shoppingdag 2 - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu shoppingdag 2 - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

shoppingdag 2

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

25 September 2006 | Japan, Beppu

Whieieie Vandaag wordt mijn koffer bezorgd!!! Als het goed is komt ie tussen 6 en 7. Dat heb ik tenminste geprobeerd af te spreken met de Japanse mevrouw van het postkantoor... in het Japans... Whoooeiii! :D
Sorry, beetje happy vandaag.
Ik heb vanmiddag een heleboel dingen lopen slepen, want afgelopen zaterdag kon ik niet alle boodschappen vervoeren die ik eigenlijk wel nodig had, evenals Krisje, dus vandaag zijn we wederom Beppu ingeweest!
Ik had al wel wat schoonmaakspullen gekocht, maar ik had nog spul voor de wc en de badkamer nodig en aangezien ik niet kan lezen wat ik waar voor moet gebruiken, ben ik afhankelijk van plaatjes.
Wisten jullie trouwens dat er belachelijk weinig plaatjes staan op schoonmaakmiddelen? Halverwege de dag was ik eindelijk geslaagd voor wc-schoonmaakspul, maar toen moest ik nog iets hebben voor mijn mooie washoekje... Dat vond ik gelukkig nog vlak voor we weer terug moesten naar de APU voor het resultaat van onze medische check-ups.
Het feit dat ik weer een mooie gave huid heb op de plaats van de TB-injectie was dus niet goed, want dat betekent dat ik er geen immuniteit tegen heb... Vervelend, maar gelukkig kan ik het krijgen van TB voorkomen door: goed te slapen, goed te eten en goed te bewegen (goh waar hebben we deze eerder gehoord?)
Nou ja. Gewoon bij een Japanse sportclub gaan met hun belachelijke trainingen (voor de muziekclub alleen al 9 uur per week oefenen) en dan heb ik in ieder geval genoeg beweging. ;)
Overigens: de Japanse supermarkten zijn DUUR!!!
Honestly: ik heb voor zo'n 25 € aan potten, pannen, borden, enz. gekocht, tassen vol en voor hetzelfde bedrag heb ik vandaag voor 1 week de noodzakelijke boodschappen gedaan. Belachelijk!
Iets positiefs belachelijks: ik kan 300 minuten per week gratis bellen naar Nederland met voipbuster. Jippie!!! :D :D :D Oh en ik heb een headset aangeschaft, dus je hoort als het goed is nu niet meer je eigen stem dubbel.
Ok, de vakken die ik nu dit semester ga doen zijn:
- introduction to environmental studies (spreekt behoorlijk voor zich)
- introduction to economics (spreekt nog meer voor zichzelf)
- Asia Pacific Networking (hier worden netwerken op verschillende niveaus en vanuit varschillende invalshoeken bekeken, met de focus op de Asia Pacific; bijv. wat heeft de lokal supermarkt met Sligro te maken vanuit economisch oogpunt bezien?)
- Travel industry (hoe werken toeristische bedrijven enz)
- sociology of tourism (klinkt wel interessant, maar wat het inhoud weet ik niet meer precies, maar het is een verplicht voor-vak voor een cursus die ik in de lente wil gaan volgen)
- introduction to peace studies (hoe ontstaat oorlog, hoe los je het op en beter nog, hoe voorkom je het?)
Dat ga ik komend semester zo'n beetje doen.
Hebben jullie de univ al kunnen vinden op Google Earth? :)
En wanneer komen jullie brieven aan mij aan? :p

Ga nu met een groep eten: wij (Krisje en ik) gaan typisch Nederlands eten koken: aardappelsoesjes.., ooit van gehoord?
Ik iig niet, maar het zal wel.

  • 25 September 2006 - 10:37

    Albert:

    NouNou, naar je zin heb je het wel. Gelukkig maar want anders zit je daar ook maar uit je hollandse neus te eten:)
    veel liefs van ons

  • 25 September 2006 - 10:46

    TTTTTTrouwens:

    Je adres kan ik niet vinden op je internetplekje!!? zou je die kunnen mailen naar ons? albert@studiomono.nl
    dan kunnen we een kaartje sturen :) alvast bedankt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 56154

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: