Beppu under attack! - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu Beppu under attack! - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

Beppu under attack!

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

23 September 2006 | Japan, Beppu

Hallo mensen!
Vandaag met een grote groep de stad onveilig gemaakt! De groep bestond uit 2 Chinezen: Eric en Iki, 2 Amerikanen: Jason en David, 5 Koreanen: Sara, Hana, Kan nogwat Shi, Lun en Fun Li (ofzo) en ons tweetjes! Iedereen moest de stad in om kookwaar of zoiets te kopen en Sara kende Beppu al, dus die wist waar we heen moesten. We zijn dus eerst met z'n allen naar de 100 yen-shop geweest waar ik potten, pannen, bestek, borden, afwas en schoonmaakspul en nog veel meer heb gekocht. Alles voor zo'n 70 cent. Op de borden zitten dan weliswaar wat krasjes enzo, maar mijn kommen zijn zoooooooo schattig! Evenals mijn stokjes trouwens. ;)
In deze winkel zijn we zeker een uur zoet geweest. Hierna zijn we in 2 groepen opgesplitst: de groep die al wilde eten en de groep die nog even wilde wachten. Krisje, ik en Jason (die er als een typische Japanner uitzag met zijn mega-camera) zijn verder omhoog de departmentstore ingegaan. Halverwege kwamen we een purikura-machine tegen en aangezien Jason daar nog nooit van gehoord had hebben we hem er eentje in gesleept en wat maffe fotoos gemaakt. Helaas ging het hier en daar niet helemaal goed, dus niet alle fotoos hebben leuke zelfgemaakte achtergrondjes.
Hierna kwamen we op de zevende verdieping eindelijk bij de restaurantjes waar ik lekker katsudon heb gegeten: schnitzel op ei, ui en een heleboel rijst (hoe kan het ook anders). Krisje had een gigantische kom met soep en Jason had ook katsudon, maar hij had als 2 meter lange Amerikaan zijnde er ook nog maar 2 inari bij besteld. Dit is rijst gewikkeld in iets anders, erg zoet. Krisje en ik kregen onze porties weer niet op (werkelijk, waar die kleine Japanners het toch allemaal laten! :o) maar dat vond Jason absoluut niet erg.
Na het eten zijn we op weg gegaan naar de electriciteit winkel aangezien de batterij-oplader van het fototoestel van Krisje het niet doet op het Japanse net. Onderweg kwamen we de rest tegen die daar al geweest waren, dus toen zijn Krisje en ik nog even naar Yamada-denki geweest (de elektriciteitswinkel dus, met eeen super happy kleuterliedje dat elke keer draaide: Yamada-denki is the best, maar dan met een heel erg hoog Teletubbie-gehalte) Krisje is behalve voor de oplader ook nog geslaagd voor een toaster en ik weet niet hoe ze het gedaan heeft, maar ze kreeg het voor elkaar dat Fun Li (ofzo) hem voor haar droeg. Lucky!! Ik voel mijn schouders heel erg van mijn stevige, erg handige, maar wel heel zware sporttas die ik had meegesleept. Na het boodschappen doen bij een grote supermarkt onder het station zijn we weer met de bus op weg naar APU gegaan, maar halverwege zijn we uitgestapt om te gaan karaoke'en! Voor hen die het niet kennen: karaoke is meezingen met een liedje terwijl je de tekst af kan lezen van een tv-scherm waar tegelijkerijd ook een filmpje word gedraaid die bij dat liedje hoort. In een karaokebar hang je met zijn allen aan een bar terwijl er een zingt (deze zijn we in Osaka ook tegengekomen, hier zongern veel oude mannetjes heel erg vals en hard en de hostessen maar met vriendelijke glimlachen erbij staan... als je het mij vraagt worden die heel erg goed betaalt, want anders kan je niet zo lief en aardig blijven kijken tijdens het kattengejank) maar wij zijn naar een andere soort karaoketent geweest: hier huur je een kamer voor een bepaalde periode en daar is dan alles in aanwezig om je helemaal uit te kunnen leven. Alles is goed geisoleerd, dus je kan zingen zo hard en vals als je maar wilt. We hebben onze grote groep toch maar in tweeen opgesplitst, want we hadden maar een uurtje, maar het was heel erg leuk. Vooral Hana kan erg goed zingen. Voor je het vraagt: natuurlijk heb ik de microfoon met geen vinger aangeraakt! Dan moet ik er eerst uren zitten en helemaal in de mood zijn (of misschien gewoon zwaar dronken :p). Maar goed, daarna weer met de bus naar APU.
Het was trouwens nog een heel gedoe om iedereen elke keer met zijn/haar tassen in en uit de bus te krijgen. De bus is zoals bij ons een tourbus, bussen zoals onze stadsdienst heb ik nog niet gezien. Ook werkt het bussysteem anders: je pakt bij het instappen een kaartje (of je stopt je tegoed kaart door de lezer) en op een bord boven de chauffeur staat aangegeven hoeveel er betaalt moet worden. Je hoeft dus alleen maar naar het bedrag boven je instapplaats te kijken dat steeds hoger wordt naarmate je verder reist en bij het uitstappen betaal je (of je stopt je tegoegkaart weer in de lezer en dan schrijft hij automatisch het bedrag af).
Vanavond heb ik dus voor het eerst zelf kunnen koken!!! Maar omdat we geen ruimte meer hadden om veel te kopen in de supermarkt, bleef het bij rijst, en sla met fruit. De druiven zijn trouwens errug lekker! En erg groot. Maar dat viel me in Osaka ook al op in de supermarkt: de appels, tomaten en dus ook de druiven zijn gigantisch.
O ja, vanochtend voor ik weg ging heb ik een filmpje gemaakt van mijn kamer en huis en het is me net gelukt om het op internet te zetten!!! Als je op www.youtube.com zoekt op rondleiding Marit dan vind je het, maar hier toch nog even de link:
http://www.youtube.com/watch?v=Xs-iKTuiJfA

Morgen waarschijnlijk weer naar Beppu, dan moeten we boodschappen doen, anders heb ik alsnog geen eten morgen...
Veel kijkplezier en ik hoop binnenkort nog meer filmpjes te kunnen maken!
Kus!
Marit

  • 23 September 2006 - 12:22

    Krisje:

    heey heey!
    vandaag was echt super ja, we hebben ons goed vermaakt :D
    maar ff nog over iedereens nationaliteit, volgens mij was het ietsje anders.

    Eric, Ichi (Iki) en Lun zijn volgens mij alledrie Taiwanees, niet Chinees. (volgens mij zou dat net zoiets zijn als ons Belg verklaren) Taiwan is ook zo in de clinch met China over hun onafhankelijkheid.

    Karaoke was echt geweldig :D
    Zettai ni mou ichido iku ne!

  • 23 September 2006 - 12:25

    Marit:

    OK, maar ik vind de Chinezen anders behoorlijk vriendelijk omgaan met de Taiwanezen en ze spreken allebei Chinees ;) :p

  • 23 September 2006 - 12:56

    Krisje:

    heey heey!
    vandaag was echt super ja, we hebben ons goed vermaakt :D
    maar ff nog over iedereens nationaliteit, volgens mij was het ietsje anders.

    Eric, Ichi (Iki) en Lun zijn volgens mij alledrie Taiwanees, niet Chinees. (volgens mij zou dat net zoiets zijn als ons Belg verklaren) Taiwan is ook zo in de clinch met China over hun onafhankelijkheid.

    Karaoke was echt geweldig :D
    Zettai ni mou ichido iku ne!

  • 23 September 2006 - 17:22

    Arjanne:

    Ik heb je brief ontvangen!! :D Geweldig leuk fotootje :D Dat ie t de hele reis overleeft heeft zo op de buitenkant :p
    Is het fruit daar genetisch gemanipuleerd ofzo dat het zo groot is? :p

  • 23 September 2006 - 18:05

    Mission Control:

    Hallo Marit,
    Ik probeerde je leuke filmpje op te slaan om het later aan de oma's te kunnen laten zien, maar dat wil dus niet. Blijft ie er voorlopig nog opstaan?
    Wat ga je volgend jaar met de gekochte kookspullen doen? Op de rommelmarkt staan om ze te verpatsen of zo?
    Die hele grote druiven, zeker weten dat het geen pruimen waren? Hahahahahahahahaha haha ha, ahem, sorry: melig.

    Groetjes,
    Pappa

  • 23 September 2006 - 18:21

    Moeders:

    Hoi Marit, leuk om op je filmpje je kamer te zien het is inderdaad een klein kamertje maar toch wel prettig om een eigen wc en wastafel te hebben. Gezellig om zo met elkaar op stap te zijn,jammer dat men jou niet heeft kunnen over halen om een schitterend zangstuk neer te zetten, had ik toch wel van je verwacht!!
    Tot morgen 13.30 uur

  • 24 September 2006 - 01:29

    Marit:

    Als het goed is blijft het filmpje er tot in de eeuwigheid opstaan, als het niet goed is niet :D Maar dan upload ik het nog wel een keertje.
    Ik dacht eerst ook dat het pruimen waren, maar het zijn dus toch druiven.
    Wauw, die brief heeft er lang over gedaan! Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor de andere brieven aankomen...
    Tot vanmiddag allemaal!

  • 24 September 2006 - 09:17

    Arjanne:

    Heb net ook ff je filmpje bekeken, ziet er echt heel erg leuk uit. En voor een jaar kun je het best uithouden in die kamer toch :p

  • 24 September 2006 - 12:24

    Marian:

    Verwachtingsvol wierp ik mij om 14.00 uur op de chatbox doch wie schetst mijn teleurstelling: ik was alleen! Waren jullie toen al klaar? Toen bedacht ik mij dat ik had gelezen over een filmpje. Het lukte mij om die tevoorschijn te toveren. Heel leuk om te zien waar jij vertoeft maar ik ben nog nieuwsgieriger naar de personen die jij in je verhalen noemt. Film je die ook eens? Wel verheugde het mij zeer een glimp van jou (snik snik) op te vangen in de spiegel. Wat je met die film doet weet ik niet maar mijn computer was totaal van slag. Hij is spontaan uitgeslagen en de foutmelder maakte naderhand melding van een ernstige fout die, hoera, wel was hersteld. Bij ons gebeurt er verder niks dus wacht ik maar nagelbijtend af totdat jij weer leven in de brouwerij brengt. Veel plezier en groetjes van ons drieën.

  • 24 September 2006 - 17:31

    Elise:

    Hey!
    Leuk om zo te zien waar je nu woont! Ziet er best gezellig uit!
    Ik heb trouwens Beppu al ontdekt in Google Earth, maar tis best een grote stad! Waar ergens in Beppu zit je eigenlijk? Dan kan ik daar de omgeving een beetje verkennen =P

  • 25 September 2006 - 00:15

    Marit:

    Hallo allemaal! Het spijt me heel erg dat ik jullie in de chatroom ben misgelopen. Ik was er denk ik wel, maar ik denk dat mijn scherm zich niet ververst heeft waardoor ik verder niemand binnen heb zien komen. Sorry.
    Ik heb verder nog niemand gehoord over het filmpje en foutmeldingen... bij mij doet ie het ook gewoon...
    O ja, als je in google earth naar beppu kijkt, dan zie je in het noorden de stad wat smaller worden omdat ie langs een berg heen moet. Als het goed is zie je op deze berg gebouwen en sportvelden. Dat is de universiteit.
    Weet je wel die krekels enzo die je altijd in de anime hoort? Die hoor je hier in het echt dus ook. En er staan hier palmbomen...

  • 25 September 2006 - 07:01

    Janita:

    Heey Marit! Super dat filmpje. Alles ziet er echt wel netjes uit en leuk dat je al zoveel mensen daar leert kennen! Heel veel succes met je vakken. Welke vakken heb je nu dan gekozen?.. omdat je vertelde dat het niet helemaal gelukt was met die andere vakken die er zeker interesssant uitzagen. Heel veel plezier daar verder!
    Doeidoei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 56160

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: