Helemaal alleen :'( - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu Helemaal alleen :'( - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

Helemaal alleen :'(

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

14 December 2006 | Japan, Beppu

Vandaag heeft ze me verlaten :(:(:(
Ik heb het dus over Krisje die vandaag naat Tokyo is vertrokken wat voor mij bijna een hele maand in mijn eentje eten betekent.
Na een zwaar emotioneel afscheid :p nou ja, zo emotioneel was het ook weer niet hoor, want ik moest door naar college en Krisje moest haar koffer nog gaan pakken.
Maar het klonk wel lekker dramatisch he :)
Ik hoor trouwens net op de radio een reclame voor Disney on ice: in Leiden... net het jaar dat ik er niet zit...
Deze week is er niet bijzonder veel gebeurd, elke dag erg druk geweest met koor en een presentatie die ik vandaag had en ik moet voor Business Management zowaar werk verzetten en dan gelijk ook niet zo'n beetje ook.
Het is ook nooit goed. ;)
Woensdag (gister dus) had ik mijn eerste kerstoptreden in een ziekenhuis. We hadden die dag nog oefenen, maar het was allemaal een beetje een zootje: het programma was nog niet samengesteld, we hadden eigenlijk geen vastomlijnd plan over welke liederen we wel en welke liederen we niet in delen zouden opdelen (dus in sopraan, alt en tenor-delen) en we zongen zelfs 2 liedjes die we nog nooit eerder hadden gezongen. Bovendien moesten we spontaan de Japanse tekst zingen... Voordeel was dan nu wel dat we onze teksten erbij mochten houden. Maar het was wel heel leuk.
Voor ons traden de broeders en zusters van de rehabilitatie-afdeling op: zij deden een concert met bellen. Echt heel erg cool. (En hoe ik weet dat ze van de rehab waren: het Japans voor rehabilitatie is gewoon de verjapanste Engelse versie ;))
Tijdens ons optreden was ieder van ons om de beurt aankondiger. Ik moest Stille Nacht Heilige Nacht aankondigen, maar het Japanse woord is een echte tongentwister dus ik wist het niet meer. Sayo probeerde het me voor te zeggen, maar wat ik ervan maakte was kennelijk heel iets anders. Uiteindelijk begreep men toch waar ik het over had :p
Ondertussen werd ik natuurlijk steeds roder en ik had het al zo warm. Het is hier trouwens niet ongewoon de verwarming op 27 graden of hoger te hebben. Heel maf.
Het zingen ging hier en daar ook niet echt lekker omdat we dus geen flauw idee hadden waar we nou wel en waar we nou niet meerstemming zouden zingen en of we de Engelse versie of de Japanse versie zouden zingen.
Na afloop probeerde de directeur (tenminste hij was de hoogste in gezag aanwezig dus ik neem aan de directeur) nog een gesprek met mij te voeren, maar hij praatte zoals wel meer oude mannen hier doen: heel snel, in dialect en binnensmonds en is voor mij dus niet te verstaan. Dat gesprek was dus vrij gauw afgelopen. :)
Ik ving nog een gesprek op waarin Sayo zei dat ze volgende maand hoopte af te studeren. En samen met haar studeren nog 4 meisjes af. De stichters en pilaren van onze cirkel studeren dus allemaal volgende maand af.
Op de terugweg vroeg ik Sayo wie dan de leiding over zou nemen... waarop ze mij vertelde dat het eigenlijk de bedoeling was dat ze dat op een later tijdstip aan mij zou vragen... :(
Kijk, ik vind het leuk te weten dat ze mijn inbreng waarderen en leiderschapskwaliteiten in mij zien enzo, maar ik weet niks af van zingen behalve dan of iemand de juiste noot weet te raken of vals zingt. Ik heb geen ervaring met leiden en al helemaal niet met een koor leiden, bovendien heb ik helemaal geen zin om mijn vrienden te moeten dirigeren. Daar komt dan nog bij dat alle communicatie met de officiele kanalen in het Japans moet gaan, evenals de communicatie met de plekken waar we optreden. Ik heb gelijk al subtiel duidelijk geprobeerd te maken dat ik het niet zo zie zitten, maar ik weet niet of het is overgekomen.
Maar aan de andere kant, ik weet zo gauw ik niet te bedenken wie er dan de leiding zou moeten nemen en ik zou ook niet graag de reden zijn dat de cirkel uit elkaar valt, juist nu het een beetje begint te lopen (de cirkel is pas vorig semester opgericht).
Ik zal wel zien hoe het allemaal loopt, maar voorlopig zit ik er toch maar mooi mee in mijn maag. :(
Maar ik zal dat onderwerp nu verder even laten rusten.
Vandaag hadden Krisje en ik presentatie voor het enige vak dat we samen volgen dit kwartaal: Travel Industry. Ons onderwerp was de vliegvaart dus wij hebben lekker gefocused op KLM. Mwuhahaha! Nationalisme hier :D:D:D! Krisje had vanochtend nieuwe kleding gekocht waaronder een heel leuk rokje dat ze dus aanhad met nieuwe laarzen, dus toen vond ik dat ik ook maar uit mijn jeans moest stappen en even netjes een rok aan moest trekken voor onze presentatie. We hebben nog een foto laten nemen, maar die staat op de camera van Krisje, dus jullie zullen haar lastig moeten vallen willen jullie de foto kunnen zien. Mwuhahaha daar ben ik weer mooi onderuit gekomen ;)
De presentatie ging overigens wel aardig en tijdens de lezing van de docent hebben Krisje en ik nog wat intelligente opmerkingen kunnen plaatsen vanwege onze research voor onze eigen presentatie. :D :p
Na Travel Industry had ik Business Management en prof. Jehan heeft ons even ons eindproject uitgelegd: een volledig funtioneel zakenplan opstellen. Dus wij moeten gaan doen wat iemand gaat doen als hij/zij een eigen zaak op wil richten. Wij moeten het ook baseren op factuele informatie van het stadhuis enzovoort. En we hebben maar een maand inclusief de vakantie de tijd! Dit was echt een "What the!"-moment voor mij. Iets moeten doen voor college is wel een een leuke afwisseling, maar moeten ze dan meteen ook weer zo overdrijven!? Dit is trouwens hetzelfde vak als waar ik de eerste keer gelijk een quiz voor m'n neus kreeg...
Ik heb vandaag het Japans geleerd voor iets met mate doen, maar dat is op dit vak dus niet van toepassing. :)
Dit college duurt altijd tot 18.00 uur, dus ik was behoorlijk gaar toen ik thuis kwam en ik had trek!!! Meteen dus maar aan de kook geslagen: spaghetti, kip, brocolli en Japanse tomatensaus (oftewel water met tomatensmaak) maar wel lekker. Toen ik thuis kwam stond er trouwens ook nog een tas met pannen en een vuilniszak voor mijn deur. Dank je Krisje! (Voor de pannen dan, het vuil is niet iets om zwaar dankbaar voor te zijn als je het mij vraagt :p)
Morgem weer een optreden met het koor. Ik hoop dat het morgen minder rommelig is, maar ik weet nu al dat die hoop ongegrond is (zeg je dat zo? Ik ben bang dat ik hier en daar Nederlandse uitdrukkingen met Engelse begin te verwarren)
Oh well, gewoon maar genieten van het zingen :D
Zondag ook weer een optreden en volgende week dinsdag, donderdag en zaterdag ook en dan nog op zondag het optreden in de kerk op de verjaardag van oma :D en dan is het alweer kerst! En na kerst naar Nagasaki!
Ik heb trouwens met Claudia, een medestudente in Leiden, afgesproken. Zij woont dit jaar met 10 anderen uit Leiden in Nagasaki en studeert ook in Nagasaki. Kunnen we even lekker bijkletsen. :D
Ja ja, ik ben erg druk. Eigenlijk moet ik naar Oita of Beppu voor een paar schoenen en gewone boodschappen, maar ik heb echt geen tijd.
Nou ja, dan heb ik tenminste ook geen tijd om jullie te missen tijdens de feestdagen. ;)
Ik mag trouwens ook mee doen aan de seijin no hi oftewel de coming-of-age-ceremonie. Iedereen die 20 is dit jaar wordt op deze dag officieel volwassen verklaard. Als het goed is is Krisje dan terug in Beppu, dus die kan dan fotoos nemen. :p
Heel wat anders: Skyradio heeft dit jaar nieuwe kerstmuziek! Beter, want vorig jaar hoorde je op een gegeven moment elk liedje minstens 20 keer per dag. Word je ook niet goed van, hoe erg leuk je kerstmuziek ook mag vinden.
Maar dat was het wel weer voor vandaag. Ik ga eens even mijn filmpje afkijken (wederom: lang leve youtube!) en dan eens vroeg naar bed (vroeg betekent in dit geval voor middernacht. Om de een of andere reden heb ik de laatste dagen echt geen zin om te slapen en alhoewel ik echt wallen onder mijn ogen heb en verder ook goed slaap ben ik helemaal niet moe 's avonds. Overdag ook niet echt trouwens. Mmm, raar)

Liefs,

Marit

  • 14 December 2006 - 23:58

    Arjanne:

    Hey truttebol


    Ja meer heb ik eigenlijk niet te zeggen :p

    Ik verveel me, is het duidelijk? ;-)

  • 15 December 2006 - 03:02

    Marit:

    En bedankt... als je dan zulke posts moet posten laat dan maar zitten ;)
    Er is een brief naar je onderweg (want in tegenstelling tot sommige mensen schrijf ik niet een brief die ik vervolgens pas 2 maanden later op de post doe :p) dus misschien dat die je verveling wat kan tegengaan. :)
    Moet jij overigens geen Arabisch leren? Ik dacht dat je daar aan begonnen was omdat 1 opleiding te saai was ;)

    Nou, ik hoop dat je gauw wat te doen vind (alhoewel je nu waarschijnlijk ligt te slapen) zodat je geen rare reacties meer hoeft te posten. :p

  • 15 December 2006 - 19:35

    Arjanne:

    I'm baaaaaaaack.... :p

    Ja dat Arabisch dus he... daar ga ik in de kerstvakantie even een inhaalslag voor doen, want afgelopen weken had ik het zowaar druk :|

    Tsss... je gaat toch niet mijn briefschrijfkwaliteiten dissen he :p

  • 16 December 2006 - 05:10

    Krisje:

    Hallo!
    t was echt stressen met mn spullen pakken, en wat k nou weer heb meegemaakt, mijn reis naar Tokyo.... dat krijg alleen ik voor elkaar volgens mij :? k hoop dat de pannen bevallen :)

    k ga zo mijn blog updaten, kan je t lezen. groetjes aan iedereen in Beppu!

    liefs Krisje
    ps: je mag nog steeds langskomen als je wilt ^-^ tis echt leuk hier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 56156

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: