Bijna op weg naar Okinawa! - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu Bijna op weg naar Okinawa! - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

Bijna op weg naar Okinawa!

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

15 Maart 2007 | Japan, Beppu

Deze laatste week voor onze langverwachte vakantie naar Okinawa heb ik wederom weinig uitgevoerd.
Maandag mijn laatste les gegeven. Deze keer had ik een iets andere methode gekozen wat stukken beter werkte en het was een gezellige les.
Ik kreeg een lift helemaal terug naar APU, dus daar was ik ook blij mee. Voor de les mocht ik mijn salaris op komen halen, maar dat is gelijk ook al weer uitgegeven aan boeken voor vakantie en om de tijd door te komen van na de afspraak voor mijn geld en voor ik eindelijk les kon geven. Zat ook wel een uurtje of anderhalf tussen. :(
Woensdag (gister dus) zijn Krisje en ik met Morinaga-san op stap geweest. Dat had nog wel wat voeten in de aarde, want ik had een bus eerder genomen om naar het postkantoor te kunnen gaan, maar natuurlijk moesten ze daar weer zwaar moeilijk gaan doen, waardoor ik de bus naar het station miste. Vervolgens bleek om de een of andere reden de gewone bus niet meer langs te komen tussen 11-03 en 18-03, dus moest ik wachten op de volgende en was ik te laat op het station.
Gelukkig vonden Krisje en Morinaga-san het niet zo erg. :)
In Oita zijn we eerst naar een schrijn geweest in een bos. Die schrijn bestaat kennelijk al sinds 3 of 4 honderd na Christus en er stonden gigantische bomen en we hadden zelfs de illusie in een bos te zijn. Dat was ook voor het eerst sinds ik Nederland heb verlaten! :D
Nog een voorspellinkje getrokken, maar wederom was mijn geluksvoorspelling niet zo geweldig (maar goed dat ik een amulet heb voor geluk in mijn kamer, anders zou het helemaal een ramp worden ;)) en toen ik het papiertje in de boom wilde binden scheurde het ding ook nog eens...
Daarna met wat tussenstops naar een restaurant aan de haven gegaan met uitzicht op de baai. Lekker relaxte muziek hadden ze daar en het uitzicht was wel okee evenals het eten. :D
Daarna na de prefecturele bibliotheek, een plek waar Morinaga-san het elke keer weer over heeft. Krisje en ik waren niet zo erg onder de indruk, we vonden het veel te statig om relaxt een boek uit te gaan staan kiezen. De Engelse sectie bestond trouwens uit allemaal zwaar oude boeken... we vonden ook nog een versie van ons conversatieboek in Leiden. :D Dat was dan wel weer grappig :D:D:D
Toen doorgegaan naar een tempel. Morinaga-san vertelde dat hij daar gewoond had en we hebben een kleine rondleiding gehad door de tempel. Ik heb nog staan klooien met strooien slippers die ik kreeg om aan te trekken: ik had stugge sokken aan, dus ik kon met geen mogelijkheid grip krijgen op die dingen en zelfs sloffen lukte me niet en dan moet je over een gigantische drempel die je niet aan mag raken omdat je anders ongeluk krijgt... right...
Maar ik heb nu wel een echte zazen-hal gezien. Een zazen-hal is een meditatiehal, waar men in zazen oftewel met gevouwde benen zit (okee dat klinkt vaag, maar zo is het echt) zoek anders zazen maar op op internet. ;)
Eenmaal thuis nog wat rondgehangen en mensen geinstrueerd over hoe ze op mijn online dorpjes moeten passen enzo en o ja, ik heb mijn aanvaller goed de pan in gehakt!!! Maar dat zal jullie niet zo interesseren tenzij je ook Travian speelt. :p
Vandaag bezig met voorbereiden voor vertrek. Morgenochtend vroeg stappen we op de bus richting vliegveld en dan hopen we morgen tegen het eind van de middag op Okinawa te staan! We hebben nog niet veel vastomlijnde plannen gemaakt over wat we gaan doen, maar jullie lezen het wel :D

Ik ga er weer van door, nog veel te doen.

Marit

PS: papa en mama: welkom thuis. Oma Korf: uw brief heb ik nog ontvangen hoor! Dankewel!!! :D

PPS: fotoos van gister en van de African Safari staan online, ook nog van mijn wandeling naar boven in de hitte. Kan je zien wat voor uitzicht we hebben als we naar beneden of naar boven gaan. Wat een rottocht was dat zeg! Veel te warm!

  • 15 Maart 2007 - 10:18

    Marian:

    Hoi Marit,
    Lekker op vakantie! Hoe lang ga je eigenlijk want het is nu al half maart en ik vermoed dat je per april weer moet starten, of niet?
    In ieder geval wens ik je enorm veel plezier toe, mooi weer en interessante bezienswaardigheden.
    Groetjes!

  • 15 Maart 2007 - 14:43

    Krisje:

    heb je nog een link naar de foto's? Thnx!

  • 17 Maart 2007 - 15:39

    Jan En Janke:

    geniet lekker van je vakantie.
    leuk om weer wat van je te lezen.

    groetjes Jan en Janke Haveman

  • 19 Maart 2007 - 20:23

    Janita:

    Heey Marit,
    Goede vakantie! Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 56204

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: