Huiswerk... (diepe zucht) - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu Huiswerk... (diepe zucht) - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

Huiswerk... (diepe zucht)

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

17 Oktober 2006 | Japan, Beppu

Jaja, het is weer eens zover: alle docenten hebben de "laat ik eens een hele stapel huiswerk opgeven"-gedachte tegelijkertijd.
Gister een grammatica-test (11,5 punten van de 12) en een opstel in het Japans, vandaag een hoofdstuk lezen, morgen 3 clubs, donderdag een volledige dag en extra clubbezigheden in verband met het Universiteitsfestival waarbij ik mee zing in het koor, vrijdag kanji-quiz en club, zaterdag ook weer clubs, zondag 3 uitnodigingen/afspraken, moet nog even kiezen welke ik aanneem/nakom, maandag mijn eerste tussentijds toets en dinsdag moet ik een project inleveren. :(
Vrije tijd? Sore wa nan desu ka? (Wat is dat?)
Oh well, een klein gedeelte heb ik mezelf op de hals gehaald (de clubs en het per sé extra punten willen halen door het project op de eerste inleverdatum in te willen leveren) maar de rest... arme arme ik :p
Eigenlijk heb ik niet zo veel te melden. Veel huiswerk dus, veel clubtijd, ik ken eindelijk wat meer namen alhoewel ik nog heel veel vaak gegroet word door mensen die ik me echt niet kan herinneren...
Afgelopen zondag had ik een welkomstpicnic met alle uitwisselingsstudenten. We zijn gaan barbequen (of hoe je dat ook schrijft en NEE ik hoef geen reactie waarin me verteld word hoe ik het schrijven moet, vriendelijk bedankt ;) Jammer he? Ik weet dat sommigen van jullie staan te trappelen van ongeduld om me te verbeteren :)) en we hebben wat spelletjes gedaan. De picnic was aan het strand en het water was heerlijk. Lekker even met de voetjes in water gestaan. Krisje attendeerde mij nog op een vis, een echte levende vis die gewoon bij ons de buurt zwom! En je kon de bodem zien! We hadden ook prachtig weer. Jaja, tegen de tijd dat ik terugkom ken je mijn gebruinde koppie niet meer terug! ;)
Ik heb met heel veel mensen gepraat (we waren met zo'n 30 man) in het Engels en Japans, want er liepen ook wat rasechte Japanners rond en heb veel gelachen. Ik moest iets minder lachen na het volleyballen echter: de muis van mijn linkerhand is helemaal blauw en ook op mijn arm heb ik blauwe plekken. De bal was toch echt niet zo hard... hmmm, vreemd.
Gister belde Eric (uit Taiwan) vrij laat nog: of hij mij mocht interviewen voor zijn project en of ik hem gelijk wilde helpen met zijn huiswerk voor Japans. Nou had ik vanochtend toch de eerste 2 periodes vrij (yes!yes! Ik mocht ook eens uitslapen!!!) dus ik vond het wel best. Nog even zitten kletsen over de verschillen in schoolsystemen en over het feit dat Eric na zijn slagen het leger in moet. Ik ben zo blij dat wij dat niet meer hebben!
Gisteren had ik na mijn laatste college koor, maar het college liep 25 minuten uit en toen moest ik nog eten, dus ik was vrij laat. Gelukkig was ik niet de enige, dus om de tijd te doden zouden de Japanse meisjes ons een Japanse oefening leren. In Japanse scholen en ik geloof ook in sommige bedrijven word de dag gestart met gezamenlijke lichaamsoefeningen en speciaal hiervoor is een liedje ontwikkeld. Erg vrolijk en opwekkend liedje, alleen de meisjes waren het niet helemaal eens over de juiste volgorde van de bewegingen dus ik heb wel gelachen om de discussie die gevoerd werd. Uiteindelijk konden ze het wel eens worden, maar toen waren wij (de buitenlanders) het allang weer zat. :D
Overigens, mijn adres had ik inderdaad niet op de site gezet, maar het is:
M. Blom E318
1-2 Jumonjibaru Uchikamado
Beppu-shi, Oita-ken
874-0011 JAPAN
Iedereen die ik nog niet persoonlijk bedankt voor alle kaarten en brieven die ik al heb mogen ontvangen, bij deze hartelijk bedankt! Ik doe mijn best om zo snel mogelijk terug te schrijven, maar je begrijpt: ik moet een heleboel mensen schrijven!
Maar aarzel vooral niet om een leuke kaart te sturen waarop staat dat ik eens terug moet schrijven ofzo :p ;) :D
Ik waarschuw wel dat ik uit principe dreigbrieven niet beantwoord :p

Groetjes en tot de volgende update!

PS: ik kreeg vanochtend een mailtje van een Japanse of ik eens met haar wilde afspreken want ze wil graag meer weten van Nederland en de universiteit Leiden. Dat gaat dus waarschijnlijk volgende week ergens gebeuren. Ik ben echt zwaar te goed voor Leiden; vrijwillig de universiteit promoten enzo. Maar ja, hoe meer Japanners er naar Nederland komen des te meer mogelijkheid ik heb om Japans te spreken. ;)

  • 17 Oktober 2006 - 09:06

    Moeders:

    lijkt me een strak plan om Leiden te promoten, kan je haar Leiden rondleiden en kan je inderdaad de taal blijven spreken.Krijg je niet zo'n cultuur schok als je terug komt.

  • 17 Oktober 2006 - 11:39

    CMB:

    En waarom spreek je ze op de camping dan niet in het Japans aan? Okee okee, je schrijft dat je dan meer de mogelijkheid hebt om Japans te praten en niet dat je het dan ook zult doen.
    Barbekjoewen schrijf je trouwens als barbekjoewen.

    Groeten weer,

    Joe pa

  • 18 Oktober 2006 - 00:53

    Marit:

    Ik schreef nog zo: GEEN BOMMETJE!!! Uh pardon: GEEN VERBETERINGEN GEWENST!!! ;):p

  • 18 Oktober 2006 - 10:24

    CMB:

    Je weet wat je verwachten kunt als je zoiets tegen mij zegt. :-))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 56175

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: