zei ik iets over vrije tijd? - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu zei ik iets over vrije tijd? - Reisverslag uit Beppu, Japan van Marit - WaarBenJij.nu

zei ik iets over vrije tijd?

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

09 Juni 2007 | Japan, Beppu

Hallo allemaal!

Had ik iets gezegd over vrije tijd hebben? Vergeet dat maar weer, ik heb me tot nu toe druk genoeg weten te houden.
Afgelopen maandag ben ik met Julie naar Oita gegaan op zoek naar een yukata en ben na een hele dag shoppen geslaagd voor onder andere wat t-shirts en de felbegeerde yukata! Het is een zwarte met rozige sakurablaadjes en schattige witte konijntjes. Ik heb geen foto, maar dat komt nog wel. Ik moet eerst maar eens leren hoe ik het kreng ook weer fatsoenlijk aan moet trekken. ;) Het was een hele gezellige dag en we waren pas rond een uur of 8 aan het eten, dus het was wel een lange dag, zo vanaf 10 uur. Ik ben die dag ook niet naar koor gegaan, maar dat had ik eerder al aangekondigd, dus dat was okee.
Vorige week vrijdag waren 2 van de 3 Japanners weer terug van het jobhunten (zoeken naar werk) en deze week is Maiko ook terug gekomen, dus we zijn nu weer compleet!!! :D
En Maiko woont nu ook in APHouse, dus we hebben vannacht tot 3 uur zitten kletsen (ja in het Japans). Yeah! We hebben al allemaal wilde plannen voor filmavonden en slaapfeestjes enzo, waar heel waarschijnlijk weinig tot niets van terecht zal komen maar goed ;)
Woensdag de hele dag besteed aan het maken van requisieten voor ons optreden van vandaag en daarna nog geoefend... iedereen was een beetje heel erg kapot aan het einde van die lange dag :p
Donderdag begonnen mijn colleges weer, maar ik heb er donderdags maar 1 (Japans) dus ik heb de rest van de dag besteed aan het heen en weer rennen tussen APHouse, security office en de student support office voor goedkeuring van allerlei dingen en het reserveren van zaaltjes en dingen gedaan weten te krijgen die eigenlijk niet gedaan horen te worden.
Wat dat betreft begin ik volgens mij berucht te worden. Ik ben namelijk niet het type dat eerst het handboek (van zo'n 100 pagina's) erbij pakt om te kijken of mijn idee wel binnen de procedures valt en welke procedures dan wel enz. Wat resulteert in veel gedoe wat veel tijd kost, maar me meestal wel oplevert wat ik hebben wil. Die mensen hebben de regels geschreven, dus ze weten ook de weggetjes erom heen :p
Nou zie ik in de meeste gevallen sowieso niet in waarom iets niet zo zou mogen, maar goed.
Maar dat was dus mijn donderdag. Lekker tijd gehad om te koken dus wat dingen bij elkaar gegooid en ik kan me niet herinneren dat het vies was, dus het zal vast wel te eten zijn geweest. Geen idee wat ik exact gegeten heb overigens.
Gister ook wat bij elkaar gegooid, maar ik had zin om te koken met ananas en appel, dus de smaak werd ietwat apart. Verder wel lekker hoor, maar niet iets dat ik dagelijks hoef te eten. O wacht eens, donderdag heb ik met Kana gegeten en ik had niet echt iets door elkaar gegooid, ik had gewoon gekookt en gister heb ik dan met Song gegeten, dat was het! :)
Gister had ik 2 nieuwe college: Comparative Analysis of the West and East Asia, waarbij we gaan kijken naar de verschillen tussen Azie en het Westen (met gelijk al de filosofische vraag wat is het Westen, waar ligt het, welke landen horen erbij, enz. en hetzelfde voor Azie) en Japanese Contemporary Culture. Wat tot nu toe interessanter is dan de cultuurvakken die ik in Leiden kreeg. Hoe erg ik dan ook in geschiedenis geinteresseerd mag zijn, het is toch eens fijn om iets te leren over het Japan NA 1952... In Leiden lijkt er een onzichtbare muur te zijn waar niet overheen geklommen kan worden op dat jaartal.
Vandaag vanaf 9 uur 's ochtends repetitie en generale repetitie voor ons optreden later op de dag en aangezien dat goed ging, vol goede moed naar het verzorgingstehuis. Ter plekke moesten we wat dingen aanpassen, maar we hadden veel bekende Japanse liedjes zodat de oudere mensen ook mee konden zingen en flink wat samenzing-liedjes. Ook nog wat liedjes gezongen met alleen de leden van vorig semester. Deze laatste van iets meer niveau, of een oud nummer dat we al kenden en waar we geen tijd voor hadden om de nieuwe leden ook nog te leren.
We zongen onder andere Edelweiss en Sound of Music en Sing. De laatste van de Carpenters.
Maar het is allemaal opgenomen, dus mocht het ons lukken de video om te zetten in DVD, dan zet ik het wel op internet.
Na ons optreden hadden we tijd om wat gezellig te kletsen met de bewoners. (Lees: veel ja en nee geknik en dingen zeggen als: is dat zo? oh? omdat ze niet te verstaan waren... ;) )
Daarna was onze buschauffeur zo vriendelijk ons af te zetten bij het station in plaats van APU, want ik had besloten dat we wat gezelligs gingen doen met z'n allen! Maak je geen zorgen, ik had daarvoor al geinformeerd of daar interesse in was, zo tiraniek ben ik ook weer niet zeg! :p :D
Eerst met z'n 16'en in een purikurahokje om purikura te maken (ja met veel moeite past dat :p) en daarna doorgegaan naar de joyfull om rustig wat te eten en kennis te maken. Er was tijdens het oefenen namelijk niet veel tijd voor de nieuwe leden om kennis te maken met de teruggekeerde oude leden. Maar het is een fijne groep met leuke mensen, dus alles verliep vlekkeloos.
Aan tafel vielen er al een aantal mensen half in slaap, dus in plaats van nog naar de karaoke te gaan zoals eerst het plan was, maar naar huis gegaan. Het was toen ook al wel weer over zevenen en als je vanaf 9 uur in de weer bent, tja dat wil wel. Vooral voor de mensen voor wie het een eerste optreden is, want je bent toch een beetje nerveus (alhoewel ik moet zeggen dat ik mijn nerveusiteit nagenoeg kwijt ben).
Eenmaal thuis aan het typen geslegen en het resultaat hebt ge zojuist gelezen ;)
O ja, de grond beweegt een beetje heen en weer. :)

Maarum, ik ga naar bed, lange dag gehad en natuurlijk weinig slaap gehad vannacht... :p
Trusten!!!

  • 19 Juni 2007 - 11:15

    Tante Meis:

    Lieve Marit ik geef het op.Een beetje laat maar van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Ik weet niet wat er met mijn PC aan de hand is maar ik heb je nu al drie keer een heel verhaal geschreven en dan springt er steeds een venster voor met "Nieuws Nu"en is alles verdwenen. Ik probeer het later nog wel eens.Ik was zaterdag onderweg van Oostenrijk naar Nederland maar heb wel aan je gedacht!Groetjes tante Meis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Hallo en welkom op mijn site. Dit studiejaar zit ik in Japan en via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van de dingen die ik beleef. (^_^) Vooropgesteld natuurlijk dat ik niet vergeet de site up-to-date te houden. (@_@)

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 56127

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: