legitiem colleges missen!!! - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu legitiem colleges missen!!! - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

legitiem colleges missen!!!

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

08 December 2006 | Japan, Beppu

Ja, want afgelopen zaterdag heb ik meer gevangen dan een bal tijdens mijn eerste softbalwedstrijd! (in het Engels istie wel leuk... In het Nederlands toch wat minder)
Ik ben in mijn vorige update helemaal vergeten te vermelden dat mijn eerste wedstrijd nu een feit is. (misschien ben ik het vergeten te vermelden omdat we 2 x zwaar ingemaakt zijn en ik mijn eerste slagbeurt het eerste honk niet heb gehaald en de tweede slagbeurt niet eens de bal geraakt heb... ;))
Maar het was die avond verdraaid koud: ik had driedubbele bovenkleding aan en dubbele onderkleding en ik stond nog te blauwbekken van de kou. Dus nu heb ik een koutje gevat.
Maandag had ik wat last van mijn keel, maar dat heb ik genegeerd, want dinsdag was het optreden met de Oceanië-week!!! We zongen het lied I am Australian (wat ik dus niet ben, maar goed who cares? :)) en omdat wij als eerste waren in het programma konden we daarna gaan genieten van de andere optredens. Het was erg leuk, maar eerlijk gezegd had ik van de Afrikaanse kant wel wat meer verwacht. Het was namelijk een Oceanië-week met highlights uit Afrika omdat er kennelijk geen aparte Afrika-week is. Maar de Afrikaanse mensen die je normaal gesproken ziet dansen zijn soepel en hebben een natuurlijk gevoel voor ritme, maar dat kwam niet echt naar voren. Sterker nog, over het algemeen was het een behoorlijk zootje. Er was wel een meisje dat zong met een professionele zanger, maar wat een stem had ze!!! Geweldig! Je zou eerder denken dat zij de professional was.
Maar Krisje en ik hebben ons wel vermaakt. Eerder die dag heb ik tijdens Japans een spreekbeurt gehouden over Sinterklaas. 5 december is trouwens ook een nationale feestdag in Thailand, de verjaardag van de koning ofzo. Hoe dan ook, toen we terugkwamen van Oceanië-week lag er een pakketje voor me klaar: een Sinterklaaspakketje!!! Ik was er zo blij mee :D:D:D
Die avond hebben Krisje en ik onze eigen pepernoten gebakken, gegeten en een computerspelletje gespeeld. Was wel gezellig, maar toch niet echt Sinterklaas. :)
Woensdag voelde ik me niet helemaal jofel, maar toch naar softbaltraining gegaan en het was heel erg leuk. Ik begin steeds meer contact te krijgen met mijn teamgenoten en ze helpen me ook met mijn Japans. ;)
Daarna hadden Krisje en ik bespreking met onze docent over onze presentatie van volgende week, maar mijn hoofd zat een beetje vol met watten dus ik heb er niet veel van gevolgd. Na de bespreking zijn we door gegaan naar Beppu, want we wilden naar de Uniqlo voor kleding. Er was ons verteld dat het een vrij goedkope winkel was voor kleding en schoenen enzo, maar er waren geen schoenen, het was niet goedkoop, het was een roteind lopen, de kleding was niet echt leuk en toen we naar buiten gingen ben ik van het afstapje gevallen dus nu zijn mijn knieen blauw. Ik kan hierbij veilig zeggen dat ik niet nog een keer naar de Uniqlo ga. Bovendien voelde ik me tegen die tijd echt niet lekker meer dus ik wilde alleen nog maar naar huis om mijn bed in te duiken wat ik heb gedaan.
De volgende ochtend had ik een grammaticaquiz van Japans het eerste uur, maar ben daarna maar naar huis gegaan en mijn bed ingedoken. Vandaag ga ik ook nog niet naar college. Ik ga gewoon even lekker genieten van het ziek zijn. ;)
Heel wat anders: ik doe mee aan een homestay met oud & nieuw!!! Tijdens een homestay logeer je bij een Japans gezin en doe je samen Japanse dingen. Een oud & nieuw is in Japan een heel gebeuren. Dus ik ben benieuwd en heb er zin in. Er was ook het verzoek of je het gastgezin even wilde bellen, dus dat heb ik gedaan: ze hebben een kat!!! En de dochter van 18 is al helemaal allerlei dingen van Nederland aan het opzoeken ;)
Moet maar wat pepernoten enzo overhouden en netjes inpakken als cadeautje. Je kan in Japan niet met lege handen aankomen. (In Nederland ook niet hoor, daar niet van) Maar van 30 december tot 2 januari ben ik dus onder de pannen. 24 december kerstdienst en optreden met de kerk en ik ben uitgenodigd om tussen kerst en oud & nieuw in naar Nagasaki te gaan. :D
Ik ga me dus wel vermaken, dan hb ik tenminste niet zoveel tijd om alleen te zitten en jullie te missen ;)
Verder heb ik eigenlijk weinig te melden.
Behalve dan nog iets wat jullie waarschijnlijk niet interesseert, maar mij heel hoog zit: de schoenen die ik in Nederland had gekocht en al na een paar keer dragen naar de schoenmaker moest brengen zijn nu kapot. Grrrr! Daar betaal ik niet voor!!! Zo, dat ook weer geventileerd. ;)
O ja, ik heb de volle kersthandel al weer geinstalleerd. Een kerstboompje van toch wel een meter hoog en nog een mooie ook, niet met een paar sprietjes die als takjes worden angeduid. Lang leve de 100 yen shop! Allerlei gekleurde lampjes en nep-waxinelichtjes! Het is niet zo gezellig als mijn kamertje in Leiden, omdat alle basiskleuren hier grijs enzo zijn, maar ik vind dat ik mooi geroeid heb met de riemen die ik heb.
Heel wat anders, ik denk dat ik mijn sjaal maar tot sprei moet gaan bombarderen, want hij is wel erg zwaar (vind je het gek 15 bollen wol...) en groot... maar ik ben weer even van de straat geweest tijdens het breien, nietwaar? :p
Ik zal nog even een foto uploaden die na de Oceanie-week is genomen.
Trouwens, hier een link naar een satelietfoto van APU:
http://www.kanko-map.jp/detail_view.php?CPID=67709&mode=det
Als je uitzoemt kan je ook Beppu en de rest van Kyushu zien. Helaas zijn de bijschriften alleen in het Japans, maar het gaat om het idee.

Tot de volgende update, misschien heb ik dan iets heel erg boeiends te melden, je weet maar nooit ;)

  • 08 December 2006 - 04:52

    Marit:

    Overigens mogen we geen kerstboom in de keuken plaatsen omdat dat een religieuze uiting zou zijn... >o)

  • 09 December 2006 - 15:19

    Arjanne:

    Sinds wanneer is het hele commerciele kerstgebeuren religieus? Japanners zijn raar :p

    Je bent wel een beetje zielig he, aww. Beterschap ;-)

  • 10 December 2006 - 01:05

    Marit:

    Thnx, ik voel me al weer een stuk beter. Ben nu alleen nog maar verkouden met af en toe een kuchje :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 56180

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: