Geweldig concert!!! (8) - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu Geweldig concert!!! (8) - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

Geweldig concert!!! (8)

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

10 December 2006 | Japan, Beppu

Hallo allemaal!

Na 2 daagjes te hebben uitgeziekt voelde ik me gister al weer goed genoeg om met Krisje Beppu in te gaan (ik moest boodschappen hebben, aangezien ik vrijdag ook mijn bed niet uitgekomen om naar de groenteman voor APHouse te gaan) en ik heb gelijk maar eens mijn Sinterklaaspakketje op de post gedaan. Ik weet het, het werd ook wel tijd.
Toen ik terugkwam heb ik wat genikst en toch nog even gerust en daarna voor het eerst van mijn leven zoete aardappel gekookt. Het was wel aardig, maar gewone aardappels doen het net zo goed voor mij, dus daar houden we het voortaan maar gewoon op.
Gisteravond heb ik met Lun besproken wat we in Nagasaki gaan doen en het hotel geboekt. Ik ga nu dus definitief naar Nagasaki tussen kerst en oud & nieuw!!! Ik hoop nog mensen uit Nederland te zien, maar ik ben er maar kort en dankzij Lun hebben we een behoorlijk vol programma. (Ja bijna elke minuut is gepland...)
Maar ik ga wel plezier hebben :D
Vandaag had ik een drukke dag, maar wel gevuld met leuke dingen: eerst kerk en daarna zingen. Er was ook eten: om de week kan je tussen de middag voor 70 cent blijven voor middageten. Helaas was het menu voor vandaag met vis, maar daar heb ik handig om heen gevist al zeg ik het zelf ;)
Met het zingen was wel duidelijk merkbaar dat ik verkouden was, maar behalve het nasale kan ik weer zingen zonder in een hoestbui uit te barsten waar ik erg blij mee ben. Ik ben trouwens ook de enige echte alt: iedereen behalve ik heeft moeite met de lage stukken terwijl ik als enige hier en daar de vervangende noten moet zingen voor de hoge noten. Maar ik begin eindelijk de melodie door te krijgen. :D
Tijdens de dienst zongen we vandaag trouwens ook voor het eerst een liedje waarvan ik de melodie kende. Nou zou ik graag zeggen dat ik die uit volle borst heb mee gezongen, maar goed de tekst is en blijft in het Japans en een eigenschap van liedjes met Japanse teksten is (volgens mij) dat ze de klemtonen heel ergens anders leggen dan in normale gesprekken. Ik maakte vandaag ook kennis met een meisje uit Thailand genaamd Gift. Inderdaad, het cadeau-achtige gift. Maar op de rare naam na was ze redelijk gewoon :p
Ze blijkt ook bij mij in de klas te zitten met Bussiness Management. Had ik al verteld dat ik de eerste keer dat ik naar dat college ging gelijk een quiz voor mijn neus kreeg? Hoezo shock! Maar dit lijkt een college te zijn waar ik serieus wat huiswerk voor moet gaan maken. Nog grotere shock! :p
Heel wat anders: ik ben dus verkouden en 2 dagen niet naar college geweest, kom ik vandaag verschillende mensen tegen die mij vragen hoe het gaat, waarop ik vertel dat het nu wel weer beter gaat maar dat ik 2 dagen behoorlijk kou gevat had, nemen ze vervolgens afscheid met: pas op dat je geen kou vat... hallo, ik vertelde je net dat ik kou had gevat!... :)
Maar terug naar vandaag: ik moest om 15.38 uur de trein naar Oita hebben, want ik kon met koor gratis naar het grootste concert van Kyushu!!! Een uitvoering van de 9e symfonie van Beethoven, zowel instrumentaal als vocaal stuk. Als je het hoort dan ken je het wel. Het was werkelijk prachtig! Het koor bestond uit zo'n 220 mensen en de muzikanten waren ook in ruime mate aanwezig. Ik denk zelfs dat er helemaal geen versterking aan te pas kwam!
Ze sloten af met Stille nacht, Heilige nacht. Eerst in het Engels, toen draaide de dirigent zich om en begon ons in het Japans te dirigeren, dus ik zong maar gewoon vrolijk in het Nederlands mee en liet het Japanse zingen maar over aan het Japanse publiek, en het derde vers werd alleen geneuried. Het was zo mooi!
Daarna zijn we met z'n drieen backstage gegaan om degene die ons had uitgenodigd en de tickets had geregeld te bedanken. De tickets waren naar aanleiding van een verzoek om mensen uit ons koortje te recruteren voor het concert voor volgend jaar. Ik zou heel graag meedoen, het was zo mooi (benadrukte ze voor de derde keer;)) maar dan ben ik al weer thuis. (Gelukkig maar, 1x Sinterklaas en Kerst missen is wel genoeg.)
Het theater zelf was trouwens erg mooi, net zoiets als het theater in Utrecht, alleen zat ik hier heel wat krapper met mijn benen :p
Maar goed, ik was dus pas heel laat thuis, ben gaan schrijven en ga nu naar bed. Morgen weer naar college. Je kan niet blijven skippen. :)
Overigens lijk ik Krisje aangestoken te hebben. :(

Welterusten!

  • 12 December 2006 - 13:32

    Claudia:

    Hej Marit! Lijkt me heel leuk als ik je ff kan spreken wanneer je in Nagasaki bent! Ik lees je weblog af en toe en volgens mij heb je het wel naar je zin :)...we mailen anders nog wel even over details...

    Groetjesss van de Nagasaki-gangers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 56177

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: