Tenkusai (tenku festival) dag 1 - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu Tenkusai (tenku festival) dag 1 - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

Tenkusai (tenku festival) dag 1

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

28 Oktober 2006 | Japan, Beppu

Goedenavond!

Mijn optreden was vandaag en op een paar technische probleempjes na ging het wel goed! Stond wel een beetje te trillen, want ik was toch wel zenuwachtig, maar heb verder genoten vandaag! :D:D:D
Ik ben op het moment bezig met het in stukjes knippen van mijn filmpjes, want ze zijn te lang. Van het filmpje van mijn optreden kan je trouwens de eerste 10 minuten zo'n beetje overslaan aangezien we daar technische problemen hadden, dus toen we werden we allemaal maar voorgesteld.
Voor het geval het vrhaal niet helemaal duidelijk word uit het filmpje: we gaan met z'n allen op een muzikale tour langs wat landen, na het zingen van het Chinese lied komen ze erachter dat ze een aantal leden vergeten zijn mee te nemen en terwijl het Japanse lied gezongen word gaat Lun ons halen. Vanuit Japan reizen we naar Korea waar we een liedje zingen over een koppel dat net uit elkaar is. Hierna komt onze tourleider erachter dat hij de tickets verloren is, waarop plotseling Doraemon (een figuur uit een zeer beroemde Japanse strip) op komt dagen. Doraemon weet hulp te bieden, want Doraemon heeft een deur waarmee je overal heen kan. Zo komen we dus in Indonesië aan. Hier zingen we een liedje over mooie stranden, veel kokosnoten en over hoe geweldig Indonesie is. Hierna komen we aan op de (in de?) Fillipijnen waar onze gids in een keer verdwijnt. Hier gaan we een kinderliedje zingen over een palmboom en kokosnoten (terugkerend thema vandaag ;)) en helaas breekt de palmboom om de een of andere reden en dat is het einde van het liedje. Plotseling komt onze gids weer terug om te vertellen dat er een palmboom gebroken is en hij vraagt ons te helpen met het zoeken naar een nieuwe palmboom waarop wij dus met z'n allen op zoek gaan naar een nieuwe palmboom. ;) :D
Behalve opgetreden heb ik samen met Krisje een kimono aangehad (zie de fotoos!!! http://pacifica1986.spaces.live.com/?_c11_PhotoAlbum_spaHandler=TWljcm9zb2Z0LlNwYWNlcy5XZWIuUGFydHMuUGhvdG9BbGJ1bS5GdWxsTW9kZUNvbnRyb2xsZXI%24&_c11_PhotoAlbum_spaFolderID=&_c11_PhotoAlbum_startingImageIndex=&_c11_PhotoAlbum_commentsExpand=&_c11_PhotoAlbum_addCommentExpand=&_c11_PhotoAlbum_addCommentFocus=&_c=PhotoAlbum)
en bij verschillende standjes wat gegeten: een pannenkoek met banaan uit Okinawa (zuidelijkste eilandengroep van Japan) en pannenkoekballetjes ofzo met zoete rode bonenpasta en custard met honing. Erg lekker!
Verder heb ik vandaag nog een aantal optredens gezien (ook opgenomen hier en daar) waaronder een optreden van mensen die hier afgestudeerd zijn. Ik heb een heleboel filmpjes te uploaden en door te mailen naar derden.
Ik heb ook nog geluisterd naar een optreden van het gospelkoor. Hier wilde ik eerst ook een kijkje nemen, maar na het optreden hoeft het van mij niet meer. Ze zongen maar 1 gospellied (joyful joyful uit Sister Act 2) en de rest was vrij veel a capella. Erg knap, maar de eerste groep zat niet helemaal in sync en het tweede lied doen leden van "mijn" koor ook, maar dat vond ik eigenlijk beter klinken omdat Musy Tone een piano gebruikt en dit koor helemaal zonder begeleiding zong. Erg knap, maar niet altijd het meest mooi.
Toen we thuis kwamen bleek er een pakketje voor me te zijn!!! Bedankt voor de geweldige broek! Hij is me maar iets te groot, dus ik denk dat ik het misschien gewoon zo laat. Hij zit in ieder geval erg lekker, dat heb ik vanavond al even uitgetest! Het krantenstukje vond ik ook erg leuk om even te zien. Ik heb nog alle uitnodigingen voor het feest dicht moeten plakken haha :D:D:D
Ik heb trouwens ook wat fotoos geupload waarop te zien valt hoe mooi mijn deuren enzo allemaal wel niet zijn geworden met alle geweldige kaarten die ik nog steeds opgestuurd krijg :D:D
Gisteren heb ik trouwens geprobeerd mijn uit het Japans vertaalde recept klaar te maken, maar aangezien ik hier geen weegschaal of maatbeker heb is het allemaal een beetje natte vingerwerk geweest en de uitkomst was wel lekker, maar leek niet helemaal op de foto in het boek... eigenlijk leek het er helemaal niet op en was het beter te vergelijken met een hoopje drab...
Krisje bood al heel manmoedig aan om het te proberen terwijl ze niet van zoete bonenpasta houd, maar ze hoefde het van mij niet te eten (kom op, ik durfde het zelf ook niet aan, dan kan ik het een ander toch niet opdringen? Bovendien wist ik dat Krisje niet van die pasta houdt) waar ze erg blij mee was. Ze begint meer op die gekke Aziaten te lijken dan ze zelf denkt, he Krisje? :p Die doen ook dingen tegen hun zin.
Maar ik zal ook wel dingen hebben overgenomen. Laten we daar maar niet teveel over nadenken.
Maar goed, we hebben met z'n drieen gegeten (ook een meisje van mijn koor, Magu at mee. Zij komt uit Indonesie en is het meisje met bruin geverfd haar op de film.) simpel wat sla en een cremekroket en iets rosti-achtigs maar gevuld met rijst. Heb van Magu nog iets Koreaans geproefd, maar dat brande me de keel uit. :)
Deze avond nog een Japanse drama bij Krisje gekeken en toen aan de slag gegaan met het knippen en plakken van filmpjes die ik vandaag gemaakt heb. Ik kan ze namelijk niet op youtube zetten als ze langer zijn dan 10 minuten of groter dan 100 MB. Maar het is wel een rotwerk, dus daar ben ik minder blij mee, maar goed ik doe het voor jullie, dus ik doe het met liefde! (walgwalg :p ;))
Maar ik ga weer aan de slag en de links naar youtube plaats ik wel in een reactie. Vergeet ook niet mijn verhaal van vanochtend te lezen!!!

  • 29 Oktober 2006 - 17:25

    CMB:

    Leuk, die foto's, maar waarom dat stomme V-teken overal bij moet ?????????
    Bijzonder ergerlijk.
    Maar goed, veel succes met de bereiding van kruidnoten cq. speculaas en van griesmeelpudding. Helaas moet je dat laatste wel doen zonder mijn overheerlijke bramensap van eigen struik, dus of dat dan wel smaakt?

    Hartelijke groeten en xxx van je vader.
    (Dat ben ik dus, reeds)

  • 29 Oktober 2006 - 17:59

    CMB:

    Leuke filmpjes. Jullie koortje klinkt zeker niet slecht, hoor!
    Alleen het filmpje van de traditionele dans wil niet echt op gang komen. Proberen we later nog wel eens te bekijken. Zijn de filmpjes te saven eigenlijk en zo ja, hoe?

    Groetjes weer en tot de volgende keer.

  • 29 Oktober 2006 - 23:13

    Marit:

    Ik weet niet of ze te saven zijn, het is mij in ieder geval nooit gelukt, maar ik weet dat er een programmaatje is waarmee het zou moeten lukken, ik zal even zoeken en ik mail het wel.

  • 30 Oktober 2006 - 19:39

    Janita:

    Heey Marit! Wat leuk zeg dat festival en al die verschillende dingen die ze organiseren!! Nou en die kimono staat je ook goed hoor! Succes verder nog met je optredens!

  • 30 Oktober 2006 - 20:21

    Arjanne:

    Zo lang geleden dat ik gereageerd heb, maar echt leuk dat festival. Moet je filmpje nog bekijken.

    Maar wat ik toch echt even kwijt moet: laatst beweerde een collega dat ik het niet in me heb om gemeen te zijn :'( Ik moest iemand bellen omdat ze te laat was en toen zei ik: Ik ga heel boos doen. En toen zei zij: Dat kan je niet eens...

    *Snik* Ik ben ubergemeen toch? *Snik* :p

  • 30 Oktober 2006 - 23:11

    Marit:

    Stil maar hoor Arjanne! Het is overduidelijk dat jouw collega jou absoluut niet kent. Wat anderen ook van je mogen denken, ik zal altijd weten wat een pure gemene * jij bent hoor! :D
    @ Janita: dank je! Op het volgende festival waar ik op moet treden krijg ik waarschijnlijk een yukata om te dragen. Een yukata is een minder dikke versie van een kimono. (en er zullen nog wel wat verschillen in zitten als je kijkt naar het prijsverschil:()
    Geweldig dat koorclubje, je krijgt allerlei rare dingen aan en mee en weet ik veel wat nog meer. Gister ook een meibutsu, oftewel een snoepje waar een bepaald dorp beroemd om is, gegeten. Erg lekker. Heb zelf op Werther's Original getrakteerd als souvenir uit Nederland. (dat ik ze hier gekocht heb doet er niet toe :p)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 56207

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: