Workout! - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu Workout! - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

Workout!

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

29 September 2006 | Japan, Beppu

Gisteren zijn Krisje en ik met Lun, Linda en een ander meisje uit Taiwan naar Beppu geweest, want Linda wist een goedkopere supermarkt. Hij was inderdaad in de meeste opzichten goedkoper dan waar wij onze eerste inkopen hadden gedaan, maar ze hebben geen vers afdeling. Wel kwam ik Werther's original in de schappen tegen! Jammer genoeg houd ik daar nu niet meer zo van (vroeger wel, dan at ik er altijd een als ik bij oma en opa kwam en een snoepje mocht) maar anders was ik er erg blij mee geweest. Ze verkopen hier ook Pringles, maar ze hebben geen gewone smaken en het is hier net zo duur als in Nederland.
Bij de diepvriesafdeling wees Krisje me op een soort ijsbolletjes die in velletjes gewikkeld zijn, want die vond zij zo lekker. In deze bolletjes herkende ik spontaan het toetje dat ik eens op Texel tijdens een Blommenweekend in een restaurant gegeten heb en zo ontzettend lekker vond!!! (Dat was dat weekend dat mama zo ziek was en later kwam. We hebben toen ook nog de verjaardag van Celine gevierd. Toen heb ik ook nog mijn echte Texelse schaap als souvenir gekocht (made in China...) Ik heb nog best veel herinneringen aan dit weekend)
Hoe dan ook, deze kon ik natuurlijk niet laten liggen! En ze waren nog net zo lekker als ik ze toen vond. :D
O ja, eergisteren heb ik het recht behaald gebruikt te maken van de fitness-zaal: ik heb een 14 minuten lang durende film gekeken over hoe het er in de fitness-zaal aan toe zou moeten gaan... Right... Niet dat ik nou spontaan gebruik er van ga maken, maar ik verveelde me, dus ben ik maar met Krisje mee gegaan. Ik bedoel, het kan nooit kwaad zo'n toegangskaartje te hebben ofwel? :p
Vandaag kwam eindelijk mijn inkan binnen!!! Een inkan is een soort stempel dat in plaats van een handtekening gebruikt wordt en het is volgens Japanners niet te vervalsen (dat inkans gestolen kunnen worden doet er niet toe kennelijk) maar ik kreeg vandaag dus de mijne in een mooi hoesje met een stempelkussentje. :D
Voorbeeld van een inkan:
http://www.touyou.com/inkan/inkan.html
Op de mijne staat mijn "Japanse" naam in het Japans oftewel Mari aangezien zowel Maria (en vooral) Marit nogal onuitspreekbaar zijn voor de meeste nationaliteiten die hier rondlopen.
Oh well, ik hoef me nu in ieder geval niet te ergeren aan rare verbasteringen van mijn naam en het is erg makkelijk te schrijven. ;)
Over mijn naam schrijven gesproken: vandaag was er de "alien registration" waarbij je dus als buitenlander voor een bepaalde periode in het bevolkingsregister van Beppu word bijgeschreven en ik moest op de formulieren mijn volledige naam in het Japans schrijven...
Als je als buitenlander je naam in het Japans schrijft, dan ben je eigenlijk bezig om de klank van je naam op te schrijven, maar als ik bijvoorbeeld Marit schrijf, dan kan ik dat op verschillende manieren doen, maar hoe ik het ook schrijf, als een Japanner het hardop voorleest lijkt het echt niet meer op Marit, maar meer op Maritto, Marrito, Marritto of verzin nog maar wat anders. En nu moest ik dus Maria GRIETJE Blom uitschrijven... (dat ging met veel moeite aangezien mijn kennis van het katakana niet helemaal is wat het zou moeten zijn :$) Ik wil echt niet weten hoe de Japanse versie van Grietje klinkt! :(
Na de alien registration nog even met een Noor genaamd Atle staan praten (hij kon mijn naam wel uitspreken :D :p :D) en toen terug naar APHouse.
Vandaag staat er bijna geen wind, dus Krisje en ik hadden afgesproken te gaan badmintonnen: Krisje had namelijk bij de 100 yen-shop een babmintonsetje gekocht! Dat was even heel erg lekker!!!
Ook stond er buiten APHouse een stal met vers fruit en groenten waar ik voor 300 yen (2,10 E) 5 gigantische appels en een zakje aardappels gekocht heb. Ze verkopen ook heel goedkoop eieren enzo, dus ik weet waar ik mijn groenten voor volgende week koop!
Komende week eet ik waarschijnlijk ook voor het eerst zelfgemaakte curry-rice (karé-raisu). Daarvoor heb ik dus ook de aardappels ingeslagen.
En dan gaat het volgende week dan eindelijk beginnen!!! Ik hoef voor het eerste kwartaal trouwens maar 1 boek te kopen (en das maar goed ook want dat ding kost wel gelijk zo'n 50E !!!)
Ik zal blij zijn als mijn beurs gestort word, dan heb ik hopelijk iets meer zicht op uitgaven enz.
Dat was het weer!
Groetjes allemaal!!!

(Ik heb wel veel uitroeptekens gebruikt in dit stukje!!! Vinden jullie ook niet !?!)

  • 29 September 2006 - 20:57

    Arjanne:

    Nou, 50 euro voor een boek is heel normaal op de VU *grrr* En denk maar niet dat ik met 1 boek per kwartaal toe kan *grrr*

    Nederlandse namen in het buitenland klinken nooit zo super :p Ardjenne *zucht*

  • 30 September 2006 - 01:31

    Marit:

    Is Ardjenne de Engelse versie? Mijn naam kunnen ze daar ook al niet fatsoenlijk uitspreken, maar daar kunnen ze tenminste nog Maria uit hun strot wurgen... hier klinkt daat ongeveer als Maaaariejah (Hele lange Ma en dan slikken ze de ria vervolgens compleet in.) Maffe mensen hoor! :D
    Heb je veel boeken aan moeten schaffen?

  • 01 Oktober 2006 - 10:49

    Arjanne:

    Ja op z'n English he... Op z'n Italiaans is het meer iets van Arie-anne :p Buitenlanders *zucht*

    Heb nu 2 syllabi moeten aanschaffen, 46 euro per stuk, en eigenlijk ook een boek van 60 euro, maar die had ik afgelopen jaar al gekocht, omdat ik nou eenmaal dol op boeken ben. Was ik ff blij dat ik m nu niet meer hoef te kopen :p

    Over vier weken krijg ik Strafrecht, dat wordt feest, wettenbundel (50 euro), plus een boek (50 euro)en een arrestenbundel (zal ook wel meer dan 30 zijn)... 130 euro voor 1 vak, en ik heb 10 vakken in t jaar *aaaargh*

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 56220

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: