Nagasaki :D - Reisverslag uit Nagasaki, Japan van Marit - WaarBenJij.nu Nagasaki :D - Reisverslag uit Nagasaki, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

Nagasaki :D

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

30 December 2006 | Japan, Nagasaki

En ik ben weer thuis!!!

Dinsdag heel erg vroeg in de regen naar de bushalte gelopen waar ik een hele poos heb staan blauwbekken omdat de bus natuurlijk te laat was. In de bus maar gewoon verder geslapen, want ik kon nog wel wat extra slaap gebruiken ;) Vind je het gek!? Ik moest verdorie om 6 uur op zodat ik om 7 uur weg kon. De trappen naar boven vallen trouwens toch wel vies tegen, vooral met een zware tas op je rug. De bushalte ligt namelijk hogerop op onze berg, misschien kan je het zelfs wel een apart topje noemen. Anyway, om 11 uur kwam ik in Nagasaki en na wat zoeken zag Claudia mij. Ik had namelijk met Claudia afgesproken tot Lun zou komen die nog in Fukuoka zat. Samen zijn we eerst naar het hotel gegaan om mijn spullen te dumpen (ik bleek dezelfde kamer te hebben als waar zij geslapen had, talk about coincidence) en Claudia was vrij verontwaardigd over het feit dat de hoteleigenaresse mij vriendelijk leek te behandelen dan ze Claudia en de rest had behandeld toen zij daar kwamen. En zo hoort het ook :p Maak ruim baan voor de enge grote blonde buitenlander! ;)
Daarna ben ik met Claudia na wat wikken en wegen toch een prepaid-mobiel gaan kopen. Ik had eerder al besloten dat een mobiel hier toch wel erg handig zou zijn, maar ik vond een abonnement te duur. Claudia had al zo'n prepaidmobiel dus na wat vragen en antwoorden heb ik toch maar besloten er een te kopen met Claudia's professionele hulp die me gelijk ook de werking van het ding kon uitleggen. Thanks again! :D:D:D
Daarna gaan shoppen in een departmentstore waar ik schoenen (!) heb gekocht! Ze zijn me wel een klein beetje te groot, maar ze lopen goed en de kleuren passen goed bij mijn kledingkast. Verder heb ik op dezelfde shoppingdag nog een armbandje en een boek gekocht. In de winkel kwamen we een bekende van Claudia tegen, een jongen uit Marokko, Sahim en terwijl we stonden te praten kwam Gerrie aanwandelen, ook "eentje uit Nederland". We spraken op een later tijdstip af in de Starbucks (Amerikaanse koffielounge-keten) zodat ieder eerst nog even zijn ding af kon maken. In de Starbucks nog een heerlijke warme kaneelrol gegeten. We hadden trouwens erg mooi weer, dat had ik in ieder geval niet uit Beppu meegenomen. Over Beppu gesproken: wat is dat een gehucht zeg vergeleken met Nagasaki! Had ik me nooit eerder echt zo gerealiseerd. Maar van wat ik ervan gezien heb vind ik het een leuke stad.
En weer terug naar het onderwerp: na wat geshopt te hebben zijn Claudia en ik naar een andere departmentstore gegaan op zoek naar schoenen voor Claudia (niet gelukt helaas) en toen door naar het apartement van Claudia. Apartement?! Jazeker, Claudia, Jennifer en Mariko delen een apartement met z'n drieen met eigen keukentje, badkamertje (in het laatste geval mag je het verkleinwoord niet vergeten, alhoewel het nog altijd groter was dan het zogenaamde badkamertje in het hotel, heb ik me daar eens even drie keer ongenadig mijn teen gestoten! De vierde keer had ik gelukkig mijn schoen aan dus dan voel je er niet zoveel van, maar ik heb voor die anderen wel even staan jodelen) en een huiskamer. Was wel heel mooi, maar echt heel erg jaloers was ik niet, want ik heb mijn kamertje ook helemaal van mezelf gemaakt, dus daar ben ik tevreden mee. :D
Op de weg naar eten hebben we Ruben zo'n beetje opgepikt en die ging ook mee. Ik had om 6 uur met Lun afgesproken (dat had nog heel wat voeten in de aarde trouwens, omdat die sukkel zijn mail niet beantwoorde en zn telefoon niet opnam...) maar onderweg naar Lun en ons eten kwamen we Richard en Onno ook nog tegen :D Nou heb ik op een na alle Nederlanders die nog in Nagasaki waren gezien, maar degene die ik niet gezien heb ken ik verder toch niet echt.
Toen we eindelijk om 10 over 6 bij de bus kwamen was er geen Lun, dus ik gebeld, zat ie nog in de bus. Vervolgens word ik later weer gebeld waar wij zijn: bij de bus dus... Lun was al naar het station gelopen... maar goed, we vonden elkaar redelijk gemakkelijk en aangezien we al met z'n drieen hadden besloten Indiaas te gaan eten, had Lun niets in te brengen en zijn we Indiaas gaan eten: en het was LEKKER!!! Echt waar, je kan zelf de pittigheidsfactor kiezen (ik had 2 van de 10 en dat was wel weer meer dan genoeg) en er was een heleboel keuze uit gerechten en brood dat erbij kon om te dopen. Volgende keer dar ik naar Nagasaki ga, weet ik wel waar ik ga eten. ;) Na het eten nog purikura gemaakt met zn vieren en toen zijn Lun en ik naar ons hotel gegaan omdat we de volgende ochtend naar Huis Ten Bosch wilden gaan: een soort themapark met Nederland als thema. De Dom, Paleis het Loo en A'dam CS staan er op ware grote nagebouwd. Ik heb veel fotoos gemaakt, dus ik zou zeggen bekijk het zelf. (De link post ik later nog wel eens, het staat er nu nog niet op)
Ik heb echt een geweldige dag gehad. Er was een demonstratie met draaiorgels wat me helemaal terug bracht naar de markt op zaterdag en een 3D-film gebaseerd op de werken van Esscher. (Ben je al jaloers Arjanne?) Ook was er een teddyberenkoninkrijk. Helemaal geweldig. Heb ook nog zelf een teddybeer gekocht, Freddie, en de hanger die aan mijn mobiel hangt is ook daar vandaan. We hebben ook nog een tochtje door de grachten gemaakt in een boot (lekker warm, het begon tegen die tij al aardig koud te worden) en ik heb bovenop de Dom gestaan. Paleis het Loo was niet helemaal zoals het origineel, maar dat doet er verder ook niet echt toe. Ik heb het in ieder geval heel erg naar mijn zin gehad die dag. De dag erna zijn we Nagasaki in getrokken en heb ik allerlei dingen bekeken. In het Vredespark staan een heleboel beelden gedoneerd door verschillende landen ter herinnering aan de atoombom en haar gevolgen. Wederom: zie de fotoos. Gistermiddag had ik weer met Claudia afgesproken om 2 uur dus tot die tijd ben ik met Lun op stap geweest. We hebben een heleboel (te veel!) tempels en schrijnen gezien en we kwamen op een gegeven moment uit in een park waar een heleboel straatkatten rondliepen. Ik heb daar nog een vriendin weten te maken, maar met Lun kon ze het niet zo vinden. Misschien omdat hij geen eten had :p De katten waren allemaal wel doorvoed, dus die zullen het wel gewend zijn. Daarna wel even goed mijn handen gewassen. Hoe lief en schattig ze ook zijn, het zijn en blijven straatkatten. Naast het park was een klein dierentuintje waar je gratis inkon. Ik heb van bijna elk beestje wel een foto gemaakt (behalve van de apen, ik heb het niet zo op apen sinds "het incident" Daarvoor trouwens ook al niet zo, ik ben meer op de stekelvarkens) De eekhoorntjes waren echt watervlug. Toen het vangen op film niet wilde lukken heb ik het nog met de camera geprobeerd, maar ook dat was niet zo'n succes.
Tegen de tijd dat ik weg moest vanwege mijn afspraak met Claudia waren we een heel eind een berg opgeklommen. Ik kan je aanraden NIET een snellere weg in een Japanse stad te zoeken als je de buurt verder helemaal niet kent. Uiteindelijk toch maar gebacktracked en ik kwam zelfs nog op tijd aan! :)
Claudia was de dag ervoor ziek geweest dus ik was heel erg blij dat ze zich gister goed genoeg voelde wat met me te doen. Mijn bus zou om 18.40 uur gaan, dus daarvoor zouden we nog uiteten gaan. Eerst een helepoos fotoos zitten kijken en wat zitten praten, erg gezellig en tegen de tijd dat we weg wilden gaan kwam Ruben langs. Ruben ging ook gezellig met ons mee dus we zijn gaan eten. Ik had iets ramen-achtigs, wel lekker, maar de rode poeder was toch scherper dan ik in eerste instantie had gedacht ;)
Toen het tijd werd ben ik opgestapt om bij de bushalte tot de ontdekking te komen dat mijn bus al vertrokken was... Ik had echt heel vast in mijn hoofd 18.40 uur, maar het was dus 18.30 uur. :( Dus ik half in paniek gaan vragen wat ik nou moest doen: ik kon of 5500 Y neertellen en via Fukuoka naar Oita gaan om vervolgens dan daar te stranden om 2.11 uur want rond die tijd gaan er geen treinen meer naar Beppu. Bovendien had ik dan nog weer van het station naar APU moeten zien te komen. De andere optie was mijn ticket kostenloos om te laten zetten naar de bus van de volgende dag. De middagbus zat al vol, de avondbus zou heel laat worden (ik moet morgen wel een beetje wakker zijn voor mijn homestay) dus werd het de ochtenbus. Ik had ondertussen Claudia al gebeld of ik bij haar kon logeren en zij had gezegd dat we wel wat zouden organiseren. Dus dat gedaan.
Ik weer terug naar het restaurant waar Ruben en Claudia net klaar waren met hun eten (ik had het mijne eerder snel naar binnen geschoven om niet te laat te zijn voor de bus... hoe ironisch; vooral ook omdat deze keer de bus eens wel op tijd was)
Ruben had voorgesteld om naar Cybac omdat ht lastig zou worden een slaapplek voor mij te organiseren. Cybac? Cybac is een "internetcafe" (volgens eigen beschrijving) waar je voor 2000Y (14€) 12 uur lang kan blijven, gratis kan drinken, spelletjes kan spelen, tv kijken arcade-spellen doen, Playstation 2 spellen, karaoke enz. Je kan er zelfs douchen, wat ik dan ook heb gedaan. Claudia en Ruben hebben nog een aantal mensen opgetrommeld en dankzij mijn twee geweldige reddende engelen heb ik een leuke nacht gehad. Ik heb geleerd hoe ik moet biljarten (of is het poolen?) ik heb voor het eerst Dance Dance Revolution gespeeld, een spel waarbij je je voeten moeten plaatsen op de juiste plek op het juiste aangegeven moment, een soort twister. Ik ben er overigens heel slecht in ;) Ik ben wel erg goed in Mahjong en een boksspel :D:D:D En ik heb me samen met nog een aantal mensen helemaal schor gezongen in de karaoke! Iedereen nogmaals heel erg bedankt!
Vanochtend de eerste tram naar het busstation gepakt (het zal me verdorie niet twee keer overkomen dat ik de bus mis) en zoveel mogelijk geslapen in de bus aangezien ik dat vannacht dus niet ecth heb gedaan. Maar eerlijk gezegd ben ik niet zo moe als ik was, vandaar dat ik nu dus ook mijn weblog zit up te daten. De zon schijnt hier nu heerlijk, maar het heeft gister of vannacht gesneeuwd (zie fotoos) dus het is hier verdraaid koud. Ik heb voor het eerst echt de verwarming aangezet. Toen ik thuis kwam ook gelijk maar een was gedraaid, dan hebben we dat ook weer gehad.
Nou dat was het wel weer, ga nu eens kijken of ik zin heb om de fotoos online te zetten.

Groetjes,

Marit

PS: alvast een heel gelukkig nieuwjaar!!!
PPS: 241 fotoos gemaakt \o/ >_

  • 30 December 2006 - 09:06

    Krisje:

    :) klinkt super wat je allemaal gedaan hebt.
    En je hebt je schor gezongen in de karaokebar? betekent dat dat je dat ook wel eens in Beppu zou kunnen uiproberen nu ;)

  • 30 December 2006 - 09:16

    Arjanne:

    Escher... echt wel dat ik jaloers ben :p

    In RTL Travel zeiden ze dat dat paleis niet hetzelfde was omdat mensen anders nog zouden kunnen leren hoe het in elkaar zat en de koningin vermoorden enzo :p


  • 30 December 2006 - 18:59

    CMB:

    Je hebt je wel vermaakt, dus. Maar welk apenincident bedoel je? Vertel !! (Grijns)
    Zet die foto's maar op een cd, want ik kan ze niet meer (zoals eerder wel kon) kopiëren naar mijn HD (wordt dat door de site geblokkeerd of zo?) én, dat telt het meest, het aantal is niet meer te behappen voor een blanke.

    Fijne jaarwisseling en groeten uut Haddewiek.

  • 31 December 2006 - 12:49

    Marian:

    Ik heb al (!) je foto´s bekeken en ben tot de conclusie gekomen dat je wel erg gek bent (geworden) op teddyberen. Zijn die nederlandse gebouwen op schaal of op waren grootte?
    Het ziet er allemaal erg leuk uit. Ga je nu naar dat gezin toe? waarschijnlijk lees je dit dan pas na je terugkomst. Ik wens je heel veel plezier daar, een fantastische jaarwisseling en het allerbeste voor het nieuwe jaar!
    Groetjes

  • 01 Januari 2007 - 07:18

    Claudia:

    Hey Marit,

    Gelukkig Nieuwjaar !!

    Het was gezellig in Nagasaki en de volgende keer dan kom ik wel ff beppu onveilig maken en de eventuele paupers eens een lesje leren :D

    xxx

  • 03 Januari 2007 - 02:58

    Marit:

    @ Marian: ja de gebouwen schijnen op echte grootte te zijn. Maar ik moet zeggen: zonder de vele steigers had ik moeite Amsterdam CS als Amsterdam CS te herkennen hoor ;)
    Ik vraag me af of die ooit nog eens uit de steigers gaat komen overigens.
    @ Claudia: doe dat! Alhoewel ik zelf ook bezig ben de paupers een lesje te leren hoor; eens maar nooit weer! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 56156

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: