Entrance ceremnoy - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu Entrance ceremnoy - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

Entrance ceremnoy

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

21 September 2006 | Japan, Beppu

Vandaag was de entrance ceremony!!! Het was echt leuk om mee te maken. Ik heb mooie kleertjes uit China, Uzbekistan, Indonesie en nog veel meer landen gezien, Toch jammer dat Nederland geen leuke traditionele kleding heeft. Ik had natuurlijk klompen mee kunnen gaan slepen speciaal voor de ceremonie, maar dat gaat met toch een beetje te ver. Bovendien zijn dat soort dingen niet zo mooi als de glanzende en glimmende kleertjes die ik vandaag heb gezien.:( De ceremonie zelf was een heleboel gespeech in Engels, onverstaanbaar Engels en Japans en niet zo boeiend, maar daarna waren er 3 optredens: de eerste was een Indonesische traditionele dans uit Atjeh genaamd de 1000 handen. Dit word begeleid door handgeklap en gezang/gepraat van de danseressen, maar verder helemaal niet. Was cool om te zien. Ze maakten allerlei ingewikkelde figuren met z'n zevenen en het zou me niet verbazen als ze elkaar met het oefenen van de dans regelmatig in elkaars gezicht hebben gemept. Helaas zijn de fotoos hiervan niet zo mooi gelukt, maar ik zal ze erop zetten nadat de fotoos van mijn kamer aan de beurt zijn geweest. Overigens kan je op de weblog van Krisje al wat meer zien van de campus omdat zij al wel nieuwe fotoos erop heeft staan.
Het tweede optreden was van een wadaiko oftewel Japanse drum groep. Dat is niet zomaar een beetje staan trommelen op een trommeltje, dat is trommelen met gratie. Er worden ook dansachtige bewegingen gemaakt tijdens het slaan op de trom.
De laatste groep was meer een toneelstukje op muziek waarbij ook het publiek mee moest doen door op bepaalde momenten een voorgeschreven antwoord te gillen. Erg grappig. Het geheel werd aan elkaar gepraat door twee Japanners waarvan de een ook naar het Engels moest vertalen, maar dat af en toe wel eens vergat als hij druk in discussie was met de andere Japanner, maar dat was juist wel grappig.
Vanmiddag heb ik ook een placement test gedaan waarbij gekeken werd op welk niveau ik Japans kan gaan volgen. Het kwam erop neer dat Krisje en ik een beetje tussen intermediate en advanced 1 in hangen. (4 niveaus: basis, middel, gevorderd, zeer gevorderd) We beginnen dus maar gewoon op intermediate (middel dus) en als dat te simpel is gaan we gewoon door naar advanced 1 (gevorderd).
Ik heb ondertussen ook mijn vakkenkeuze teruggebracht tot 6 vakken verspreid over 2 kwartalen. We zijn verplicht 3 vakken te kiezen en 7 is wel ongeveer het limiet. De vakken die ik wil gaan doen dit semester zijn:
* introduction to economics
* travel industry (over hoe een vliegvaartmaatschappij werkt enzo)
* travel en hospitality management (hoe krijg je klanten en hoe houd je ze)
* bussiness ethics & corperate social responsibility (wat is de moraal van een bedrijf en hoe houd je het in stand)
* Japanese culture
* introduction to international communication (wat is een cultuurschok, hoe interpreteer en vertaal je het)
Natuurlijk komt hier ook nog 4 uur per week aan Japanse taalvaardigheid bij.

Het is hier nog steeds erg warm en ik was heel erg blij dat ik tussen de ceremonie en de test in even tijd had om mijn nette kleren uit te doen en te wisselen naar (nog steeds te warm maar wel iets beter te doen) mijn groene broek. Helaas is mijn koffer nog steeds niet aangekomen en ik kan hem op TPG-post ook niet traceren, dus ik kan mijn rok niet aan. Ik hoop wel dat de koffer boven water komt, want er zit van alles in: van mijn mooie schoenen en luchtige rok tot de oplader van mijn tandenborstel.

Dat was het voor vandaag wel weer.



Marlin en Stefan: van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk!!! In gedachten ben ik erbij hoor! (daar, en bij mijn bed, want hier is het 22.00 uur) Misschien zijn jullie ondertussen zelfs al wel aangeland bij het "Ja, ik wil"
Hoe dan ook, van harte gefeliciteerd. Stuur me een paar leuke fotoos 'kee?

  • 21 September 2006 - 20:37

    Pappa:

    Leuk weer, hoor.
    Morgen wordt het hier ook weer meer dan 25°, misschien wordt de 30° gehaald. Ben ik blij dat ik werk !! Zaterdag wordt het minder, mooi !
    Je vakkenpakket lijkt me een goede keuze; eentje waar je wat aan hebt later.

    Groetjes,
    zie boven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 56139

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: