Lang geleden - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu Lang geleden - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

Lang geleden

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

19 Juli 2007 | Japan, Beppu

Hallo allemaal!

Het is alweer een poosje geleden, maar ik leef dus nog! :D (Hmmm, misschien moet ik dat -je maar weglaten... ;))
De afgelopen weken zijn goed samen te vatten als: ik ben afscheid aan het nemen van al mijn vrienden en de puntjes op de i aan het zetten wat Musy Tone betreft-weken.
Allerlei dingen die ik nog wilde doen heb ik ondertussen al gedaan en andere dingen zullen nooit meer gedaan worden.
Zo ben ik bijvoorbeeld eindelijk naar een cafe geweest, wat hier zoveel inhoud als koffie of thee met de keus uit een heeeeleboel gebakjes. Dit heb ik gedaan met Maiko, wat ik ook leuk vond aangezien ik al een hele poos een keer met Maiko weg wilde met z'n tweeen en niet in Musy Tone verband. Die dag hebben we allebei eventjes ons dieet uit het raam gegooid en lekker genoten van een gebakje, naar de karaoke gegaan, maffe purikura gemaakt, enz. Oh ja, ik ben al meer dan een maand op dieet... was wel nodig voor ik naar NL terug ga vond ik zo. :)
We zouden met het zootje (Musy Tone dus) naar Hiroshima gaan en dan in het huis van Kana logeren, maar een stomme tyfoon gooide roet in het eten. Ze hebben hier net zulk vreemd weer als in Nederland: ik heb nu al de heetste dag in juni ooit meegemaakt (35 graden) en de sterkste tyfoon in juli in 40 jaar (kracht 4) en aardbevingen (4 op de schaal van Richter) en het regenseizoen is van slag: te laat begonnen en te vroeg opgehouden. En dan maar zeggen dat het klimaat niet veranderd, yeah right. ;)
Mijn vakken beginnen nu ook tegen het eind te lopen. Gister mijn eerste final exam gehad, was een eitje, zoals de meeste tentamens. Tenminste: als het Engels te lezen is. In het begin had ik nog wel dat ik mijn Engels aanpaste aan het begrip van de docent, maar ik heb nu echt zoiets van: mocht ie willen! Hij pakt er maar een woordenboek bij!
Alhoewel het wel een beetje ligt aan de docent natuurlijk :p
Ik heb ook besloten dat ik Fur ELise n Canon wil leren spelen, dus ik heb Boram en Maiko zo gek gekregen mij te leren spelen. En ik moet zeggen dat het nou al best herkenbaar is. Natuurlijk klinkt het nog steeds nergens naar, maar dat doet er niet toe. Komend weekend gaan Krisje en ik naar Fukuoka. Het was de bedoeling dat Boram en Song ook meegingen, maar die konden niet. Als het goed is ontmoeten we daar ook nog een vriendin van Krisje.
Volgende week woensdag ben ik dagje uit met Krisje, Boram en Song.
Deze laatste weken worden heel druk. Men heeft besloten dat we een zomerconcert gaan houden in een ziekenhuis en daar moet ik dus voor oefenen aangezien ik al die Japanse liedjes niet ken en Song en ik hebben afgesproken een duet te zingen in de kerk. Eigenlijk zouden we nu moeten oefenen maar Song is nergens te bekennen... en in je eentje een duet oefenen heeft weinig zin. Straks ook weer eens een quiz voor Japans. En volgende week 3 tentamens voor Japans... 3~!!! Wat zijn dit voor rare mensen!? Alsof ik aan 1 niet genoeg heb ofzo.
Anyway... :D
Puwaah~! Het is hier weer warm. Geef mij het regenseizoen maar, dan loop je tenminste niet de hele tijd te zweten, dan is het gewone regen dat over je rug loopt! :p
Ik zal zo ook eens de fotoos van de afgelopen tijd gaan benamen en op internet zetten.
Oh, we hebben een nieuwe leider voor volgend jaar gekozen, dus dat scheelt weer kopzorgen, maar iedereen gaat in augustus naar Korea om daar op te treden in het ziekenhuis waar de vader van Song werkt en ze logeren dan allemaal bij Song en ik kan niet mee~~! :(:(:( Waaaaah! Niet eerlijk niet eerlijk! Zij zijn groot en ik ben klein en ... wacht even, dat hoort andersom te zijn. :p
We zitten ook weer volop in de cultuurweken, dus ik heb Vietnamese avond Chinese avond, Indonsische avond en vanavond Thaise avond. In de Indonesische week speelde veel mensen die ik kende mee en de hoofdrolspelers waren zelfs goede kenissen van me! How cool is that!?
Maar ik heb nog wel een heleboel dingen te regelen voor ik weer naar huis ga. *diepe zucht*
Ze hebben hier trouwens een speciaal woord voor de hele nacht opblijven om te studeren... maf hoor.
Hoe ga ik trouwens in vredesnaam alles meeslepen? Ik zeg iedereen wel elke keer dat het vast wel in mijn koffers enzo past, maar dit wordt volgens mij toch meer een geval van "eerst zien dan geloven" ;)
Verder ben ik een beetje uitgeschreven op het moment en ik moet nog leren...
NEEEEEEEEEEeee~! :D

Tot over 3 weekjes!
Ik vertrek uit Beppu op de 4e, kom de 5e in Osaka aan, speel die dag nog wat in Osaka met Krisje en het zootje dat me uit komt zwaaien (lief he? Ze komen speciaal voor mij naar Osaka voor een paar daagjes!) en dan de 6e vroeg op om het vliegtuig van 11 uur ofzo te hebben en dan komen we rond 16.30 uur op Schiphol aan diezelfde dag.
Dat is dus HET plan.

  • 19 Juli 2007 - 07:32

    CMB:

    Heffun, sterkte en succes.
    Hopelijk verloopt hut 1 en hut ander volgens plan (jóuw plan wel te verstaan, anders wordt het weer niks).

  • 19 Juli 2007 - 23:21

    Marit:

    Yep, hoop hetzelfde.
    Overigens staan mijn fotoos online.
    Ik heb die van het Kunisaki concert niet uitgezocht omdat het er veeeeeeel te veel zijn en ik raad dan ook aan ze zeker niet allemaal te bekijken. Het is niet zo erg als de vorige keer, maar je kan er bijna een verhaaltje van maken als je je ze achter elkaar zet >_<
    De link staat in mijn vorige stukje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 56130

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: