Festival vandaag! - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu Festival vandaag! - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

Festival vandaag!

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

28 Oktober 2006 | Japan, Beppu

Goedemorgen allemaal!

Vandaag is het dan eindelijk zover: het universiteitsfestival!!! Het is hier erg groots opgezet met 3 podia een heleboel eettentjes, een vlooienmarkt, voor de kinderen een speurtocht en morgenavond afsluiting met vuurwerk! Dit festival is open voor zowel studenten als inwoners van Beppu en omstreken en van wat ik begrijp zal er behoorlijk wat toeloop zijn. (De kans om echte buitenlanders te zien laat je je als Japanner zijnde natuurlijk niet ontnemen ;))
Ik zing vandaag dus ook op het podium in het cafe en ik hoop dat alles goed gaat. Zal wel moeten aangezien we de afgelopen twee weken 12 uur per week hebben geoefend...
Afgelopen woensdag hadden we hier ook al een klein typisch Japans festival: tsukimi, of in het Nederlands: maan-kijk-festival. Ik heb geen maan gezien en het was errug koud door de wind, maar we hebben gezellig zakdoekje leggen gedaan en ik heb me erg geamuseerd met het kijken naar een ander spel, wat een beetje moeilijk uit te leggen valt, dus sorry. Tussendoor waren er wat optredens van RA's (kennen jullie die afkorting nog? Resident Assistant) maar de wind was te hard om het te kunnen verstaan en te koud om veel moeite te willen doen om te zitten en proberen te luisteren. Een vast onderdeel van tsukimi is het maken van mochi. Dit zijn een soort rijstcakejes en ze maken ze door op het deeg in te hameren met hamers. Lekker!
Ik had wat fotoos genomen, maar het was nacht dus ze zijn op 1 na allemaal mislukt, maar die ene foto slaat nergens op, dus die heb ik ook maar verwijderd.
Die woensdag kon ik ook eindelijk mijn bankboekje ophalen: heb 3 kwartier in rijen gestaan... :( Stond ik eindelijk vooraan in een rij bleek ik onvindbaar te zijn op de lijst. Wat bleek, uitwisselingsstudenten hoefden daar niet in de rij te staan. Dat hadden ze me wel even mogen zeggen voordat ze me naar die rij doorverwezen!
Maar gister moest ik dus met mijn bankboekje naar het Academic Office voor beursgedoe, waar Funaki (een van de medewerkers daar) mij vroeg of ik met kerst misschien wilde helpen door in een huisje te gaan staan voor de Tokiwa en met kerst dus traditionele Nederlandse kerstdingen wilde verkopen, nou ja op zich vind ik dat geen probleem (welke traditionele kerstdingen?) ik wist alleen niet zeker of ik wel kon, want ik moet natuurlijk ook rekening houden met het optreden van het koor rond die tijd. Maar Funaki was allang blij, want hij wilde graag ook een kraampje uit een Scandinavisch land... :D
Ik heb hem toch maar even uitgelegd dat Nederland niet in Scandinavie ligt en meteen ook maar een kaartje getekend met waar het wel ligt. Ook heb ik hem beloofd wat mensen die wél uit Scandinavie komen naar hem toe te sturen hahaha! :D:D
Diezelfde donderdag maakt ik nog een mooi iets mee met Nederland: ik was in mijn eentje boodschappen aan het doen bij de Marushoku toen een vrouwtje mij vroeg waar ik vandaan kwam. Uit Nederland. Echt waar? daar had ze zoveel interesse in! O dus u kent Nederland? Nou nee, maar ik heb er zoveel interesse in!...
Aan het einde van het verhaal kreeg ik haar adres en telefoonnummer: ik moest zeker eens een keer bellen. Heb haar ook op verzoek mijn telefoonnummer gegeven, maar benieuwd of ze ook daadwerkelijk belt. Het stomste was nog: ik schreef in het Japans op waar ik vandaan kwam en toen wist ze in ene wel waar ik vandaan kwam en ze begon mij de tulpen en molens te beschrijven (ik weet hoe ze eruit zien, ik kom er vandaan), terwijl ik zoiets had van "maar ik vertelde net toch dat ik uit Nederland kwam?!"
Maar goed, het was wel een grappige ervaring.
Ik ben benieuwd of ik haar vandaag nog zie, want ze zou zeker naar het festival komen.
Maar ik moet zo weer op pad om (nogmaals) te gaan oefenen voor mijn optreden van 12.25 uur.
Als het goed is kan ik er de volgende keer een filmpje van laten zien. Tot later!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 56162

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: