Yesterday = not my day - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu Yesterday = not my day - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

Yesterday = not my day

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

03 November 2006 | Japan, Beppu

Gisteren was echt NIET mijn dag.
Ik begon met Japans het eerste uur en een heleboel spierpijn van de dag daarvoor: ik had een wandeltochtje van 14 km gemaakt en daarna nog 3 uur gesoftbalt.
Toen het boodschappen gedoe. Op zich is van de berg af naar de winkel niet zo'n probleem, maar op de terugweg naar boven is de bus volgeladen terwijl je met plastic tassen loopt te sjouwen en bij het uitstappen moet je je dan ook langs allerlei mensen heen wringen om vooraan te komen.
Daarna nog haastig even verder werken aan een opdracht en toen naar economie, wat saai was en erg lang duurde en toen een presentatie van Microsoft. Dat was nog wel leuk, want er zat dus ook een fervente Linux-gebruiker in de klas, we hadden een heleboel tijd voor discussie en alhoewel de discussie eigenlijk over ethiek hoorde te gaan binnen een bedrijf, waren er ook vragen als: waarom is de software zo duur als je als doel hebt gesteld iedereen van jouw software te voorzien. en: weet vind u van de vele boetes die Microsoft de afgelopen jaren heeft moeten betalen. ;)
Waar ik tegen op zag was de vergadering die ik daarna had. Mijn laatste college eindigt dus om 17.40 uur en daarna zonder iets te eten door naar een vergadering over mijn presentatie van as maandag. Alle positieve dingen die ik vorige keer heb gezegd over mijn groepje neem ik terug. Ze zijn onverantwoordelijk, hebben hun werk niet af, kunnen geen beslissingen maken en zijn ronduit irritant en ze kunnen niet luisteren. Ik had al zo het vermoeden dat de vergadering zou gaan zoals hij ging, dus ik had al 1,5 uur ervoor uitgetrokken wat maar goed was ook want het duurde inderdaad zo lang. En wat hebben we gedaan? We hebben een nieuwe afspraak voor zaterdag en zondag moeten maken, omdat de rest van het zootje nu hun werk dus niet af had en we dus niet konden oefenen en omdat ze het filmpje dat ze moesten maken verprutst hadden. Vermoeiend.
Dus zaterdag om 6.30 uur het filmpje maken (enige tijdstip dat er vier van de vijf konden) en zondag om 8.00 uur in een restaurantje om te oefenen... :(
Toen ik eindelijk klaar was had ik heel erg veel behoefte aan een bad voor mijn spierpijn en ter ontspanning en daarna moest ik dan nog koken, maar gelukkig was Krisje bereid te koken, dus na mijn bad kon ik gelijk aan tafel (nou ja op het bed) aanschuiven. Was erg lekker, een mix van Chinees, Japans en Nederlands.
Toen gisteravond doodop op mijn bed gestort, word er om 4.00 omgeroepen dat er op de derde verdieping misschien brand is en dat ze dat nu gaan onderzoeken, of we aub rustig op de volgende aankondiging willen wachten... (Derde verdieping, derde verdieping? Daar zit ik! Welk deel, oost, west of midden!?! Dat wil je dan toch wel even weten...)
Na de aanvankelijke schok bedacht ik mij dat mijn slaap meer riep dan een mogelijke brand dus ik draaide me weer om toen er werd omgeroepen dat er inderdaad brand was op de derde verdieping en of we rustig wilden evacueren. Vervolgens werd er een aantal keer behoorlijk hard op mijn deur gebonkt, dus ik snel mijn broek en trui aangeschoten en slaapdronken en behoorlijk geschrokken naar beneden en naar buiten gegaan. Krisje belde ook nog: wat is er in hemelsnaam aan de hand!?!
Tja, daar weet ik dus nu nog steeds niet helemaal het antwoord op. Er was dus ergens op een derde verdieping een brand ofzo. Maar goed om 4.25 uur konden we weer terug naar onze kamers en proberen de slaap weer te vatten... :( Dat wilde niet helemaal lukken, dus ik was vanochtend een beetje dood maar ben toch maar opgestaan, want ik wilde de film afzien bij intercultural communications.
Ik moet zeggen, ik ben nu behoorlijk wakker, maar tijdens travel & hospitality management val ik vast weer in slaap. Daarna ga ik bij Japans in het Japans over Nederland vertellen.
Another day filled with fun ahead of me... :(
Gelukkig heb ik koor vanavond, dus daar word ik vast wel vrolijker van. :D En natuurlijk is vandaag mijn allergeliefde zusje jarig! GEFELICITEERD! Als ik daar niet vrolijk van word. ;)
Nou ja als ik die presentatie eenmaal gehad heb word ik vanzelf wel vrolijker. :p
Maar als je dit zo leest heb ik wel gelijk he? Gister was definitely NOT my day.
Hoe dan ook, ik zal goed mijn best doen volgende keer een vrolijker bericht te plaatsen :D

  • 03 November 2006 - 09:57

    Marian:

    Ik werd heel erg moe van het lezen van jouw wederwaardigheden van gisteren. Dat betekent volgens mij dat het voor jou nog vermoeiender moet zijn geweest. Ik kreeg er ademnood van. Kun je ook wat minder plannen op een dag?
    Ik hoop wel dat je je groepsgenoten eens lekker flink de waarheid hebt gezegd zodat ze goed zijn geschrokken? Of ben je diplomatiek geweest?
    Tja, het leven is soms zwaar. inderdaad is vandaag je zusje jarig, van harte gefeliciteerd. Vanmiddag gaan Thomas en ik richting Harderwijk. Fijne dag vandaag, doe het rustig aan anders moeten we je nog komen opvegen. (Waag het niet dit als manier te zien om ons naar Japan te krijgen).

    Groetjes, M

  • 03 November 2006 - 13:46

    De JARIGE Hier!!:

    hoihoihoihoi..
    WAt een supergave ketting marit. Ben net thuus van school. Dus nog niet echt jarig gevoelt.. maar dat gaat nog wel komen. Morgen ga ik karten en lasergamen met mn vrienden:D:D super veel zin in. Nou ik weet niet veel meer te zeggen. Alleen dat Ik idd ook je niet kom opvegen in japan. Das een hele goeie Marian;)

    Xxxjes Janieke

  • 04 November 2006 - 04:29

    Arjanne:

    Aww, arme arme jij *hug* Zodra ik de staatsloterij heb gewonnen kom ik langs om je op te vrolijken hoor :p

    Janieke: GEFELICITEERD :D

  • 04 November 2006 - 11:19

    Marit:

    Dan hoop ik maar hard dat je gauw veel wint ;)

  • 04 November 2006 - 11:28

    Arjanne:

    Ja dat hoop ik ook :p

  • 06 November 2006 - 18:24

    Arjanne:

    Zat net ff je foto's te bekijken... Je zal maar zo'n pakje aan moeten, arm, arm, arm mens... Ik heb medelijden met die arme Japanners...

    Vandaag les gehad en de docent vond Japan het vreemdste land waar ie ooit geweest was, ghehe

  • 07 November 2006 - 02:19

    Marit:

    Vind je het gek? Het is ook een vreemd land, en daar zit ik dan tussen ;) Dat maakt het helemaal compleet nietwaar? :p

  • 08 November 2006 - 21:27

    Arjanne:

    Ja, jij bent wel het gekst van allemaal :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 56173

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: