I was soooooooooo bored. - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu I was soooooooooo bored. - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

I was soooooooooo bored.

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

22 September 2006 | Japan, Beppu

Ni hao! (uitleg volgt)
Vandaag was de medische check-up!!! Eerst half naakt met een vage kimono aan boven een Japans toilet hangen voor een urinetest daarna een apparaat omhelzen voor een longfoto en dan gezellig in een rijtje bijna flauw vallen voor het bloedtappen. En alsof dat nog niet genoeg is, spuiten ze je daarna nog eens in met TB om te kijken wat je reactie erop is. (Tenminste dat is de uitleg die erbij gegeven word. Het kan natuurlijk ook zijn dat de Japanse uitleg verkeerd naar het Engels is vertaald)
Daarna hadden we een libraryguide van anderhalf uur waarbij eerst een persoon ons uit ging leggen hoe je een computer aan en uit doet en daarna een ander persoon iets aan het mompelen was over de bibliotheek ofzo.
Saaaaaaaaaaaaaiiiii!
Ik heb me vanochtend ook ingeschreven voor colleges (zou ik idd eerst gister doen, maar er was kennelijk een misverstand en het kon pas vandaag). Dat inschrijven ging nogal problematisch. Ten eerste zaten een aantal vakken al vol en ten tweede ben ik tot vier keer toe uit het systeem gegooid toen ik bijna klaar was. Krisje was er ook al uitgegooid, dus toen zijn we naar onze contactpersonen toegegaan om om opheldering te vragen. Volgens hen was er niks aan te doen en moest je gewoon maar tussendoor op blijven slaan wat we toen maar gedaan hebben. Uiteindelijk heb ik nog best wel wat leuke colleges bij elkaar gesprokkeld en mijn college-uren zijn ook wel relaxed. Maar het was wel heel raar, want zowel Krisje als ik hadden een vak dat we erg graag zouden doen, maar dat vak was nergens in het registratieprogramma te vinden! Terwijl het toch echt in de syllabus staat, met uren en docenten erbij.
Nou ja niks aan te doen.
Voor het eten heb ik lekker even via de telefoon van Krisje (met Skype) met Janieke en oma en mama aan de telefoon gehangen. Zondag weer!
Vanavond heb ik een Japanse obento (boxed lunch, weet even geen betere vertaling) gegeten, met tamago-sushi oftewel sushi met ei dus zonder vis. Gelukkig had ik deze maar half opgegeten en de rest bewaard voor morgen want wat me vanavond toch allemaal overkomen is!
Vanavond klopte Jason aan (een Amerikaan van 2 meter nog wat)want hij verveelde zich. Ik zou net jullie op de hoogte gaan houden van mijn ongelooflijk saaie dag, dus toen besloten we maar samen te gaan kijken of de pingpongtafels vrij waren. Dat was niet zo, maar we kwamen nog meer mensen tegen die zich verveelden en op de een of andere vage manier kwam ik uiteindelijk met Eric uit Taiwan terecht en toen we samen op de terugweg waren naar ons huis (er zijn er 2) kwamen we een heleboel Chinees sprekende mensen tegen waarop ik werd uitgenodigd voor het eten... Het was echt heel cool. Iedereen verzamelt zich in de keuken, 1 persoon is de hoofdchef en een paar anderen doen ook wat terwijl de rest gewoon luidrichtig is enzo. (het is een open keuken dus het past makkelijk) De rest hangt wat rond de tafel, voor de tv of ergens anders en tijdens het koken loopt iedereen al wat te eten. Ik heb van alles wat geproeft, want ook in China of Taiwan -of waar al die gasten ook vandaan mogen komen- is het voeren van inheems eten aan een buitenlander gewoon om te zien wat voor gezichten ze trekken een geliefd tijdverdrijf. Ik heb denk ik niet al te gekke gezichten getrokken, maar die chili met nog wat was wel heeeeeel erg heet, dus na een halve minuut ben ik toch maar gauw naar de kraan gelopen :D De gefrituurde kip was erg lekker evenals de bami in soepig achtig iets achtigs met paddestoelen (maar geen champignons het was veel kleiner). Het was in ieder geval erg leuk en ook gezellig, alhoewel ik van het grootste deel van de conversatie natuurlijk geen barst begreep. Heb wel 2 Chineze woorden geleerd vandaag: (ik weet het, ik hoor Japans te leren, maar goed) "ni hao" hallo (met de juiste uitspraak) en "hao tsu" lekker. Verder hadden we vanmiddag al half en half met Jason afgesproken morgen Beppu in te gaan, maar door Eric en co. werd ik ook meegevraagd, dus nu gaan we uiteindelijk met zijn allen morgen met de bus naar Beppu. Dan gaan we wat rond kijken en dan eindelijk de nodige dingen inslaan: potten, pannen, bestek, vers groenten, fruit, enz. En niet te vergeten een oefenschrift met ruitjes om al mijn Kanji (Chinese tekens) te kunnen oefenen/leren!
O ja, as zondag ben ik waarschijnlijk een aantal uur online (sowieso om half 2 NL'se tijd, want dan heb ik een gesprek gepland met de familie) dus dan kunnen jullie me live op de hoogte brengen van wat er bij jullie allemaal gebeurd is!

Groetjes en veel liefs enz. van mij!

  • 22 September 2006 - 14:08

    Marit:

    PS er staan nu nieuwe fotoos online en ik ben bezig al mijn fotoos op mijn space te zetten, als ik daar een link van heb zet ik het hier nog neer.

  • 22 September 2006 - 16:24

    CMB:

    Toen ik naar je space keek (vat je'm?) kreeg ik een medligndat ie niet beschikbaar is. Foutje?
    Een flinke niesbui (hao tsu = hatsjoe) en de Chinezen denken dat je het lekker vindt? Bij de weg, het telefoonnummer dat je bij je adres opgaf, is dat een privénummer of is dat een centraal nummer waar we eerst een Japanner aan de lijn krijgen?

    Groetjes,
    Pappa

  • 22 September 2006 - 16:27

    Nog Eens CMB:

    Nabrander: Ga je nu ook Chinese tekens leren? Lekker om in de war te raken.

    Gr
    oeten

  • 22 September 2006 - 17:38

    Susan Snijder:

    Hoi hoi,
    Heb net even al je verhalen doorgelezen. Klinkt allemaal wel erg leuk, maar ook beetje vreemd hoor helemaal in Japan.
    Nou ben benieuwd wat je verder allemaal mee gaat maken. Nog veel plezier.
    Groetjes, SuuS

  • 23 September 2006 - 00:50

    Marit:

    geen tijd, maar link doet het nu wel, telefeoonno is mijn extensie, dus geen Jap aan de telefoon, doeg doeg!

  • 23 September 2006 - 10:44

    Arjanne:

    Yooooo!

    Chinees leren in Japan, dat is toch ieders droom, of niet dan :p
    Leuk dat je al min of meer vrienden aan het maken bent :D

    Ciao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 56160

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: