museum te Oita - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu museum te Oita - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

museum te Oita

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

07 November 2006 | Japan, Beppu

Hallo hallo allemaal!

Laten we vandaag eens chronologisch werken in plaats van heen en weer door de tijd.
Vrijdag dus: ik had een presentatie over Nederland in het Japans, met een microfoon en voor een camera... Maar behalve dat ik een aantal dingen vergeten ben te zeggen en hier en daar wat stond te hakkelen en tussen beleefde en normale spreekvorm stond te switchen ging het best goed. Ik ben daarna wel heel gauw de klas uit gegaan om even rustig wat frisse lucht te kunnen gaan ademen, maar ik ben niet flauw gevallen of weet ik wat ik nog maar voor rare dingen had kunnen doen, dus het was allemaal in orde. ;)
Mijn docente zei dat ze het erg interessant vond en tijdens het wachten op mijn beurt ben ik een nieuwe vriendschap begonnen met een meisje dat ook erg zenuwachtig was en die ik bemoedigend heb toegesproken. Ook haar spreekbeurt ging goed trouwens.
Yeah, nu heb ik al 3 mensen met wie ik praten kan in Kyoto!!! :D
Koor was wel leuk, maar een beetje langdradig, want we moesten hetzelfde liedje steeds weer op nieuw zingen tijdens onze queeste voor (naar?) perfectie. Maar ik denk dat ik deze keer wel mag meezingen met een liedje waar ik tijdens het eerste optreden niet mee mee mocht zingen, want ik word erg actief bij het oefenen betrokken en we hebben mijn hele stuk aan moeten passen omdat ik de hoge stukken in de alt-versie niet kon bereiken, maar in de tenor-versie de lage noten niet kan bereiken. Ik mag dus de hele tijd heen en weer springen tussen alt en tenor. Gelukkig staan die naast elkaar dus ik kan de ene kant met rechts meezingen en de andere keer met links. Maar het optreden is a.s. zondag al, dus we moeten nog hard oefenen!!! :)
Zaterdagochtend moest ik erg vroeg opstaan om die stomme film nog een keer te maken en alhoewel ik erg mooie plaatjes heb geschoten en het uiteindelijk gelukt is, was ik behoorlijk chagrijnig door slaaptekort (ik moest erg laat mijn geliefde zuster nog even bellen, wat ik met liefde deed, maar wat toch wel erg laat was), dus toen ik thuis kwam ben ik mijn bed weer in gedoken waar ik niet voor half 1 meer uitgekomen ben. Om 3 uur had ik softbaltraining en het was wel leuk, maar ik kreeg last van mijn knie en het ging niet helemaal zoals ik wilde met vangen, dus zaterdagavond was ik weer lichtelijk chagrijnig dus ik heb lekker Singin' in the Rain gekeken met Gene Kelly. Als je daar niet vrolijk van word :D:D:D
Ik werd er in ieder geval wel erg vrolijk van. Wat ook erg bijdroeg aan mijn verbeterde humeur was het lekkere eten dat ik voorgeschoteld kreeg door Krisje (ze is zwaar te goed voor mij :p) Samen koken is erg gezellig, alleen af en toe wat lastig door onze beide clubs, colleges en andere verplichtingen. :(
Zondag moest ik weer verdraaid vroeg mijn bed uit vanwege weer een vergadering met mijn geliefde groepgenoten voor de presentatie van vandaag (voor het geval het niet duidelijk was: het "geliefde" is hier op hele sarcastische en giftige wijze bedoeld.) en natuurlijk kwamen ze allemaal ruim op tijd... not. En dan zeggen ze dat Japanners zo stipt zijn! Ik heb tot nu toe niet 1 Japanner ontmoet die op tijd wist te komen.
Hoe dan ook, de vergadering was te vermoeiend om te beschrijven en het kwam erop neer dat we vandaag alsnog moeten oefenen, omdat het tijdens de vergadering niet kon. (Nono en ik moesten eerder weg en als de groep te laat op komt dagen, tja dan kom je dus in tijdnood...)
Die dag hadden Krisje en ik met Morinaga-san afgesproken, de Japanse man die wij dus op het vliegveld hadden ontmoet.
We zijn in Oita naar een museum gegaan en hebben veel lopen kletsen en woorden en kennis van elkanders landen uitgewisseld. Morinaga-san blijkt vroeger docent Engels te zijn geweest.
We hebben heerlijk geluncht in het museumrestaurant (ik had iets kippigs waas Oita kennelijk beroemd om is en Krisje had tonkatsu) en daarna zijn we door een prachtige tuin teruggewandeld naar beneden. Ik heb weinig fotoos gemaakt omdat je in het museum geen fotoos mocht maken.
Terug in Beppu hebben we afscheid genomen van Morinaga-san en zijn we naar de 100 yen winkel gegaan, want zowel Krisje als ik moest nog het een en ander hebben.
Daarna door naar Spa Beach voor een optreden van Wadaiko en onderweg kwamen we Lun tegen die kennelijk bij nog een andere muziekclub is gegaan en daarmee nu ook moest optreden na Wadaiko.
Dat allemaal geluisterd en toen terug naar APU waar ik na een wortel op bed neer ben geploft en ben gaan slapen.
Gisterochtend mocht ik een kwartiertje uitslapen!!! Niet dat dat veel hielp, want ik was nog steeds half dood tijdens de les.
In mijn tussenuren heb ik uitgebreid staan koken omdat ik daar 's avons geen tijd voor had. Ik heb iets op de Chinese stijl klaar gemaakt: koken in water waar je allerlei kruiden enzo aan toevoegt en dat met een mix aan groenten.
Ik was zo vroeg aan het koken dat ik vier pitjes voor mezelf had :D Ik heb alleen geen vier pannetjes dus ik kon er als nog maar drie gebruiken. :(
Tijdens economie heb ik ook alleen maar een beetje gehangen terwijl ik het zwaard van Damocles al boven mijn hoofd heen en weer zag zwabberen...
Presentatie... ik ben zo blij dat ik zo verstandig ben geweest mijn nette kleren mee te nemen, want iedereen gaat altijd in net pak enzo. Onze presentatie ging verbazingwekkend goed. Sommige groepsgenoten hadden het kennelijk toch wel begrepen. Het vragenrondje was een betje spannend, want je weet nooit wat mensen gaan vragen, maar ook dat ging wel goed. Ashu had de stof duidelijk niet begrepen, terwijl hij de microfoon in zijn hand had, maar toen we die eindelijk uit zijn handen hadden weten te krijgen zodat hij niet elke keer de vragen probeerde te beantwoorden terwijl hij duidelijk het antwoord niet wist, ging het goed. En aangezien de twee andere groepen het verknald hebben, kregen wij de beste recensies. :) Pfieuw, dat ook weer gehad.
Koor was trouwens heel erg vermoeiend: tot half elf 's avond vanaf zes uur, en ik was zo moe.
Maar het ging wel lekker denk ik. (Stond ik daar trouwens in mijn mooie kleertjes... :()
Vanochtend was het weer vroeg voor intercultural communications waarvoor ik extra punten kan verdienen als ik voor de klas wat vragen beantwoord over immigranten in Nederland enzo. Krisje en ik zijn graag van de partij. ;)
Hoe dan ook, ik heb net gedouchet en ga zo eventjes lekker uitrusten op bed en wat slaap inhalen dus tot de volgende keer maar weer!

:D:D:D

  • 07 November 2006 - 04:20

    Krisje:

    gefeliciteerd met de presentatie :D

    Maar k krijg van jou ook altijd heerlijk eten voorgeschoteld als k zelf weer geen tijd heb, dus we wisselen elkaar goed af he, met koken ^__^

    k ben niet meer naar Japans gegaan, k kon t echt niet volhouden, lig nu ook maar op bed met een beetje hoofdpijn :(, hopen dat dat vanmiddag weer over is,
    kunnen we eindelijk weer samen koken.

  • 07 November 2006 - 07:38

    Moeders:

    Hoi zeer vermoeide dochter van ons. Als ik alles zo lees word ik eral moe van dus kan ik mij wel enigzins voorstellen hoe jij je moet voelen. Fijn dat de presentatie goed gegaan is en achter de rug is, scheelt je weer een hoop kop zorgen.
    Ook leuk al die nieuwe mensen die je ontmoet voor dat je het weet ken je meer Japanners dan Nederlanders.
    Morgen ben je vrij he, rust dan lekker uit en geniet ervan. Kus

  • 08 November 2006 - 23:06

    Marit:

    Nou, met dat meer Japanners kennen dan Nederlanders zal het wel niet zo'n vaart lopen. De meeste mensen die ik ken zijn wel buitenlands, maar niet Japans ;)
    Gister lekker gesoftbald en brieven geschreven en verder niks gedaan, dus dat uitrusten is wel gelukt. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 56230

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: