we hadden regen. Maar gelukkig wisten we dat het zou gaan regenen dus hadden we een paraplu gekocht. Slim he van ons! ;)
Op de terugweg lekker gegeten: omu-rice. Dat is rijst met allerlei dingen erin gerold in een omelet met ketchup. Erg lekker!
Nog weer lekker gebadderd en om gelijk maar een vraag te beantwoorden: je draagt niets. Sterker nog, het is verboden het bad in te stappen met iets aan. Maar dat maakt niet uit hoor, want mensen zonder make-up en leuke kleren zien er een stuk minder perfect uit, dus een minderwaardigheidscomplex krijg je er niet van haha :D
Okay! Terug naar Beppu!
We werden opgevangen door RA's oftewel residence assistants. Zij leidden ons rond, lieten ons onze kamers zien en je kan naar hen toestappen mocht je problemen of vragen ofzo hebben. Er ging hier nog wel het een en ander fout: zo kregen Krisje en ik eerst niet ons voorlopig identiteitskaartje en onze gratis wc-rol en vuilniszak! Na de rondleiding kregen we gratis eten (elke keer werd weer de nadruk gelegd op alle dingen die we deze eerste dag gratis kregen) en toen ben ik maar mijn kamertje in gaan richten.
Op de vergadering kregen we ook nog een aantal regels mee, zo moeten we een relatief vaag Japans systeem aanhouden wat betreft het weggooien van vuilnis enzo, we zijn verplicht naar de maandelijkse verdieping-vergaderingen te komen (dan komen dus in mijn geval alle bewoners van verdieping 3 bijeen) en zo zijn er nog een aantal regels aangaande bezoek en blabla. En overal staat de straf: "to be removed from APHouse" op, niet erg origineel, wel effectief.
Ik heb een erg mooi uitzicht op de binnenplaats (het uitzicht van Krisje is overigens mooier) en ik zit naast het washok op de westkant waar ik de avondzon heb. Helaas gaat de zon hier erg vroeg onder, dus aan die avondzon heb ik weinig... gelukkig pak ik ook nog een groot stuk middagzon mee. :D
Gisteravond tijdens het opsieren van mijn deur met Wuppies kwam mijn buurvrouw aan: een Chinees meisje genaamd Efra (als je het zo schrijft. Het meisje tegenover mij is mijn RA en heeft een onuitspreekbare naam. Je schrijft het ongeveer als Suaire ofzo (met een heeeeeel erg groot vraagteken erbij)
Zij was volgens mij ook uit China. Het stikt hier van de Chinezen. Er zijn echt bijna geen Westerlingen en tot op heden heb ik nog maar 5 andere blondjes gespot waarvan 3 meisjes. Bovendien ben ik wel een van de langere mensen hieren dus ik spring er een beetje uit... een heel klein beetje maar hoor...
Gisteravond wilde ik vroeg gaan slapen, dus ik stond in mijn pyama mijn tandjes te poetsen toen ik ineens merkte dat het druppen niet klonk waar het hoorde te klinken... en inderdaad, ik had lekkage onder mijn wastafel. :( Dus ik mijn kleren weer aan, naar beneden en iemand gehaald om het te fiksen, wat gelukkig redelijk gauw voor de bakker was. Kon ik eindelijk gaan slapen op mijn matrasje op een houten plank... lekker comfortabel... not.
Vandaag was ik erg vroeg wakker, dus ik heb lekker even in het zonnetje in de tuin een boekje zitten lezen, wat gerommeld op mijn kamer en 's middags hebben Krisje en ik samen de campus bekeken: de sportsectie is GIGANTISCH!!!!! Je krijgt er zo echt zin in! De universiteit zelf is echter vrij klein.
We zitten boven op een berg relatief dicht bij de zee dus daar komt een lekker briesje vandaan waardoor het niet zo benauwd word.
En het geeft zo een heeeeel erg mooi uitzicht!!! Ik kan helaas maar 10 fotoos tegelijkertijd op deze site zetten, dus ik zal het af moeten wisselen, maar als ik eindelijk de mogelijkheid heb om op mijn eigen laptop achter internet te gaan zitten zal ik ze er echt op zetten. ;)
Maar Krisje en ik gaan uit eten dus ik rond het af. (By the way uit eten in Japan houdt in dat je een gigantisch bord of kom of whatever met eten voor je neus krijgt met allerlei gerechten ernaast enzo dat ik tot nu toe nog nooit op heb kunnen eten en dat voor maar 3 euro of rond die prijs, natuurlijk ook weer afhankelijk van waar je eet) Uiteten gaan is vaak nog goedkoper dan zelf koken omdat de ingredienten voor een fatsoenlijke maaltijd erg duur zijn. Ook de melk hier is erg duur, maar ik wil lekker toch mijn dagelijkse glaasje melk dus puh!)
Ok dat was een vage opmerking, maar Krisje wacht, dus tot ziens.
O ja, mocht je denken van: waar is dat verslag over het festival? We hadden het een dag uitgesteld en toen we bij de receptie van het hotel vroegen hoe we daar moesten komen de volgende dag zeiden allebei de personen achter de balie dat het waarschijnlijk al afgelopen was... terwijl op het aanplakbiljet toch echt stond dat het tot 21 uur zou duren... Maar het was een half uur reizen met de trein en dan nog de juiste lokatie zien te vinden, dus we hadden geen zin het erop te wagen. Vandaar dat er dus ook geen verslag van is haha! ;)
Kus!

  • 19 September 2006 - 12:32

    Janieke:

    Het klinkt echt allemaal super leuk:)
    Hoop dat het ook leuk blijft. haha

    xxx

  • 19 September 2006 - 14:56

    Moeders:

    Hoi meisje blij weer wat van je te horen en dat je zo'n comfortabel bed hebt, denk je misschien toch nog eens terug aan je bed thuis. Lekker makkelijk dat goedkope eten, het scheelt je ploeteren in een keuken,als die daar is. Door al die chinezen om je heen ben je zo echt internationaal op de markt.Wanneer kan je beginnen met sporten omdat je zoals je schrijft staat te popelen om te beginnen. Zijn er veel mensen die net als jullie net aangekomen zijn?
    Ik hoor graag snel weer van je kusjes

  • 20 September 2006 - 01:32

    Marit:

    Op de avond dat wij aankwamen, kwamen er nog 60 Chinezen aan, maar toen lag ik al half te slapen. Verder blijven er tot morgen zeker nog een heleboel mensen aankomen. En mijn eigen bedje... die miste ik 2 dagen geleden al haha :D
    Volgende week is er introductie van het een en ander en dan kan je je overal voor inschrijven. Je kan ook wel individueel gaan fitnessen ofzo, maar ik heb nog geen identiteitskaart waardoor ik het gebouw niet binnen kan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 56134

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: