Tenkusai dag 2 en de rest - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu Tenkusai dag 2 en de rest - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

Tenkusai dag 2 en de rest

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

31 Oktober 2006 | Japan, Beppu

I love Tenkusai!!!! Dat is mijn conclusie na twee dagen festival!
Afgelopen zondag had Lun zijn radio-optreden van zijn radio-club en aangezien ik ook behoorlijk wat aangedragen voor de invulling van het programma was ik specifiek uitgenodigd vooral een kijkje te komen nemen. Nou was het programma vanwege het mooie weer buiten dus had ik niks aan mijn VIPplekje, maar het gaat om het idee ;)
Ik heb veel optredens gezien en nog wat filmpjes gemaakt, maar het viel me op hoe veel zangers en zangeressen wel niet vals zongen! En het kan niemand wat schelen! Dat is het allerraarste. Krisje zei al: "de juryleden van Idols moeten hier niet bij zitten!" en ze had helemaal gelijk. Maar ik moet ook wel zeggen dat ondanks de vele valse noten ik erg heb genoten.
Ik heb nog gebakken ijs gegeten... ja het kan echt en het is nog heel lekker ook!
Ik ben alleen vergeten er een foto van te nemen. (Ik weet het, de belangrijke dingen vergeet ik dan weer)
Ik ben zondag ook nog aan 1 kant verbrand, de zon was namelijk erg fel, maar ik heb voornamelijk met rechts naar de zon gezeten. Ik kreeg de volgende dag nog een opmerking over dat mijn gezicht zo rood was. Boram had niet helemaal door dat het van de zon kwam. :D
Ik heb zondag ook nog voor vuurbaken gespeeld, of iets in die trant: de mevrouw uit de supermarkt tikte me op de schouder (ze heeft trouwens rood-rozig haar viel me nu op) en vroeg of ik het naar mijn zin had en wanneer ik op moest treden (gisteren, maar goed) niet lang staan kletsen, want daar stond de muziek te hard voor, maar ik kreeg nog kortingsbonnetjes die zij kennelijk ook weer van een ander had gehad. Toch leuk dat ze naar me wilde komen kijken.
Ook werd ik op de schouder getikt door een man die we (Krisje en ik) op het vliegveld in Fukuoka hadden ontmoet en die in Beppu woont. Nooit gedacht dat ik hem weer zou ontmoeten. Dat dacht hij kennelijk ook niet, want hij stond er helemaal van te trillen. Krisje kwam er ook bij en herkende de man ook gelijk. We hebben emailadressen uitgewisseld en Krisje kreeg vandaag de volgende mail waaruit blijkt dat hij ook niet had verwacht ons ooit weer te zien: " It's my pleasant surprise to see you at the APU campus on Sunday. Providence may have given me that chance, though I am not a Christian. There are eight million gods in Japan. Some god or gods
might allow me to see you. I felt very happy." Erg grappig. Hij nodigt ons uit om zaterdag naar een museum te gaan. Klinkt wel leuk.
Trouwens, 3 november is schijnbaar een nationale feestdag in Japan, hebben ze goed gekozen he Janieke?
's Middags zijn Krisje en ik teruggegaan naar APHouse want we waren moe en Krisje moest de volgende dag een paper inleveren. Maar om 6 uur was er een optreden van Wadaiko, dus daar moesten we wel heen natuurlijk! Het hele programma was echter behoorlijk vertraagd en de temperatuur was behoorlijk gedaald, meer dan ik had ingeschat, dus ik tussendoor toch maar terug gegaan om snel wat warmers aan te schieten. Het was echt belachelijk koud in ene!
Ik heb nog een paar leuke optredens gezien en geprobeerd op te nemen, maar mijn camera is niet helemaal geschikt voor nacht-opnames, dat blijkt wel uit de resultaten van mijn filmpogingen.
Het vuurwerk was behalve zwaar vertraagd ook een erg mooie afsluiting. Niet van die flutknallertjes, maar echt vuurwerk. Mooi hoor, had van mij nog wel iets langer door mogen gaan :D:D:D
Heel iets anders: ik kreeg gister mijn midterm-toets van Economie terug: 35 punten van de 40!!! Dus ik heb al een 3,5 gescoord! Dit vak haal ik dus in ieder geval wel. :D Niet dat dat veel uitmaakt, want als uitwisselingsstudent kan ik zakken zoveel ik wil zonder dat dat in mijn academisch rapport opgenomen word. Daar hebben al behoorlijk wat uitwisselingsstudenten gebruik van gemaakt. Niet dat ik van plan ben dat te doen.
A.s vrijdag moet ik een presentatie geven over Nederland in het Japans... voor een camera...!
Lun vertelde trouwens dat zijn klas ook met ons op uitwisseling gaat. Dan ken ik dus al 2 mensen! Wauw! Er is trouwens ook iets mis gegaan: ik heb nu 2 uitwisselingpartners in Kyoto zitten. Vind ik opzich geen probleem hoor, ik bedoel dan stuur ik gewoon een mailtje extra, maar het was de bedoeling dat er 2 APU-studenten tegenover 1 Kyoto-student zou staan. Maar goed, altijd fijn om bevestigd te zien dat ik nou eenmaal de belangrijkste ben :p
(Hebben jullie teiltjes en dweilen bij de hand? haha :D)
Met Intercultural Relations zijn we weer een film aan het kijken. Deze heeft gelukkig een goed einde (Dat stond tenminste in de review die we te lezen kregen. Flauw hoor, om het einde al te verklappen!) dus nu kan ik tenminste alle emoties aan.
Met Bussiness Ethics heb ik mijn tweede aanwezigheidspunt binnen gehaald met een vage vraag. Dat vind ik maar stom hoor, de becijfering bestaat voor 40% uit participatie, maar hoe kan je er voor zorgen dat in een klas van zo'n 150 man iedereen meediscussieert? Maar goed, ik heb dus al 2 participatie-punten binnen. Nou maar hopen dat dat voldoende is.
Voor dit vak had ik vanavond ook een vergadering aangezien ik volgende week maandag een presentatie moet geven, maar het is een zootje. Het Engels is gelukkig van een redelijk niveau, maar ik gebruik kennelijk vrij moeilijke zinnen, want Ashu moet constant voor Sherri vertalen. Ook schijnt mijn handschrift onduidelijk te zijn... in al die jaren dat ik schrijven kan heb ik niks anders gehoord dan dat ik zo'n mooi duidelijk handschrift heb en dan kom je naar Azië waar ze mijn r en g niet kunnen lezen. Rare mensen hier hoor!
Hoe dan ook, ik had al voorspeld dat ik er uren zou zitten zonder dat er wat substantieels uit zou komen en inderdaad heb ik er 2 uur gezeten en is er niet veel geproduceerd. Gelukkig zitten de plannen verder wel op de rails, dus daar ben ik erg blij mee. Ook is iedereen wel actief bezig en zijn het niet van die mensen die alles maar graag aan een ander overlaten.
Overigens ben ik eindelijk het stomme antwoordapparaat van mij zat: ik begreep er van het begin af aan al niks van (wat wil je dat ding en de handleiding zijn in het Japans) en mijn telefoon springt al na 2 keer overgaan op antwoordapparaat wat mij erg irriteert. Vandaag bleek dat iemand iets had ingesproken, maar ik krijg het maar niet afgespeeld, dus ik heb maar gewoon het bandje verwijderd. Nou kan hij niet eens meer op voicemail springen als ie dat zou willen. Mwuhahaha! ;)
Heb vandaag mijn tijd ook weer nuttig besteed met wat brieven schrijven en dit dus updaten.
Ook heb ik nou alle fotoos en bijna alle filmpjes online gezet:
Fotoos:
http://pacifica1986.spaces.live.com
Filmpjes:
http://www.youtube.com/profile?user=pacificaaurawynn
Vanavond is het hier Halloween. Ik merk er nog niet veel van, maar dat komt nog wel als de dronken mensen thuis komen van het uitgaan. Gelukkig is het buiten vrij koud (in ieder geval naar Aziatische maatstaven) dus ze zullen niet op de binnenplaats mijn nachtrust gaan verstoren. Wat is binnenplaats eigenlijk in het Engels? Zou ik eens op moeten zoeken.
Trouwens: op het komende Japanse festival 12 november, treed ik met het koor op in een schrijn. Wij zijn de aflsuiters en omdat het een traditioneel Japans festival is zingen we Japanse liederen en mogen we mooie Japanse kleertjes aan! Ik hoop dat iemand een foto wil nemen!!!
Ook mag ik misschien meezingen met Akatonbo, het liedje dat ze als tweede zongen op het Tenkusai. Maar het is voor mij wel moeilijk omdat alt hier en daar te hoog voor mij is en tenor te laag, dus ik moet steeds switchen tussen die twee. Maar er zijn te weinig heren (dus lage stemmen) waardoor het nog niet zeker is of ik mee mag zingen. Maar we moeten dus 3 nieuwe liedjes leren in 4 keer...
Ganbatte Mari!!! (vertaling: Doe je best Marit!)
Morgen ook weer softbal.
Maar genoeg getypt voor vandaag.
Morgen weer vroeg op, dus welterusten allemaal. Jaja, het tijdsverschil is nu 8 uur... *slik*

  • 31 Oktober 2006 - 13:08

    Marit:

    PS: dat plaatje van de serveerster slaat op het cafe waar Krisje en ik even gezeten hebben tijdens het festival. Ze sprak ons aan met "meesteres" CREEPY!!!
    Alle serveersters/serveerders behoorden dat dus te doen. Dit naar aanleiding van een Japanse dramaserie: Maid in Akihabara. Ook een erg CREEPY serie.

  • 01 November 2006 - 09:34

    Janita:

    Heey Marit, nou dan ga je jouw filmpjes kijken en dan van het ene filmpje vlieg je naar modereports vanuit japan en daarna naar de sound of music. Was wel grappig. Jouw filmpje waren ook erg grappig met dat gezing. Veel succes maar weer daar! Ga nu maar eens een tentamen maken. Doeidoei

  • 02 November 2006 - 03:41

    Marit:

    Oei tentamen? Succes dan maar!
    Mijn toetsweek is volgende week :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 56149

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: