Een spook! - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu Een spook! - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

Een spook!

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

02 Mei 2007 | Japan, Beppu

Ik liep zaterdag naar de Tokiwa toen ik me ineens een ongeluk schrok: op klaarlichte dag zag ik een spook! Gelukkig realiseerde ik me niet veel later dat het slechts mijn spiegelbeeld was en geen echt spook. :p
Het vorige verhaal lijkt alweer eeuwen geleden.
Denk overigens dat dit verhaal niet echt samenhangend gaat worden, maar je hebt het er maar mee te doen :p
Door de weeks ben ik erg druk met vooral Japans: 3 quizzen in de week, gewoon huiswerk, voorbereidingen voor een debat en of we ook nog even de antwoorden van de vragen in willen sturen voor die en die datum en die en die tijd. Uhmm, nee dat wil ik niet?
Ik begin nu wel een beetje een systeem te ontwikkelen voor eten enzo, maar het is nog steeds een zootje. :)
Ik heb dit semester een hele leuke gang en als ik thuis kom wordt er dan ook elke keer "welkom thuis" enzo geroepen en dan raak je aan de praat en dan tegen de tijd dat je in je bed ligt... ;)
Afgelopen vrijdag kwam ik rond een uur of half 11 thuis na school en koor en ben dus eerst naar mijn kamer gelopen om mijn vuilnis toch maar eens weg te gooien en toen ik terugkwam raakte ik aan de praat en er kwamen meer mensen bijzitten en tegen een uur of 12 haalden we kaartspelen tevoorschijn en tegen een uur of 2 's ochtends ging Sonic gyouza bakken en ik had nog wat taiyaki over, dus die hebben we in de oventoaster gedaan en zijn uiteindelijk tot 4.30 al kletsend en UNO spelend doorgegaan. De volgende dag had ik veel te te doen, dus ik had toch mijn wekker maar gezet wat qua het afmaken van mijn lijstje wel een goed idee was, maar zoals je in mijn inleiding hebt kunnen lezen was het niet echt goed voor mijn complexie. Ik zag echt zo wit als een spook haha :D
Ik moest boodschappen doen voor het welkomstfeestje dat we de volgende dag zouden houden voor de nieuwe leden van Musy Tone. En ik moest taarten maken. Japanse kwarktaarten zijn toch wel anders van de Nederlandse hoor! De ene was heel erg hard, meer schuimachtig en de ander uit een ander pak was juist helemaal niet hard... maar wel lekker.
Ik had ook heel erg zin in pannekoeken (geen idee of het in de nieuwe spelling nou met of zonder n is) dus ik had de ingredienten gekocht en 's avonds had ik iemand uitgenodigd om mee te eten, maar terwijl ik aan het maken waren wilde steeds meer mensen proeven, dus uiteindelijk ben ik nog vrij lang bezig geweest. Ik heb tenslotte ook maar 1 pan. Het was de eerste keer dat ik zelf beslag heb gemaakt. Ze waren nog goed te eten, maar ik miste wel de ragout. Maar ik had appel en ananas pannekoeken gemaakt en ik had ook zelf een soort van jam gemaakt van verse aardbeien, dus we hebben lekker zitten eten! Verder nog druk geweest met allerlei andere dingen voor school en ben in de drukte faliekant vergeten mijn opdracht voor Japans in te leveren (of was dat al de week daarvoor?) maar dat was ook zo'n opdracht die we op het laatste moment ook nog even tussendoor moesten doen. Echt, mijn docente is een slavendrijver. Vraag maar aan Krisje, die zal beamen dat de hoeveelheid werk die ik krijg niet normaal is! Bovendien met 3 quizzen in de week is er grote kans dat ik tenminste 1 niet kan leren: maandag ben ik tot 22.30 uur in de weer en als ik thuis kom ben ik moe en ga ik echt niet nog eens kanji zitten stampen. Dan wil ik alleen nog maar naar bed.
Maar goed, afgelopen zondag ben ik eerst naar de kerk geweest en toen snel terug naar APU, want daar was een concert waar ik een kaartje voor had gekocht en wat ik graag wilde zien. Helaas betekende dit wel dat ik alweer een kooroefening moest missen. Ik heb nog 1 zondag om het liedje in mijn hoofd te krijgen waar de rest al 3 weken mee bezig is. :( Gelukkig heb ik nieuwe melodieen meestal vrij gauw door :)
Het concert was heel erg goed! Het orkest bestond uit studenten van APU, Beppu University en vrijwilligers uit Oita en de dirigent was kennelijk een heel beroemd iemand die verschillende orkesten naar internationale hoogten heeft gedirigeerd.
Ze focusten op Beethovens 7de, maar ik heb ook een deel van 2 en 6 gehoord. Een meisje uit koor speelde ook mee.
Na het concert was het feestje gepland: iedereen zou om 16.30 verzamelen en dan eten klaarmaken in de verschillende keukens en dan om 18.00 verzamelen en eten en lol hebben. In grote lijnen ging het ook wel zo, maar het was al bijna 19.00 uur voor we aan het etengedeelte toekwamen ;)
Typisch :D Zelfs met mijn strakke leiding... :p
Het was erg gezellig alhoewel veel mensen niet konden komen, maar op 1 na waren alle nieuwe leden er en daar ging het officieel om.
De volgende dag was het natuurlijk Koninginnedag dus ik heb in oranje rondgelopen. Ik had ook al aan iedereen die het horen wilde (en ook aan hen die het niet horen wilden mwuhahaha) verteld dat het koninginnedag zou zijn en dat ik oranje zou dragen enzo, dus ik kreeg een paar reacties. :D Het debatteeronderwerp met Japans is trouwens het wel of niet afschaffen van het koningshuis. (Mijn stelling mwuhahaha, I am the greatest!!!) dus ik kon mooi mijn solidariteit met het onderwerp tonen door Koninginnedag te vieren. Ik ben door de docente ingedeeld bij de groep die tegen de afschaffing is, waarschijnlijk omdat ze dacht dat ik voor afschaffing ben ;) Natuurlijk ben ik niet voor afschaffing! Anders zouden we een nationale feestdag mislopen met oranje tompoucen en aapjes kijken enzo! Ben je nou helemaal! :p
Die ochtend had ik me een beetje verslapen dus ik moest rennen zonder te lunchen, maar ik bedacht me dat ik dat later wel kon kopen, maar toen ik lunch wilde kopen bleek ik mijn portemonnee vergeten te zijn!!! Ik was zo moe en had TREK!!! Uiteindelijk moest ik tot 18.00 uur wachten met eten, want toen kwam ik Song tegen die me gelukkig wel wat wilde lenen dus toen kon ik eindelijk eten. Het eten vrolijkde mij op en gaf me weer wat energie. Ik was daarvoor echt halfdood :)
Toen we in ons oefenzaaltje aan kwamen was er nog niemand en toen we besloten toch maar eens te moeten beginnen, waren we nog steeds maar met z'n vieren. Gaaaah~! Waarom zegt niemand fatsoenlijk af?!? Aan het einde van avond waren we met z'n achten, maar dat was pas vrij laat. En iedereen zag er heel erg moe uit. Bijna iedereen had zijn huiswerk de dag ervoor uitgesteld tot na het feestje, wat resulteerde en heel erg vermoeide studenten. Alleen Sayo was hyper, maar die had vrij gehad die dag. Het is hier nu namelijk Golden Week en in deze week vallen 3 nationale feestdagen waardoor ze iedereen maar gewoon de hele week vrij geven en dus bijna alle Japanners zijn deze week op vakantie. Deze week wil je ECHT NIET naar welke toeristische attractie dan ook. Hier gaan de lessen echter gewoon door omdat APU als internationale universiteit niet aan nationale of religieuze feestdagen doet. Behalve dan kerst, maar dat viel ook in de quarterbreak.
Ik had de volgende dag weer een quiz voor Japans, maar ik ben zonder te leren rechtstreeks naar bed gegaan en heb mijn wekker maar wat eerder gezet. Niet dat dat veel hielp, want ik neem 's ochtends niet zoveel op, maar het gaat om het idee.
Oh, ik heb vorige week trouwens ook oogdruppels gekregen omdat mijn ogen steeds zo zeer deden. In het begin deden de druppels meer zeer dan mijn ogen, maar ze helpen wel, ik heb er nu veel minder last van.
Vorige week hadden Krisje en ik afgesproken met een Japans meisje dat naar Nederland gaat en zij heeft zelfs al een beetje Nederlands gegeven, dus wij hebben wat geholpen met haar Nederlands onderwijl discussierend of dat nou wel of niet correct Nederlands was enzo...
Ik weet het, en dat noemt zich Nederlander. :D
Aanstaande zaterdag is er een internationaal diner voor mensen uit het gebouw East in APHouse 1. Ik zou eerst niet gaan, maar heb nu afgesproken samen met Hama-chan te koken. Hama is een Japanner van mijn verdieping. Overigens wordt de inschrijflijst voor het evenement gedomineerd door mensen van E3. Mijn verdieping dus :D ;) :D
Ah we zijn met koor nu bezig om een Musy Tone shirt te ontwerpen zodat we dat kunnen laten maken. En we zijn op zoek naar optreed-mogelijkheden. Tot nu toe denken we aan optreden in een ziekenhuis, verzorgingstehuis en een uitwisseling met een basisschool. Ik opperde ook om op kamp te gaan, dus als dat lukt gaan we dat misschien ook wel doen.
Het ziet er naar uit dat mijn verjaardag helemaal volgepland gaat zijn. Mooi want ik wil die dag zo druk mogelijk zijn :D
Goed, dat was de update tot nu toe denk ik dan wel weer.
Oh ja, deze week zouden we tussentijdse toets hebben van theeklas, maar omdat "we nog niet kunnen lopen" is dat uitgesteld ;) :p
Hehe, theeklas is de leukste klas die ik heb. Lekker relaxt, je mag kletsen en je krijgt snoep te eten en thee te drinken. Kan het beter? En daarna uit lunchen met wat klasgenoten en vervolgens nog een uur zitten kletsen.
Gister had ik trouwens met Boram afgesproken en we hebben bijna 3 uur in het zonnetje zitten bijkletsen. Het is wel erg jammer dat we elkaar niet zo vaak meer zien nu we niet bij elkaar in de klas zitten. :(
O ja! Er is een nieuw lid bij Musy Tone en Watanabe ziet haar wel zitten en zij hem wel, dus we zitten nu met z'n allen naar dit o zo subtiele (not) om elkaar heen dans spel te kijken. :D Na koor praten Song, Sayo en ik altijd even na en maken beslissingen voor de volgende keer, maar tegenwoordig hebben we dus ook een interessant gespreksonderwerp. ;) Zelfs Hara doet vrolijk mee aan het geroddel.
Overigens hebben we ditzelfde eerder al gezien van Watanabes kant bij Aiste, Elsa en Azumi, dus we vragen ons wel een beetje af wat dit moet worden, maar tot nu toe lijkt het vrij onschuldig. En het geeft ons roddeltantes weer wat te doen :p
Maar goed, tot zover. Zoals jullie wel merken ben ik vrij druk, dus vergeef het me als mijn update wat aan de late kant is.

Liefs,

Marit

  • 02 Mei 2007 - 06:39

    Elise:

    Hey!
    Tis alweer een tijdje geleden dat ik heb gereageerd.
    Fijn om te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt!
    En ik maar denken dat ik druk was, maar volgens mij is dat niks als ik het vergelijk met jouw agenda.

    Veel succes/plezier nog verder in Beppu!

    Groetjes
    Elise

    (Ik heb trouwens Nodame Cantabile Live Action afgekeken. Dat was inderdaad heel erg leuk =D Ik hoop dat er nog een tweede deel van komt.)

  • 02 Mei 2007 - 08:36

    Marian:

    Hoi. Ik word er bijzonder moe van als ik jouw verhalen lees. Druk, druk druk. Kun je nog wel even vertellen wat al die quizzen te betekenen hebben of heb ik wat gemist? Waarom zijn die, waartoe dienen ze en wie heeft dat bedacht?
    Thomas vond de uitleg van pikachu erg leuk!
    Meisje, geniet er nog maar even van want voor je het weet ben je weer thuis en zit je met je o zo lieve en saaie familieleden om je heen je gigantisch te vervelen. Voor ik mailtjes krijg van zich aangesproken familieleden: ik reken mijzelf er ook toe.
    Leuk weer wat van je te lezen want ik vroeg me al af of ik was afgemeld dus ik had al eens gecheckt of ik een aflevering gemist had van deze continuing story cq. feuilleton. Niet dus, je was gewoon druk, druk, druk.
    Dag nichtje, liefs van ons drieën.

  • 02 Mei 2007 - 12:13

    Marit:

    @ Elise: Ik heb het zelf nog niet afgekeken, want we kunnen hier niet downloaden enzo, dusss... Maar ik wel hem zeker afkijken!!! In het concert waar ik over schreef zat ook wat muziek uit Nodame :D

    @ Marian: Ja mama zei al dat u ernaar gevraagd had ;)
    Die quizzen: elke klas heeft er 1, om ons ertoe te dwingen om te leren en om te checken of we het snappen ofzo, maar mijn docente heeft besloten dat ze er meer geeft om te kijken of we ons huiswerk wel gemaakt hebben. Ze gaat er vanuit dat iedereen een Chinees karakter gelijk weet als ze het 1 keer zien en houd er geen rekening mee dat Westers mensen problemen hebben met die stomme dingen leren. Ik heb er dus zo'n 3 per week... >_

  • 04 Mei 2007 - 04:55

    CMB:

    @Marian: Spreek a.u.b. alleen voor jezelf !! Saai ... puh, het mocht wat.

    @Marit: Dus je gaat toch wel voor quizmaster ? Ik ben benieuwd naar je resultaten.

    Greetz.

  • 06 Mei 2007 - 13:02

    Marit:

    papa... sloot u nou zojuist serieus met "greetz" af? Okee, die was onverwacht... ;)

  • 09 Mei 2007 - 03:28

    Arjanne:

    Yooooooooo!

    Van verveling zal je toch niet snel omkomen daar he :p En natuurlijk ben je niet voor afschaffing van het koningshuis, like DUH!

    Volgend jaar gaan we gewoon weer de koningin opzoeken he (H) Moest dit jaar werken met Koninginnedag, bah. Kreeg wel dubbel uitbetaald, yay.

    Moet zometeen ook werken. 7 uur 's ochtends beginnen is bijna inhumaan, blegh.

    Ciao,
    Arjanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 56159

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: