Grand diner - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu Grand diner - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

Grand diner

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

13 Oktober 2006 | Japan, Beppu

En het is weer een mooie zonnige, warme ochtend hier in Beppu. Ik heb tot nu toe weinig dingen met lange mouwen kunnen dragen, wat natuurlijk niet vervelend is. Probleem is alleen wel een beetje dat het weer nogal veranderlijk is waardoor ik vaak met laagjes moet werken. Gelukkig heb ik veel tussenperiodes waarin ik even een snelle kledingswitch uit kan voeren.
Gister had Krisje Wadaiko (Japanse drums) dus die zou niet mee-eten. Ik had helemaal geen zin om in mijn eentje te eten, dus ik heb een groots diner gepland! :D
Maar voor het zover was had ik nog een aantal colleges.
De colleges zijn allemaal nog steeds erg goed te volgen, maar ik hoor om mij heen allemaal mensen klagen over huiswerk dit en huiswerk dat terwijl ik toch echt bijna niks hoef uit te voeren... Doe ik iets verkeerd? Nou ja, we zullen het uiteindelijk wel in de cijfers terug zien neem ik aan.
Hoe dan ook, ik heb wel de goede colleges gekozen: Economics is nog steeds zeer goed te volgen, Travel en Hospitality Management heb ik al geleerd voor de mid-term-test die eraan zit te komen en ik heb daar een gezellige partner die het ook een vrij saaie les vind, dus wij vermaken ons best ;) Bussiness Ethics is nog steeds een zootje. Ik heb ondertussen wel een groep (en ben voor nog 2 andere groepen uitgenodigd... ik ben zo populair :p) en een onderwerp voor de groepspresentatie, maar tot nu toe hebben we alleen nog maar een beetje film gekeken. Wel erg interessant en je gaat wel nadenken over wat voor verantwoordelijkheid bedrijven nou eigenlijk hebben of zouden moeten hebben in de maatschappij, maar het is niet bepaald arbeidsintensief. Ik moest hiervoor trouwens een korte paper inleveren en ik heb hem niet teruggehad om te herschrijven, dus dat is in ieder geval een voldoende. :D Voor intercultural relations moet ik nu gaan nadenken over wat voor cultuurschokken ik heb ondergaan in mijn korte leventje, maar daar heb ik wat meer moeite mee. Wanneer was mijn grootste cultuurschok, waar, waarom, enz. Ook bij dit college zijn we in het stadium beland waarin we alleen maar verschillende culturele films gaan kijken. Morgen hebben we een inhaalklas van dit college en dan gaan we een Maleysische romantische film afkijken waar we vandaag aan begonnen zijn. Hoezo ik heb betere colleges?
Niet komende week, maar de week erop heb ik van bijna elk college een mid-term-test, maar dat gaat helemaal goed komen.
Maar goed, het diner.
Eergisteren hadden Krisje en ik appeltjeskool geprobeerd te maken via een hiervoor onbekend recept van internet met een onbekende kool maar er zat een beetje weinig smaak aan. Gister heb ik dus wat veranderingen in het recept aangebracht, het nieuwe recept gemengd met een stamppotrecept en voila, we hadden een appeltjeskoolstamppot!!!
Ik had Jason uitgenodigd om te komen eten en hij nam een vriendin mee, maar eerst zou hij alvast in het restaurant gaan eten omdat hij anders niet genoeg had :D Maffe gast. Maar dat terzijde, Jason loopt al een hele tijd iedereen te vertellen dat hij graag leert koken en dat hij er erg veel voor over heeft blabla, maar als je hem vertelt hoe hij rijst kookt, dan luistert hij niet. (zoals ik al zei, maffe gast)
Anyways, gister kon hij dus leren hoe je aardappels schilt en kookt en hoe hamburgers klaargemaakt worden. Verder hebben Shuuji en ik (Shuuji is een meisje uit Korea die met Jason meekwam voor het eten) een lijstje opgesteld met kooktijden voor groenten enzo. Moet je nagaan, ik of all people leer een ander hoe hij koken moet... what has become of this world...
Maar ik denk toch niet dat ik Jason binnen nu en gauw zelf zie koken haha :D:D:D
Later kwamen Tomo en Lun ook en die hadden nog wat eigen kookspullen meegenomen dus terwijl zij stonden te koken heb ik de afwas gedaan en zijn Shuuji en Jason weggegaan om te leren. Ik heb nog een beetje met Lun en Tomo meegegeten van de miso-groentensoep-achtig-iets (ze wisten er zelf ook niet helemaal een naam aan te geven) en zij waren gek op mijn stampot. Het was de bedoeling dat er nog wat over bleef voor Krisje zodat die ook wat kon eten als ze terug kwam van Wadaiko, maar mede dankzij Tomo zat dat er niet helemaal in. ;) (Krisje vond het gelukkig niet zo heel erg) Tijdens het eten kwam er ook een Japanse meisje bij zitten, Hitomi, en zij vertelde dat het Japanse meisje dat voor mij in mijn kamer zat ook Mari heette! Iedereen die hier al wat langer zat was dus behoorlijk verbaasd. :D
We hebben gezellig na zitten tafelen zo met z'n viertjes.
Toen het zootje op wilde stappen kwamen Lun en ik aan de praat over Nihongo-net, wat we dus allebei vrij saai vonden en we waren er eerder al achter gekomen dat we allebei op koor gezeten hadden, dus Lun nodigde me uit om vanavond met hem mee te gaan naar het Wereldkoor. Ik ben erg benieuwd of ik de liedjes mijn strot uit kan krijgen aangezien de focus van dit "wereldkoor" toch op Azie met al zijn verschillende rare talen ligt. Maar we zullen wel zien vanavond.
Ik ken en herken tegenwoordig al vrij veel mensen. Als ik heen en weer loop van college naar huis kom ik eigenlijk altijd wel bekenden tegen die ik groeten kan. Ik ken hier nu al meer mensen dan in Leiden. Nou neemt men in Leiden overigens meestal ook niet de moeite om elkaar vriendelijk goedemorgen te zeggen ofzo, tenzij je een goede bekende bent. A-sociale mensen. (No offense, gewoon mijn belevenis van Leiden in het algemeen)
Well, ik ga eens kijken of ik nog huiswerk kan verzinnen ofzo. ;)
Groetjes!

PS: de stamppot smaakte nog beter dan ik had gehoopt

  • 13 Oktober 2006 - 08:27

    CMB:

    Wat is er met je fototoestel gebeurd? Een plaatje bij een naam is aardig, maar vooral had ik je - tot dusverre onontgonnen cq. ongedemonstreerde - kooktalenten had ik graag geïllustreerd gezien. Voor de beeldvorming. Wel veel plezier met zingen (niet voor de muziek uit !!) en we bellen nog wel, als VoIPBuster meewerkt tenminste.

    Ook langs deze weg de hartelijke groeten enz. van je vader.

  • 14 Oktober 2006 - 04:03

    Marit:

    Dus nu moet ik zelfs fotoos gaan nemen van mijn eten om aan te tonen dat het echt lekker was? Lekker dan...
    :p

  • 14 Oktober 2006 - 14:31

    Arjanne:

    Natuurlijk willen we foto's en zelfs dan twijfel ik denk ik nog aan je kookkunsten :p

  • 14 Oktober 2006 - 14:39

    Marit:

    You are so mean :p
    Ik kreeg trouwens vandaag een brief van je grootouders. :D Ik was er erg blij mee, nou heb ik ook nog eens mooie kaart van Stadskanaal om aan mijn nationalistische toegang toe te voegen. Bovendien brachten sommige plaatjes weer een heleboel herinneringen aan onze vakantie boven. :D

  • 14 Oktober 2006 - 20:49

    Arjanne:

    I know, ze had gezegd dat ze een kaartje gestuurd had. Ja onze geweldige vakantie in hartje Stadskanaal, ghehe... een plaats die niet mag ontbreken op een deur :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 56174

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: