Live reporting from Beppu, Oita, Japan - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu Live reporting from Beppu, Oita, Japan - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

Live reporting from Beppu, Oita, Japan

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

23 Oktober 2006 | Japan, Beppu

And we are ON AIR in three, two, one:
Welkom bij weer een aflevering van het reisdagboek van Marit! Vandaag hebben we niet veel interessants te melden, maar dat betekent niet dat ik niets te zeggen heb. ;)
Gisteren zijn Krisje en ik naar Oita geweest om lekker kleren te kijken, wat puntjes van onze "nog-te-kopen-en-doen-lijst" af te kunnen strepen en gewoon omdat we daar zin in hadden. :)
We hadden heel vroeg de bus (09.00 uur! en ja dat is erg vroeg als zondag de enige dag is in de week dat je uit kunt slapen) en waren dus ook lekker vroeg in Oita. Het was niet zo heel druk, waardoor we rustig door de Parco konden struinen. De Parco is net als de Tokiwa een winkel met veel verdiepingen waar veel kleine winkeltjes en boetiekjes gevestigd zijn. Het verschil met de Tokiwa echter is dat de Parco zich iets meer op de jeugd met normale financiele omstandigheden lijkt te richten.
We hebben lekker rustig alles bekeken voor we doorgingen naar de sportwinkel om naar badmintonrackets te kijken. De rackets waren alleen zwaar duur en ze waren niet bespannen... Wat moet je nou met alleen een frame? Bovendien werden we daar aangestaard door drie winkelbedienden die ons echt stonden te evalueren op onze kundigheid en eventuele verkoopmogelijkheden en dat alles in een verder doodstille winkel. Dit was genoeg om mij zo snel mogelijk die winkel weer uit te krijgen.
Vanuit de winkel moesten we over een brug naar de andere kant, maar op de brug dacht ik ineens dat ik flauw ging vallen, want de brug leek te bewegen. Gelukkig had Krisje die ervaring ook en lag het dus niet aan mijn fysieke of mentale gesteldheid, maar gewoon aan de brug. Die nemen we dus niet nog een keer :p
Toen maar eens op zoek naar wat eten. We belanden bij een schattig Japans restaurantje waar we werden geholpen door een schattig vrouwtje dat ons Japans erg goed vond (we konden het menu lezen... ) en het eten was heerlijk! Zurige sla werd afgewisseld met een scherpe saus over mijn tonkatsu (schnitzel) en een frisse aardappelsalade of iets dergelijks. En natuurlijk een apart schaaltje met rijst.
Bij vertrek werd mij verteld dat mijn lengte zo schattig was... hè? Die hadden we nog niet eerder gehoord. :D
Nou ja, ben ik ook eens schattig genoemd, hoe vaak gebeurd dat nou? (Voorgaande benodigd geen commentaar)
Na het eten een ander department-store binnengedwaald waar ik 2 truitjes heb gekocht, niet eens in LL, maar gewoon L. Heb ook nog een geweldig jurkje gepast, maar die was me iets te klein en helaas verkochten ze in dat winkeltje alleen maar maat M (?Waarom dat nou weer?)
Krisje is ook geslaagd voor wat kledingstukken, dus we waren allebei erg blij. :D Het is overigens wel vermoeiend om elke keer prijzen om te moeten lopen rekenen. (Het is ook vermoeiend als ik het zittend doe trouwens :p)
Na een lange dag terug naar Beppu om halverwege even te moeten stoppen bij de Marushoku (de supermarkt dus), maar het zwemfeest is ons dus voorbij gegaan. Volgende keer dan maar.
Ik heb ook al reacties van de clubs die ik heb aangeschreven ter vervanging van badminton, maar de club met de beste tijden is de andere badmintonclub, dus daar ga ik zaterdag maar eens kijken.
Vandaag kreeg ik mijn test terug: 28 van de 30. Een stomme fout gemaakt, van de andere fout wist ik niet dat het fout was, maar nu dus wel. ;)
Toch netjes toch? Bovendien was het goed genoeg voor een mooie sticker :p
What reminds me: ik ga tijdens mijn vakantie tussen de twee kwartalen in op uitwisseling naar Kyoto. In Kyoto staat de moederuniversiteit van APU en nu is er geregeld dat mijn klas Japans naar een klas Engels in Kyoto gaat, waar we wat rondgeleid worden, een projectje doen en wat colleges krijgen ofzo. Reiskosten volledig vergoed! En aangezien Kyoto zo'n beetje DE culturele hoofdstad van Japan is... :D:D:D
In Kyoto staat ook het keizerlijk paleis. Al met al is het maar 3 dagen hoor, maar toch. Krisje zit dan trouwens als het goed is in Tokyo met Bas (haar vriend) dus dan ben ik tenminste ook niet alleen (ahhhh, anders was ze zo zielig!). Ik heb al een mailtje gekregen van mijn uitwisselingspartner: Hallo, mijn naam is... ik ben...jaar, ik heb een broertje en 2 ouders. Ik speel graag...
en dat met spelfouten... Iemand die al een aantal jaar Engels studeert en dan nog spelfouten maken in zo'n simpel briefje!
En ik maar denken dat niets aan het Japanse Engels mij nog kon verbazen. :D
Maar goed, ik zal hem eens leren tijdens de uitwisseling :p
Over een uurtje begint mijn toets Economie, maar ik ben er erg optimistisch over.
Morgenavond is er trouwens filmavond, dus Krisje en ik gaan samen Edward Scissorhands kijken (met Johnny Depp) met Japanse ondertiteling.
Maar eerst vanavond weer koor en ik moet vanavond mijn Culture Shock Project uit printen anders kan ik alsnog naar mijn bonuspunten fluiten. (8)
Maar jullie zijn weer zo'n beetje op de hoogte, dus ik zal nog even mijn economie na gaan kijken en dan weer an die Arbeit!

  • 23 Oktober 2006 - 05:32

    CMB:

    Spelfouten zijn niemand vreemd, he Marit? Jij schrijft: Hoe vaak gebeurd dat nou? Gebeurt met een d? :-( Ik denk dat ik nu ga flauwvallen.
    Gaan jullie samen met Johnnie kijken of speelt Johnny in de film? :-))Hahahahaha, grapje, maandagmorgen = melig = hele week voor de boeg = nog vijf dagen = al bijna weer weekend :-|

    Groeten van je o zo leutige vader,


  • 23 Oktober 2006 - 05:33

    CMB:

    P.S. Suc7 met je economie.

  • 23 Oktober 2006 - 06:57

    Elise:

    Leuk dat je naar Kyoto gaat! Lijkt me echt supermooi daar!

    Hopelijk wordt het nog wat met die andere badmintonclub. Want badminton is natuurlijk wel een topsport :p

    Succes nog verder met huiswerk en zo,
    groetjes!

  • 23 Oktober 2006 - 07:15

    Moeders:

    Hoi Marit klingt leuk de uitwisseling, wanneer is dat precies? Valt dat in voor ons de kerstvakantie?

    toch wel leuk om te horen dat je een schattige lengte hebt en ook al zo'n lief stemmetje, volgens mij kom je dik verwaant terug in Nedreland!

    Is je economie nog goed gegeaan? Veel plezier met je filmavondje.
    kus.

  • 23 Oktober 2006 - 13:08

    Marit:

    Heb ik een lief stemmetje? Right. Anyways, ik heb geen flauw idee hoe economie ging. Ik wist alle formules vantevoren, maar tijdens de test wist ik ineens heel wat minder... :( De uitwisseling is 20-23 november, dan ben ik een weekje vrij na de eindtoetsen.
    En over de spellingsfouten: er zit geen correctieding op deze site en met de lappen stof die ik schrijf vind ik dat ik het nog best aardig doe. :)
    Over correctieding gesproken: het correctieding van mijn Word doet het niet (de lijsten zijn kennelijk niet geinstalleerd) en ik schijn ze ook niet te kunnen vinden op internet ofzo... vervelend. :(

  • 23 Oktober 2006 - 23:06

    Marit:

    PS: ik weet (al) weer waar dat "lieve stemmetje" vandaan komt. ;)
    Die was ik al weer glad vergeten haha. :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 56164

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: