Water! Ik...moet...water! - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu Water! Ik...moet...water! - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

Water! Ik...moet...water!

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

09 Mei 2007 | Japan, Beppu

Hallo allemaal!

Hier weer eens een berichtje van mij. Ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat ik hier tijd voor hebben, maar aangezien er tot nu toe nog niemand is op komen dagen heb ik tijd wat op mijn laptopje te roffelen.
Afgelopen week ook weer druk geweest. Ik had afgelopen zaterdag op zondag mijn eerste nomikai, wat een soort van ontmoeting met als doel alcohol drinken is :) Dat ik daar ooit zou komen he ;)
Ik had eerst met Krisje en wat anderen canasta gespeeld, maar het werd al wat later en ik moest de volgende dag vroeg opstaan vanwege de kerk, dus ik zou naar bed gaan, maar de rest ging door naar de kamer van Hama-chan voor de nomikai en ik werd er ook voor uitgenodigd, dus ik ben samen met Julie gezellig meegegaan. Het was erg gezellig, zo gezelig zelfs dat Julie en ik (de enige twee die alleen een glaasje wijn op hadden) een aantal andere mensen naar hun kamers moesten begeleiden. Ze hadden eerder al een film aangezet en Julie wilde die graag afzien, dus we zijn terug naar Hama's kamer gegaan die al lag te slapen, en we hebben de film afgekeken. Eerlijk gezegd heb ik er weinig van gezien en heb ik veel geslapen, maar goed. Toen de film rond half 5 afgelopen was terug gegaan naar mijn kamer en ik was om 9 uur weer op. Wel behoorlijk moe, maar goed. In de kerk niet eens in slaap gevallen alhoewel ik niet erg actief aanwezig was. Daarna met z'n allen wat wezen eten en toen (te laat) terug voor kooroefening. Aanstaande zaterdag hebben we namelijk een muziekfestival van koor en ik had nog geen een keer geoefend, dus ik moest toch maar eens oefenen. Het ging nog redelijk goed, alhoewel ik wel wat oefening nodig heb. Ik hoef volgens mij niet toetevoegen dat ik die avond erg vroeg naar bed ben gegaan.
Die dag ervoor had ik trouwens naar softbal willen gaan, maar toen ik er was was er niemand anders, dus ik ben na een half uur wachten maar weer naar huis gegaan. Die middag zou ik met Hama-chan koken voor het internationale diner, dus vanaf 3 uur was ik er helemaal klaar voor. We hebben mijn laptopje in de keuken neergezet, muziek er lekker hard in en aan de kook. Tot een uur of half 7 in de weer geweest. Het zou om 7 uur beginnen, maar natuurlijk waren er mensen die pas om 6 uur of zelfs half 7 gingen koken. Dat is dus ruimschoots te laat, vooral als je weet dat je maar 4 pitten in je keuken hebt die je deelt met 44 andere mensen. Duh! ;)
Het internationale diner was wel gezellig, alhoewel het meer een lopend buffet was en daarna The Last Samurai gekeken. Was wel aardig, maar ik was niet zwaar onder de indruk. En daarna dus canasta gespeeld.
Dinsdag had ik van theeceremonie een tussentijdse toets en natuurlijk was ik nummer 1 van groep nummer 1 :(
Er waren een aantal dingen die ik steeds vergat, dus daar had ik hard op geoefend en die was ik nu niet vergeten. In plaats daarvan maakte ik 4 andere vrij grote fouten. Ik kan alleen maar hopen dat de docente ze niet heeft opgemerkt. ;)
Vandaag moest ik al om 8 uur bij een vergadering verschijnen... NEEEEEEEEE!!!!!! Te vroeg!!! En het was saai. Het was de bedoeling dat we met elkaar over problemen e.d. in onze clubs zouden praten en zouden proberen met elkaar een oplossing te vinden. Er gebeurde echter niet veel dat daarop leek. In ieder geval niet aan mijn tafel.
:) Toen begonnen aan mijn huiswerk en voorbereidingen voor mijn tweede vergadering om 14.00 uur. Ik had zelfs nog een uurtje over om in het zonnetje te zitten. In het open theater is dat goed te doen omdat er een windje staat, maar het is verder overal ineens belachelijk heet geworden. Twee dagen geleden hadden we nog allemaal regen en nu is het hittegolf. Blegh! Te warm. Eigenlijk had ik om 4 uur een extra oefening met koor, maar niemand is komen opdagen, dus ik zit hier nu met Atle (de Noor) wat te typen aan mijn blog, hij aan het zijne, te wachten tot 6 uur wanneer ik mijn volgende afspraak heb staan. Yep, vandaag ben ik de hele dag niet thuis.
Ik kwam Atle al eerder op de dag tegen, dus we hangen al bijna de hele dag als ik vrij ben hier rond. Hij heeft ook weer een vergadering om 6 uur, dus dat komt mooi uit. :D
Goed, dat was even een snelle korte update. Ik ga nu weer verder met mjn huiswerk. ;)

  • 09 Mei 2007 - 08:39

    Krisje:

    Wat mij betreft mag t nog wel warmer worden :).
    Maar dit is nog geen hittegolf hoor ^__^. Dit is gewoon eindelijk lekker weer :D.

  • 10 Mei 2007 - 10:59

    Marit:

    Nee, het was vies kliederweer. Gelukkig was het weer het met me eens en hebben we vandaag veel wind en af en toe wat druppels. Vannacht schijnt het behoorlijk tekeer te zijn gegaan, maar ik lag te slapen.
    Ik lag om half 11 doodmoe in bed en ik werd om kwart voor 11 gebeld, maar ik heb niets gehoord en dat terwijl het geluid op zijn allerhardst staat (ik gebruik hem ook als wekker ;))
    Kreeg vandaag ook nog een mailtje met de opmerking dat het vandaag "typisch APU-weer was"... :D

  • 10 Mei 2007 - 14:27

    Arjet:

    heej marit, ik heb een mailtje gestuurd naar je leidenuniv adres, is dat nog goed? Zoniet, dan moet je me maar even mailen met je nieuwe adres, ik heb namelijk een digitaal (slecht) kaartje in pdf verstuurd, maar dan krijg je in ieder geval een indruk van 21 mei ;-)

    leuk te lezen dat het goed gaat, veel succes met alles! Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 56138

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: