Eventjes tijd - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu Eventjes tijd - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

Eventjes tijd

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

21 Oktober 2006 | Japan, Beppu

Goeoeoeoedemorgen!!! (Heel erg vroeg :()

Ik heb eventjes 15 minuten tijd voordat ik naar softbal moet, dus ik dacht: laat ik de achterban eens vervelen met een nieuw verhaal!
Zoals ik al zei, ik heb niet veel tijd, dus erg lang zal het niet worden, maar daar gaat het niet om.
Gisteren had ik mijn kanjitest en als ik geen stomme fouten gemaakt heb zoals in mijn grammaticatest, dan heb ik het volle puntenaantal behaald! Woehoe! :D:D
Nu moet ik alleen nog studeren voor mijn test van maandag voor economie, maar het is allemaal multiple choice en ik mag een rekenmachine gebruiken, dus dat komt vast wel goed. Ik zie het in ieder geval zonnig in.
Ik heb ook besloten om met de huidige badmintonclub te stoppen: de trainingstijden vind ik echt niet handig. Er wordt zoveel leuks georganiseerd op woensdag en zaterdagavond waar ik niet heen kan omdat ik moet badmintonnen, want als je eenmaal bij een club zit kan je hier niet maken niet op te komen dagen zonder verdraaid goede redenen. Ook is het zo dat de club ondertussen bestaat uit een man of 40 terwijl we maar 3 veldjes hebben om op te oefenen. In Nederland waren we met z'n vijftienen ofzo en dan was het al vervelend als je moet wachten... Ik heb ondertussen al naar andere clubs gemaild over hun trainingstijden, want alleen softbal vind ik een beetje weinig, maar ik zal jullie erover op de hoogte houden. ;)
Voorlopig houd ik het dus op softbal, maar er kan handbal, badminton (er is nog een club alleen deze is echt voor beginners, dus ik moet maar even zien) of basketbal bijkomen.
Softbal is en blijft hartstikke leuk! Het koor trouwens ook. Iedereen is erg aardig en we oefenen hartstikke hard voor ons optreden volgende week zondag. Ik zal Krisje vragen een stukje te filmen. Over Krisje gesproken: die heeft het wel naar haar zin bij het Wadaiko, dus dat is ook allemaal in orde gelukkig! :D
Terug naar koor: ik heb alleen een beetje moeite met het onthouden van het Indonesische lied. Waarom moeten ze dan ook zo'n lastig taal spreken? Geef mij dan maar het Chinees, Koreaans of Fillipijns... dat kan ik tenminste onthouden. ;)
Maar ik moet gaan afronden, want anders kom ik nog te laat.
Volgende keer vertel ik wel over mijn aanstaande uitwisseling.

Groetjes!
Marit

PS: kijk in het fotoboek van Krisje voor "nieuwe" leuke fotoos!!! (Sta ik ook nog een aantal keer op)

  • 21 Oktober 2006 - 07:50

    CMB:

    Inderdaad, gaaaaaaaaaaaaaap, booooooooooooooooooooooooring. :-) ;-)
    Even alle gekheid op een stokje: Als het meer beppen is dan meppen, kun je inderdaad beter stoppen met sjuttelen en een vervangende tak van sport zoeken. Basketbal is natuurlijk een héééél erg mooi alternatief, maar is ook snel, dus of dat voor jou zo handig is? Zo'n oranje knikker komt hard aan hoor, als je 'm te laat ziet aankomen. Uiteraard hangt 1 en ander van het (spel)niveau af en vaak blijkt dat hoe lager het niveau, hoe vreemder de hoeken waaruit de ballen komen en hoe onverwachtser de acties van mede- en tegenspelers kunnen zijn. Op zich ook wel weer een uitdaging natuurlijk. Hm, nou ja, zie maar zou ik zeggen (dat was je toch al van plan, schat ik zo in).
    Veel plezier dit weekend en tot de volgende keer.

    Groetjes en xxx

  • 21 Oktober 2006 - 08:44

    Marit:

    Geachte vader van mij:
    1) Ik heb jaren gekorfbald dus ik heb wel een betje ervaring met balsporten :p
    2) Ik heb ook wel eens gebasketbald op middelbareschool niveau :)
    3) Bij elke sport zijn er gevaren, mijn pols is nog blauw (of ondertussen groen) van het volleyballen afgelopen zondag. :(
    4) Dat heeft u helemaal juist ingeschat, natuurlijk doe ik gewoon mijn eigen zin ;) :p
    5) Plezier zal ik wel hebben, bedankt. Hetzelfde terug natuurlijk!

  • 21 Oktober 2006 - 08:45

    Marit:

    PS: we hebben een nieuwe magnetron in de keuken! Nou maar hopen dat deze niet mijn speciale magnetronbakje smelt zoals de vorige...

  • 21 Oktober 2006 - 12:41

    Marian:

    Vind ik ook meid. Die Aziatische talen zijn natuurlijk vééél gemakkelijker dan, ik noem maar eens, Engels, Duits, Indonesisch.....
    Wat basketbal betreft: je vader spreekt natuurlijk uit ervaring. Jij bent vast veel handiger met de bal! Veel plezier en groetjes uit Limboland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 56171

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: