college op zaterdag... - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu college op zaterdag... - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

college op zaterdag...

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

23 December 2006 | Japan, Beppu

wie verzint er nou zoiets!? En natuurlijk is de dag die we in moeten halen mijn langste dag... :(
Ook vandaag is weer druk: college tot 17.40 uur en dan een optreden om 19.00 uur en daarna een uur lang vuurwek kijken!!! Daar kijk ik al een hele poos naar uit. :D:D:D
Gister heb ik zowaar tussendoor even tijd kunnen maken om kerstkaarten te sturen. :D Graag gedaan hoor :p
Gister had ik onverwacht een feestje met het koor. Of nou ja, onverwacht: we spraken woensdag af vrijdag een feestje te bouwen, ieder zou eten meenemen uit haar eigen land (om de een of andere reden wilden de heren niet koken... ;)) en ik zou een zaaltje reserveren. Dat moest tussen 2 actes ingepropt worden want zoals ik eerder al vermelde heb ik deze week serieus geen tijd voor mezelf gehad.
Woensdag had ik een optreden in een soort van 's Heerenloo wat erg leuk was aan de ene kant, maar ook wel apart aan de andere kant omdat we alle liederen die we tot dan toe in het Engels hadden geoefend hadden nu ineens in het Japans moesten zingen. Daarna hadden we oefenen voor het grootse optreden van donderdag hier op APU.
Iedereen had klasgenoten uitgenodigd enzo en het doel was 100 mensen in het publiek (wat we gelukkig niet gehaald hebben) en het enge was: ik had een solo... voor filmpjes zie Youtube:
http://www.youtube.com/pacificaaurawynn (onder het kopje videos en onder het kopje playlists staan ze in de map christmas performances)
Al met al ben ik woensdag van 12.00 tot 22.00 uur met koor bezig geweest en toen ik terug kwam moest ik nog een opstel schrijven in het Japans... :S
De paar tussenuren die ik deze week en vorige week had hb ik nuttig besteed met het inhalen van slaap ;) Dat wilde ik ook dit tussenuur doen, maar de keuken is erg druk dus slapen lukt niet echt. Maar maandag ben ik vrij dus dan ga ik de hele dag lekker slaap inhalen en een kerstfilmpje kijken enzo. Mocht je nog leuke kerstfilms hebben, zet ze dan online als dat mogelijk is. Kerstfilms zijn helaas dungezaaid op youtube... :(
Donderdag had ik echt geen tijd voor iets anders dan college en optreden. Mijn college eindigde om 17.55, mijn groepsgenoten wilden een vergadering houden en mijn optreden zou om 18.30 uur beginnen... Tussendoor moest ik dus nog een zaaltje reserveren voor ons feestje, ik wilde er netjes uitzien voor mijn optreden (ik heb de moeite genomen om mijn haar op te steken enzo :) die dag voelde een beetje als de 24e in Nederland als we met z'n allen uit eten gaan, mijn docent noemde me nog de dame achterin (hij was gewoon mijn naam vergeten, maar goed) en ik kreeg van alle kanten te horen dat mijn rok leuk stond en voor de zoveelste keer heb ik gehoord dat ik mijn haar wat vaker in een staart moet doen omdat dat leuker staat dan los haar. Zie, nou hoor je het ook eens van een ander! Japan is zo goed voor mijn zelfbeeld :p)
Het optreden ging wel aardig. Was natuurlijk weer zwaar nerveus en naast het feit dat ik amper tijd had om te slapen de nacht daarvoor heb ik die kostbare tijd ook nog liggen verdoen met wakker liggen... oh well. Haruka-san zong niet mee, dus die heb ik lief aangekeken voor wat fotoos en filmpjes :D
Gister in mijn tussenuurtjes geen tijd gehad om te slapen: ik moest een pudding maken en hutspot. (Mama, die van u is beter hoor! Evenals de pudding van papa... het feit dat de onderkant een beetje zwaar verbrand was proefde je toch wel in de rest van de pudding ;) Ik weet niet waarom Krisje, maar elke keer als ik jouw pan gebruik verbrand de onderkant ook al roer ik nog zo hard.) Toen om 6 uur naar koor geraced om nog even gauw een uurtje te oefenen voor vandaag (laatste optreden voor de Tokiwa) en om 7 uur: PARTY!!!
Ik heb iets Koreaans gegeten (ben de naam weer kwijt, maar was erg lekker) ben spontaan fan geworden van Vietnamese Spring roll en de Japanse nabe en okonomiyaki was ook erg lekker!!! Als toetje pudding en scones met jam. Beter!
Het is de regel in APHouse dat bezoek van buiten om 22.00 uur moet vertrekken (waarom? bezoekers zullen minder gauw over gangen gaan rennen en gillen dan de bewoners zelf... :() dus om 10.00 uur werden we ruw gestoord. Nou ja, ruw... het was een Japanner dus hij kwam ons vriendelijk met een heleboel verontschuldigingen melden dat het tijd was.
Kreeg vanochtend via de mail nog een heel wanhopig verzoek of ik aub een paper wilde corrigeren en dat het liefst voor vandaag 17.00 uur... maar goed ik wilde haar ook niet voor het hoofd stoten, dus vanochtend tijdens mijn ontbijt en zojuist even flink zitten ombouwen hier en daar en behoorlijk rood aan het onderstrepen geweest. Het stomme is dat ik meerdere gebruikte woorden in mijn woordenboek op moest zoeken omdat ik ze niet kende en dus ook niet kon controleren of het juist gebruikt was, maar basis dingen als enkelvoud en meervoud, het gebruiken van voorzetsels, hoofdletters en lidwoorden en dat soort dingen wat voor ons natuurlijk is, is voor Japanners en andere Aziaten weer heel moeilijk. Ik kwam ook meerdere malen zinnen tegen in een typische Japanse zinsvolgorde, dus die moest ik even ombouwen.
Verder heb ik eigenlijk vrij weinig te melden. Ben nog begonnen met het leren van de Engelse wals aan Hara, maar ik ben het zelf al weer grotendeels vergeten :o
Vanavond weer geen tijd om fatsoenlijk te eten. Maar vanaf maandag word alles weer bijna normaal :D
En volgend jaar heb ik maar 1 groot concert om me op te concentreren op 17 januari :p
Ik zal me nog gaan vervelen ;)
Goed nu ben ik dan toch echt eindelijk uitgekletst.
Ik zal de fotoos ook online zetten (niet allemaal, want van het optreden in het Kunisaki ziekenhuis alleen al heb ik zo'n 200 fotoos gekregen... big shock. Van sommige fotoos kan je een flipboekje maken zodat je ons ziet bewegen :) )
http://pacifica1986.spaces.live.com/ in de mappen christmas performance etc. en losse fotoos staan nieuwe fotoos. Heb er hier ook een aantal geplaatst

Greetz,

Marit

  • 23 December 2006 - 04:22

    Marit:

    PS: FIJNE FEESTDAGEN!!!!!!

  • 23 December 2006 - 13:14

    Je Liefste Tante:

    Dan weet je het wel.
    Ik werd weer heel erg moe bij het lezen van jouw activiteiten. Wat jij tegenwoordig allemaal lust verbaast mij ook zeer. Jou ook waarschijnlijk. Ikzelf heb grote inkopen gedaan (morgen komt de ganse familie), opgeruimd, het huis nog verder in kerstsfeer gebracht en ook nog ramen gezeemd(!) Dit is een bezigheid die ik 1, hooguit 2 x per jaar pleeg te doen. zo dol ben ik er op. Feitelijk is het zo gebeurd maar dan moet je wel eerst begonnen zijn. Gisteren heb ik eindelijk kerstkaarten op de bus gedaan. Niet die van jou want natuurlijk kon ik je adres weer niet vinden. Bedankt voor je electronische kerstkaart. Erg leuk.
    Ik heb begrepen dat je het sinterklaaspakket hebt ontvangen. Gelukkig want ik was al bang dat ie niet was aangekomen en dat ik natuurlijk heel sneu. Voor jou maar vooral ook voor mij vind ik. Thomas is al de hele dag aan het game-cube`en met een vriendje en dat gaat gepaard met veel kabaal. Ik ga nu maar weer even verder met den arbeid. Groetjes en heel fijne dagen. We zullen er één (of meer) op je drinken.

    Knuffel van Marian en consorten

  • 23 December 2006 - 18:32

    CMB:

    Je Nederlands gaat achteruit, Marit; ik noem slechts 'vermelde'.
    Aanbranden kun je misschien voorkomen door het vuur wat lager te zetten?
    Verder: leuke filmpjes en foto's !!
    Jammer alleen dat ik noch de foto's noch de filmpjes meer kan opslaan op mijn pc. Ligt dat aan mij, mijn pc(-instellingen) of heeft youtube één en ander geblokkeerd?
    Wel, zing ze verder en misschien grijpen we komende week weer eens naar VoipBuster. Morgen naar Schimmert en 1e Kerstdag terug, dus dan lukt dat tijdverschiltechnisch niet. We zien wel. Voor nu smakkerds van mij en tot later.

  • 24 December 2006 - 11:55

    Arjanne:

    FIJNE DAGEN!!!

    Hier wordt het erg druk, Floor komt vanavond en de koters van m'n oom en tante slapen bij mij... dus brakheid alom :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 56233

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: