Fotoos!!! - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu Fotoos!!! - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

Fotoos!!!

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

20 September 2006 | Japan, Beppu

Jaaaaa! Het is me gelukt een aantal fotoos online te zetten!!! Bekijk ze in het fotoboek!!! :D:D:D
Helaas heb ik ze kennelijk niet helemaal in de juiste volgorde geupload, dus ze staan niet op chronologische volgorde, maar ik heb geprobeerd in de namen van de fotoos zoveel mogelijk info te zetten, dus enjoy!!!
En vergeet niet de vorige 3 posts te lezen aangezien dit al de derde keer is dat ik iets te melden heb vandaag. De andere 2 staan dus al in het archief.

Ik heb vandaag wat info gekregen over hoe ik me in kan schrijven voor colleges enzo, dus ik ben nu druk bezig met uit te zoeken welke colleges ik wil volgen. Als uitwisselingsstudent heb je trouwens wel een voorkeurspositie: je hebt eerder een inschrijfkans (het inschrijven gaat hiet in periodes en wij mogen vanaf de eerste periode inschrijven en het is helaas: wie het eerst komt, het eerst maalt) en je mag je voor alle colleges inschrijven ongeacht welk departement of voor welk jaar het college bedoeld is. Ik heb dus ondertussen al behoorlijk wat colleges aangestreept die mij wel interessant lijken. Die ga ik straks even uitsorteren en tot redelijke proporties terug brengen. Gelukkig staat op internet ook een korte samenvatting van elk vak, wat het kiezen waarschijnlijk wel makkelijker zal maken.
Morgen is ook de "entrance ceremony" en ik ben erg blij dat ik eraan gedacht heb mijn mooie kleren mee te nemen. In Japan is dat sowieso al een hele gebeurtenis, maar het schijnt hier elke keer ook een heel mediacircus te zijn vanwege APU's unieke positie als de enige universiteit in Japan waar men ook op Engelstalige basis colleges kan volgen. Bovendien schijnen veel studenten dan in hun traditionele/nationale kledij rond te lopen. Toch jammer dat die klompen niet meer in mijn koffer pasten... ;)
Heb trouwens vandaag een erg aardig Brits meisje ontmoet die oorspronkelijk in Nederland zou gaan studeren, maar vanwege beursmogelijkheden toch naar APU gekomen is. Zij heet Ji-ji. Ik heb vandaag ook nog Nederland moeten tekenen voor en Amerikaan uit Oklahoma. Ik krijg trouwens pas rond 11 november mijn eerste betaling van de beurs. Dat is dan wel gelijk een gigantisch bedrag, maar tot dan moet ik het maar van mijn Nederlandse rekening af halen.
Maar ik heb nog veel te doen en ik wil op tijd naar bed, want ik moet morgen weer op tijd op om me in te schrijven voor de colleges.
Groetjes VAN mij UIT Japan (zo beter pa?)

PS: mama, wilt u mij die adressen zo gauw mogelijk mailen (of papa, maakt mij niet uit wie) dan kan ik de wachtende brieven posten en is de info niet te out-of-date als de brief aankomt. Bedankt!!!

  • 20 September 2006 - 11:33

    Arjanne:

    Yay foto's!!! Wanneer komen de foto's van de campus? :p Daar ben ik pas nieuwsgierig naar :p Helemaal niet ongeduldig ofzo hoor ;-)

  • 20 September 2006 - 13:34

    M@rrie (zus Van Krisje):

    Hey marit,
    Gaaf om eindelijk de eerste foto's te kunnen bewonderen.....(waar blijven die van krisje toch....volgens mij zit ze heel de dag te skypen met bas ;) )die achtbaan vind ik nog steeds te bizar voor woorden!! maar wel heel gaaf!!
    heel veel succes met het uitzoeken van je vakken!
    Groetjes Marrie

  • 20 September 2006 - 13:42

    Je Weet Wel:

    Ja.
    Zo is het beter.
    Leuk hoor, die fotoos.
    Een Engelse die Ji-Ji heet? Zo'n naam roept bij mij eerder associaties op met China. Of is ze soms van Oosterse komaf? Dat kan natuurlijk ook.
    Succes met het maken van je keuzes aangaande de colleges. Neem je niet teveel hooi op je vork? Je moet wel met plezier op je jaartje Japan kunnen terugkijken.
    Beseffen jullie dat er - uitgaande van een vol jaar à 50 weken - al een week voorbij is? D.w.z. een 50-ste deel ofwel reeds 2% ?
    Taim flaais. Hef fun.
    Tot de volgende keer.

  • 20 September 2006 - 16:05

    Janita:

    Supermooi dat het gelukt is met foto's. Zo wordt je verhaal nog eens extra versterkt ;) Heel veel succes met vakken kiezen!!

  • 20 September 2006 - 19:22

    Arjet En Jan:

    wahtsakidee, je bent er! Erg benieuwd naar campusfoto's! Mooie tuinen daar met mooie bomen... Wij gaan ff aan de slag voor morgen, jaja, en nog veel plezier daar! Ook de groetjes van Jan! Liefs!

  • 25 September 2006 - 21:03

    Floor:

    Hee marit,
    ik loop een beetje achter met je verhalen, ik heb het druk! Maar je berichten klinken nog heel enthousiast gelukkig, ik zal er binnenkort even tijd voor nemen. Leuke foto van jou met kasteel en van 'krisje achter'!
    groetjes Floor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 56142

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: