In Osaka!!! Oosaka ni imasu!!! - Reisverslag uit Osaka, Japan van Marit - WaarBenJij.nu In Osaka!!! Oosaka ni imasu!!! - Reisverslag uit Osaka, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

In Osaka!!! Oosaka ni imasu!!!

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

14 September 2006 | Japan, Osaka

Hallo allemaal!!!
Na een lange, lange reis ben ik dan eindelijk in Japan aangekomen!
In het vliegtuig slapen is not done met mijn lange benen, maar ik heb wel even kunnen rusten. Bovendien had ik een hele aardige Japanse buurman die mij het videosysteem heeft uitgelegd (nadat ik zelf al had uitgevogeld hoe het werkte, maar dat doet er niet toe ;) )
De lichten in het vliegtuig gingen al vroeg uit, om 19.00 uur (NL) denk ik al, maar ik was wel erg moe, dus na een filmpje afgekeken te hebben had ik voor mij wel weer genoeg gespeeld met videoschermpjes enzo.
Om 02.00 (NL) ofzo werden we wakker gemaakt voor noodles of ijs... Lichtelijk maffe combi en al helemaal om die tijd!
Op Kansai Airport waren we al heel gauw door de douane, we hoefden amper te wachten en er werden geen moeilijke vragen gesteld. Ik werd nog wel besnuffeld door een drugshond, maar kennelijk vond ie me erg aardig want hij begon te kwispelen en liep toen door.
Toen de trein gezocht, allerlei mensen onderweg om hulp gevraagd, maar iedereen was echt zooo aardig! Ben alleen wel blij dat ik een beetje Japans kan, want anders was het om hulp vragen heel wat moeilijker gegaan!!!
Anyways, met de trein van het vliegtuig-eiland naar het vaste land (Osaka dus) en de zee was echt heel erg mooi blauw en de stranden erg wit (alhoewel ik ze alleen maar uit de verte heb gezien :D ) en onderweg ook nog palmbomen gespot, dus dat zit wel goed!
Toen we op het station aankwamen moesten we zoeken naar het hotel, want we hadden wel een plattegrond, maar het was zo groot en het station had 3 uitgangen, dus eigenlijk wisten we nog steeds niet waar we waren. Gelukkig was er een heel behulpzaam mannetje met 1 heel prominent aanwezige tand (ik denk ook zijn enige aanwezige tand) en hij heeft ons helemaal naar het hotel gebracht. Hij wonnt er kennelijk vlak achter. Tenminste, dat begreep ik van hem.
Eenmaal in het hotel moesten we nog even wachten op onze kamer, want die moest nog schoon gemaakt worden, maar dat was niet zo'n probleem, konden we lekker even uitrusten in de lobby.
Toen met de lift naar de 7e verdieping... alleen de lift die was heel klein, wij hadden hele grote koffers en de lift heeft de neiging na 2 seconden zijn deuren te sluiten... ik ben dus 2 keer op en neer geweest voor ik eindelijk snel genoeg was om uit te stappen (ja hallo, voor mijn gevoel was het nog 04.00 uur in de morgen na een nacht zonder veel slaap :p Dan gebeuren er rare dingen met je :o)
Maar goed, uiteindelijk dus DE kamer:
well, de kamer is erg mooi en we hebben uitzicht op een achtbaan... midden in de stad door en om allerlei gebouwen heen... apart...
Ik heb er een foto van gemaakt, maar die kan ik er pas later op zetten.
De kamer is mooi en typisch Japans, met slippertjes dus, maar ik pas ze wel! Dat had ik dus niet verwacht. Zojuist hebben we even geslapen, want je wordt er wel moe van hoor! zoveel nieuwe indrukken e.d. Bovendien had de landing mijn hoofd en oren weinig goed gedaan, maar dat zit nu allemaal weer in orde!
Wij gaan er nu op uit, dus groeten en tot mijn volgende verslag!

PS: bedankt iedereen voor het uitzwaaien, de vriendelijke afscheidswoorden, cadeautjes, enz. Dikke kus terug!

  • 14 September 2006 - 08:55

    Arjanne:

    Hoeraaaaaa je bent er :p Je moet dus alleen nog even werken aan je reactievermogen, ghehe :p

  • 14 September 2006 - 14:45

    Moeders:

    Hoi meisje leuk om je verhaal te lezen ik ben blij dat je goed aangekomen bent en zelfs passende slippers hebt gevonden. Veel plezier en kusjes

  • 14 September 2006 - 14:48

    Je Zusje!!:

    Marit!!!!
    Hoi hoi. Super grappig verhaal hier boven. Leuk om het te lezen. Fijn dat je goed aangekomen bent en weer lekker uitgerust.

    Je gaat veel missen hier want volgende week dinsdag krijg ik weer een beugel. Heel fijn.. voor 2 maanden.

    Ik hoef niet meer naar fysio meer. dat is dan weer een wat beter bericht. Ik baal echt..

    Maar ja. Je moet wel lekker vaak zo'n verhaal gaan schrijven hoor, blijf ik lekker op de hoogte zo.

    Kussie..je zussie:P

  • 14 September 2006 - 14:49

    Je Zussie Again:

    ik zou natuurlijk deze hele pagina vol kunnen gaan lullen.. haha..

  • 14 September 2006 - 15:21

    Marian:

    Hoi Marit,

    Je bent er sneller dan ik had verwacht want het was mij enigszins ontgaan dat je een directe vlucht had. Dus toen ik nog in gedachten met je aan het meereizen was, was jij al geland. Ik heb net je moeder gebeld om te kijken hoe het guttegut met haar was maar dat gaat vrij goed. Ik ben benieuwd naar je verdere wederwaardigheden dus zo´n weblog is fantastisch. Zet ´em op en veel plezier!

  • 14 September 2006 - 15:42

    Joe Vader:

    Blij dat jullie goed aangekomen zijn. Het verslag vond ik echter wel kort. Zo wordt het nooit een boek van duizend pagina's.
    Maar vooruit, zo'n eerste dag.... moet kunnen. Grijns.
    Ik ben benieuwd naar de vervolgen.
    Hef fun.

  • 15 September 2006 - 01:45

    Marit:

    Vandaag zullen we wel weer veel beleven, dus later deze avond nog een verslag. Voor nu alvast bedankt voor de leuke reacties ;) Janieke, jammer van de beugel, maar als het maar voor 2 maandjes is, dan ben je er verder goed van afgekomen! Verder ben ik al helemaal in het nieuwe dagritme, dus die jetlag, daar lachen we om!!!

  • 15 September 2006 - 06:07

    Claudia:

    Hej Marit, jij ook een blog? goh hehe. Gaaf om te lezen hoe het allemaal is gegaan daar...wist niet eens dat osaka airport in zee lag..hahaha weer wat geleerd (moet er ook landen over 10 dagen) alvast veel plezier met je studie en ik zal proberen om een beetje bij te blijven en af en toe eens wat te posten bij jou en Krisje op het blog...groetjesss

  • 15 September 2006 - 09:13

    Janieke:

    tja, maar 2 maanden IS wel 2 maanden. Haha maar ik ben weer over het "down" zijn heen hoor;)
    Veel plezier vandaag.

  • 15 September 2006 - 12:56

    Arjanne:

    Yo dude,

    Dacht dat het tijdsverschil 8 uur was, maar is zeker met wintertijd? Of ben ik gewoon blond :p
    Hoe is je eerste hele dag verlopen? Ben zooooooo nieuwsgierig, ghehe :p
    Ik verveel me helemaal niet hoor 8-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 56147

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: