Een bewogen weekje - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu Een bewogen weekje - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

Een bewogen weekje

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

27 Januari 2007 | Japan, Beppu

Zondagmiddag lekker uiteten geweest om de verjaardag van Rian te vieren! 2 uur lang all you can eat voor 1000 Yen (€7,-) Natuurlijk die ochtend eerst naar de kerk geweest en ik had pas om 4 uur oefenen voor koor. Dus ik kon na de kerk gezellig met het zootje uiteten gaan. We zijn met een hele groep eerst een eind gaan wandelen op weg naar een geschikte bushalte ofzo (ik begreep niet helemaal waarom de eerdere bushaltes niet geschikt waren, maar goed) en toen op naar het station om vandaar op weg te gaan naar het hotel waar we zouden gaan eten. Rian had reserveringen gemaakt en we waren er met een man of twintig denk ik. Naast Boram, Song en anderen van school waren er ook mensen uit de kerk mee en Funaki was er ook. Het buffet zou Chinees moeten zijn, maar er waren een heleboel dingen die definitely NIET Chinees waren. (Er was ook een Chinees meisje aanwezig, dus ik heb mijn informatie uit goede bron ;)) Maar ik heb heerlijk gegeten en natuurlijk gezellig zitten kletsen. :p
Met z'n allen nog voor Rian gezongen en toen kwam er ook nog een taart binnen met kaarsjes en al. :D Volgens goed Aziatisch gebruik veel fotoos genomen (ik niet, want ik had mijn fototoestel niet bij mij. Als ik dat had geweten had ik hem natuurlijk wel meegenomen om jullie mee te laten genieten van MIJN lekkere eten mwuhahaha :p) Rian trakteerde ons vandaag. Ik keek al raar want wie trakteert er nou 20 mensen op zijn verjaardag, maar hij blijkt zwaar rijke ouders te hebben. (Ik had al zo'n vermoeden toen we het erover hadden dat hij studeert in Engeland, in Australie naar high school is geweest en nu een jaartje studeert in Japan en dat zonder beurs.) Maar goed, het was erg gezellig en op de terugweg samen met Song gereisd en aangezien het toch drie kwartier om van het station naar APU te reizen, duurt hadden we genoeg tijd om even te kletsen. Natuurlijk moest ik toen ik terugkwam oefenen met koor voor ons optreden van donderdag in de Milenium Hall!!! Ik heb sinds vorige week maandag elke dag toch wel zo'n 4 uur geoefend maar vrijdag begaf mijn stem het half dus ik heb zaterdag en zondag amper gezongen en maandag het ook nog een beetje rustig aan gedaan. Tijdens het oefenen van de anderen had ik dus tijd om wat brieven te schrijven :D Dat was lang geleden! Jaja, vrije tijd is de afgelopen 2 weken een niet-bestaand iets voor mij geweest. Woensdag echter heb ik vrij genomen van alles om naar beneden te gaan en eindelijk eens het pakketje op te halen dat oma mij gestuurd had (heel erg bedankt!!! De sloffen zitten lekker warm en de drop waardeer ik ook zeer. De Oranje Boven was leuk leesvoer, ben weer helemaal op de hoogte van alle koninklijke roddels) en ook maar eens boodschappen te doen, want na 2 weken geen boodschappen gedaan te hebben maar afhankelijk te zijn geweest van de goedheid van Krisje en Bas vond ik het wel weer hard nodig.
O ja, ik had dinsdag nog een presentatietje voor Japans over een papertje dat ik had moeten schrijven met het Japanse en Nederlandse oud en nieuw als onderwerp. Het enige commentaar dat er bij mijn paper was, was dat het heel goed geschreven was, maar dat ik als ik kanji niet zeker wist, ze er maar uit moest laten... hij was nogal rood gestreept vanwege verkeerd geschreven kanji... en eerlijk gezegd dacht ik dat ik ze wel goed had geschreven :( Oh well, het geschreven zelf was dus in ieder geval goed. En over mijn presentatie was ze ook tevreden. Ik werd nog geprezen over de opbouw van mijn presentatie :D:D:D Alhoewel ik natuurlijk tijdens het spreken zelf de helft weer was vergeten... Zo typisch ik.
Ik had mijn presentatie trouwens geschreven tijdens mijn stalletjesdienst (een info-stalletje over ons optreden van die donderdag waar we probeerden mensen te laten komen, of in ieder geval, waar ik mijn huiswerk zat te doen aangezien ik geen tijd had het ergens anders te doen met al die oefenperiodes.) en ik zat daar met Sayo en Kana, twee Japanners en ik liet hen mijn briefje even checken, maar ze begonnen helemaal alles om te bouwen en allemaal moeilijk te doen en toen raakten ze zelf ook de weg kwijt, dus toen maakte ik maar de opmerking dat het nog wel herkenbaar moest zijn als mijn werk. Oh ja, dat was wel logisch ja, dus alles werd weer teruggebouwd en er bleken in mijn eigen stukje eigenlijk geen taalfouten te hebben gezeten (alleen wel weer een kanjifout :()
Donderdag hadden we dan eindelijk ons optreden!!! Alleen was het niet podium op, liedje zingen, podium af, maar ook backstage meehelpen geblazen. Ik hoefde weinig organiseerwerk te verrichten alleen de piano naar de juiste plek schuiven enzo. Maar het was wel eens leuk om ook eens de andere kant te zien. Het optreden zelf ging ook goed en dankzij Krisje kunnen jullie er ook van meegenieten. Wat zeggen we dan? DANK JE WEL KRISJE!!! Juist.
Vrijdag was een lekker rustig dagje met slechts een laatste college en mijn eerste tentamen. Het eindtentamen voor Japans deel 1, maar het ging goed! Ik had alleen niet genoeg tijd, maar goed. Gisteravond (vrijdagavond dus) had Krisje Atle (uit Noorwegen) en Jason uitgenodigd voor een filmpje dus gisteravond hadden we een klein feestje. Eerst nog wat op de Playstation gespeeld (en regelmatig verloren, stom spel) totdat iedereen verzamelt was, de drank was klaargezet en ervoor was gaan zitten en toen hebben we eerst blood diamond ofzo opgezet, maar die vond ik verschrikkelijk (gelijk in het begin wordt er een dorp afgeslacht) dus toen zijn we naar the departed gaan kijken met Matt Damon en Leonardo DiCaprio. Ik heb nog nooit zo'n slechte film gezien. Niemand snapte echt wat er nou gebeurde en uiteindelijk was iedereen dood. Bovendien kon ik steeds het verschil niet zien tussen Matt en Leo, dus dan mis je hier en daar toch behoorlijke stukken qua begrip van het verhaal. Ik was overigens niet de enige hoor die moeite had met het verschil zien tussen de twee voor je daarover begint. :D
Toen ik thuiskwam was het al laat, dus ik wilde mijn computer afsluiten toen er spontaan 3 mensen tegelijk tegen mij begonnen te kletsen, dus dat afsluiten ging niet helemaal (het was al half 1) vervolgens was Lun in de stemming voor een serieus gesprek over het leiderschap van het koor, dus dat kon ik ook niet zomaar afsluiten en dus was het pas een uur of drie voor ik eindelijk naar bed kon. :(
Na ons optreden afgelopen donderdag had ik met Sang A (Korea) en Song afgesproken dat we voordat Sang A terug zou gaan naar Korea met z'n allen naar de karaoke zouden gaan enzo, dus dat hadden we voor vandaag afgesproken. Het gezelschap bestond uit: Krisje, Bas, Sang A, Song, Boram en ik. Allereerst bij de MacDonald wat gelunched, toen door naar de karaoke. 3 uur zingen voor €2,10 per persoon... dat heb je echt niet in Nederland. We hebben ons helemaal uitgeleefd en ook supercalafragilistic expialadocious (of hoe je het ook schrijft) 2 keer gezongen en dat zonder onze tongen te verstrikken! Na de karaoke zijn we in een trendy Nabe-bar gaan eten, (de fotoos van vandaag zet ik trouwens morgen wel online, de meeste filmpjes van het optreden staan al online, en de filmpjes van de karaoke zet ik er ook hopelijk morgen wel op) en na het eten zijn we naar het station gewandeld om purikura te maken met z'n zessen!!! Ja ja, ook ik heb de smaak van het purikura maken te pakken hoor! Het is erg grappig en een goedkoop aandenken plus een leuke afsluiter van een leuke dag. Thuis had ik nog een verassing voor de dames in het gezelschap: Krisje heeft mij kennis laten maken met chocolade-fondue en aardbeien afgelopen woensdag en ik vond dat ik dat vooral Boram niet mocht onthouden. Zoals ik misschien al eerder eens had gezegd leeft Boram voor slapen, eten (lees snoepen) en muziek luisteren. Bas had de vorige keer al afkeurend naar Krisje en mij zitten kijken toen wij aan het genieten waren van onze chocolade-aardbeien, maar vandaag hoefde hij het niet aan te zien. Nog even zitten kletsen met het zootje (had in de bus ook alweer gezellig met Song zitten kletsen) en toen iedereen maar weggestuurd, want ik was moe en Krisje wilde ook terug. Ik kreeg vandaag ook nog een brief met een foto van Arne, dank jullie wel. Wat een stoer, maar schattig, mannetje! Als ik terug kom pas ik graag eens op... :D
Morgen vroeg naar de kerk om te kijken naar iets wat ik gevraagd ben ook te doen. Klinkt dit vaag? Is het ook, ze willen dat ik iets een keer doe, maar ik begreep niet wat of wanneer, maar ik moest deze zondag maar wat eerder komen want dan kon ik zien wat men bedoelde. Nou oke dan maar. Daarna als het goed is met Atle, Krisje, Bas en een nog onbekend aantal andere mensen gaan bowlen. Tenminste dat is de bedoeling.
Komende week nog 2 tentamens van Japans en 2 tentamens van andere vakken en dan heb ik 2 maanden vakantie!!! Kan ik uitrusten, mail bijwerken, vakantie vieren, dingen organiseren en uitzoeken voor koor en ik vermoed nou al dat die 2 maanden veeeeeel te kort gaan zijn... ;)

Tot de volgende keer en bedankt voor het geduldige lange wachten, ik ben trots op jullie. :D
Geen eens commentaar van Arjanne dat ze zich verveelde ;) :p Maar dat is mooi, toch?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 56183

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: